Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

 

Jestem posiadaczem Vectry 1.9 CDTI z 2006 r - jeżdżę nim od 2 lat.

Jakis czas temu miałem następujące objawy:

na rozgrzanym siniku - w rury wydobywał się niebieko biały dym a poziom oleju wzrastał! Po przejechaniu ok 300 -400 km na bagnecie poziom był ok 0,5 cm ponad max.

 

Wizyty u mech i ASO oraz odczyt błedów pokazywał :"Nieszczelność w układzie dolotowym"

Wszyscy mówili że to EGR. Wymieniłem olej oraz EGR i na jakiś czas - kilkaset km było ok.

Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa"

 

Czytałem na tym forum różne opisy ale większość mówiła o turbinie i zmniejszającej się ilości oleju. U mnie jest odwrotnie poziom oleju rośnie.

 

Dodam jeszcze że wtryski były kontrolowane w servisie ( każdy osobno) i wszystko jest OK.

Oraz że nie ubywa żadnego z płynów eksploatacyjnych

Czy ktoś ma jakiś pomysł.

 

Dzięki za info

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to jak nie ubywa płynów, to musi ci ropa ściekać do miski.

Olej nie śmierdzi ropą?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Po wymianie oleju mechanik sprawdzał go "na węch" ale powiedział że olej jest raczej czysty bo nie śmierdzi ropą . Dodatkowo mówił, że jeśli wtryski nie leją to ropa nie może się dostawać do oleju bo nie ma jak.

 

A problem pozostaje nadal.

 

Dzięki za info

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa"

Jedz w trasę i dopal filtr DPF. Mój ostatnio wypalał się przez 11 km.Pzdr.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość zapala88

Nie ważne w która strone i tak trzeba wymienic uszczelke pod głowica... a i nie zapomnij o planowaniu głowicy bo mój koleszka chciał zaoszczedzic troszke kasy i mu nie wyszło...

 

Jeżeli jest niebieski dym to plyn chlodniczy dostaje sie do komory spalania i z tad ten dymek i powiekszony stan na bagnecie...

 

pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.