Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich,

Jestem posiadaczem Vectry 1.9 CDTI z 2006 r - jeżdżę nim od 2 lat.

Jakis czas temu miałem następujące objawy:

na rozgrzanym siniku - w rury wydobywał się niebieko biały dym a poziom oleju wzrastał! Po przejechaniu ok 300 -400 km na bagnecie poziom był ok 0,5 cm ponad max.

Wizyty u mech i ASO oraz odczyt błedów pokazywał :"Nieszczelność w układzie dolotowym"

Wszyscy mówili że to EGR. Wymieniłem olej oraz EGR i na jakiś czas - kilkaset km było ok.

Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa"

Czytałem na tym forum różne opisy ale większość mówiła o turbinie i zmniejszającej się ilości oleju. U mnie jest odwrotnie poziom oleju rośnie.

Dodam jeszcze że wtryski były kontrolowane w servisie ( każdy osobno) i wszystko jest OK.

Oraz że nie ubywa żadnego z płynów eksploatacyjnych

Czy ktoś ma jakiś pomysł.

Dzięki za info

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi

No to jak nie ubywa płynów, to musi ci ropa ściekać do miski.

Olej nie śmierdzi ropą?

Odnośnik do odpowiedzi

Witam

Po wymianie oleju mechanik sprawdzał go "na węch" ale powiedział że olej jest raczej czysty bo nie śmierdzi ropą . Dodatkowo mówił, że jeśli wtryski nie leją to ropa nie może się dostawać do oleju bo nie ma jak.

A problem pozostaje nadal.

Dzięki za info

Odnośnik do odpowiedzi

Obecnie historia się powtarza tzn na ciepłym silniku z rury leci białoniebieski dym. Tym razem jednak komp pokazał błąd "Niedokończone wypalanie DPFa"

Jedz w trasę i dopal filtr DPF. Mój ostatnio wypalał się przez 11 km.Pzdr.
Odnośnik do odpowiedzi
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
Gość zapala88

Nie ważne w która strone i tak trzeba wymienic uszczelke pod głowica... a i nie zapomnij o planowaniu głowicy bo mój koleszka chciał zaoszczedzic troszke kasy i mu nie wyszło...