Skocz do zawartości
gdjspider

opel sintra nie gasna swiatla potrzebny schemat instalacji

Rekomendowane odpowiedzi

Więc Kacperku projekt gotowy teraz wykonanie. Ja chcę zrobić troszkę inaczej, miałem zamiar wykorzystać te same bezpieczniki, chciałem tylko zamontować przewody o większym przekroju, ale są problemy z pinami/konektorami i narodził się projekt nowego okablowania - przekaźniki i bezpieczniki pod kierownicą i stąd gotowe nowe wiązki do lewej i prawej lampy.

Edytowane przez rafalgrzegorz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna ważna sprawa.

W sintrach z silnikiem 2,2 benzyna nie było montowanych wyświetlaczy MID więc nie będzie problemu.

W 3.0 i 2.2 diesel może już być mały kłopot z informacją o spalonych żarówkach.

 

Przewód od świateł krótkich można ciąć bezproblemowo jak nie ma MID.

Ale nie trzeba jeśli instalacja jest sprawna. Tom musi ciąć bo ma zwarcie - w ten sposób nie poda napięcia na długie załączając krótkie światła.

Przewód od długich więc najlepiej zostawić bez cięcia a tylko wyjąć bezpieczniki.

Po drugiej stronie tej złączki (X10) nie widziałem przewodu do kontrolki długich więc lepiej nie ciąć aby nie prowadzić nowego przewodu do licznika.

 

Dojrzałem u siebie że najwygodniej będzie mi przepchnąć kabel dwużyłowy przy lince do otwierania maski.

Jedna żyła będzie uruchamiać przekaźnik od długich a druga od krótkich.

 

Tom - myślę że teraz już dasz radę to ogarnąć.


edit

Przy lince od zamka nie dało się przepchnąć, ale przebiłem się przez gumę przy wiązce kablowej.

Kabel już w komorze silnika

DSCN0943.jpg

 

Podpięty za pomącą złączek

DSCN0942.jpg

 

Dla ułatwienia dobrze rozłączyć tą kostkę przez wykręcenie śruby pomalowanej na czerwono (kluczyk 7)

 

Tom - będziesz musiał ten beżowy przewód przeciąć aby nie dawał napięcia na przewód długich.

Daj znać kiedy się za to zabierasz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakoś wolniej myślę po tym meczu. Kacper czyli muszę kupić:

I) 1 gniazdo przekażnika + 1 przekażnik 40 A i 2 gniazda bezpieczników z bezpiecznikami?

czy raczej

II) 2 gniazda przekaźnika + 2 przekaźniki 40 A i 4 gniazda bezpieczników z bezpiecznikami?

Edytowane przez FatherTom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek zależy co chcesz i jak zrobić: jak tylko krótkie to jeden przekaźnik, a jak krótkie i długie to dwa. Wystarczą 30 A przekaźniki i 10A bezpieczniki (ale zamontujesz jakie masz)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tom - daj mi jeszcze 15 -20 minut i będziesz miał gotowy foto-poradnik. :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rafał chcę tak zrobić, żebyjuż było dobrze :gwizd: Kacper nie ma pośpiechu i takteraz nie będę robił. Najwyżej kupię części.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek ja robię wiązki do obu lamp i wyprowadzam je z kabiny do komory silnika, 2 przekaźniki, 4 bezpieczniki. Jest miejsce pod kierownicą na to i zakupione materiały też są (jeszcze trzeba tylko zakupić czas i będzie cacy).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tomek z doświadczenia wiem że lepiej jest kostki pod przekaźnik kupić bez kabelków a z konektorami do samodzielnego zazbrojenia bo to co sprzedają to cienkie przewodziki (nawet nie 1,5 mm2, a piszą 2,5mm2) ja takie kupiłem po 2,50 za komplet z konektorami + przekaźnik 10,0 (jeszcze PRL) , gniazda z bezpiecznikami - kostka na 6 szt. w plastiku i z uszczelnieniem 7 zł, przewody 2,5mm2 w elektrycznym (kilka kolorów kilkanaście m).


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tu mój poradnik jak to zrobiłem http://forum.opel24.com/topic/69215-przekazniki-swiatel-sintra/

 

edit

Jak coś to poradnik jest w dziale: Gotowe poradniki napraw - elektryka

Edytowane przez Kacper
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra robota :spoko: Większość przekaźników na aledrogo jest z 5 pinami. Rozumiem, że ja muszę zakupić przekaźnik z 4 pinami ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być z pięcioma, jest tam styk 87a którego nie wykorzystujesz http://avensis.info/Avensis/przekaznik/przekaznik5.gif

Dawno temu.. pod ten niepotrzebny zestyk na długich podpinało się przekaźnik halogenów p/mgielnych, a w krótkich dalekosiężnych. :rotfl::rotfl::rotfl:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Materiały już mam, więc czas się wzjąć do montażu.post-20693-0-81865700-1413555208_thumb.jpgpost-20693-0-86843400-1413555211_thumb.jpg


Mijania zrobione wszystko jest :spoko:

Kacper co my byśmy tu bez Ciebie zrobili.

 

ps. przewody udało mi się przeciągnąć wiązką z lewej strony kierownicy


Drogowe też już zrobione. Na początku zrobiło się jakieś zwarcie, ale przemieniłem przekaźniki i jest OK.

Za 2 przekaźniki z podstawkami i 4 bezpieczniki z podstawkami zapłaciłem 51 zł, w sklepie motoryzacyjnym.

 

Kacper wielkie dzięki za poradnik :brawo: :brawo: :brawo:

Edytowane przez FatherTom

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ja muszę podziękować, bo dzięki Tobie zmobilizowałem się i założyłem kompletne przekaźniki u siebie.

Wcześniej miałem tylko założenie na światła mijania, teraz na mijania i drogowe.

Już nie będę się stresował jadąc dłużej na drogowych że mi zgaśnie całkowicie oświetlenie.

:beer: :beer: :beer:

 

Korzystając z mojego poradnika nie miałeś chyba żadnych problemów z podłączeniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Korzystając z mojego poradnika nie miałeś chyba żadnych problemów z podłączeniem.

Kacper poradnik wzorcowo zrobiony, nawet osoby które nie znają się nic na elektryce są w stanie to zrobić.

 

ps. mam taką sugestię , żeby na początku poradnika dopisać "odłączyć akumulator" (przez chwilę nieuwagi :gwizd: miałem małe zwarcie, przewód od + się stopił)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, sam nie odpinałem ale faktycznie chwila nieuwagi i może być mały kłopot.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, sam nie odpinałem ale faktycznie chwila nieuwagi i może być mały kłopot.

Albo można napisać na wstępie że: podłączenia do układu robimy na wyciągniętych bezpiecznikach i " + " do skrzynki zasilania podłączamy na samym końcu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja dołożyłem dodatkowo przekaźnik do zasilania - czyli mam 3 szt. sterowanie wzięte z kabiny pod kierownicą - przeciągnięty kabelek 4x1mm2. Sterowanie z przed kostki X10 czyli z poradnika Kacpra, ale dodatkowo wzięte jest sterowanie z przekaźnika na styk 15 (czyli po uruchomieniu zapłonu) i dopiero z tego styku idzie plus na przekaźniki świateł. Wiązki do lamp nowe robione z przewodu 2,5mm2, kostki reflektorów nowe, wszystko jeszcze uzupełnione przeciągnięciem dodatkowo masy (-) z nadkola na kolumnę kierownicy. Podczas włączania wycieraczek od czasu do czasu zapalała się kontrolka rezerwy paliwa, teraz na razie jest ok. Napięcie na żarówkach jest jak na aku i widoczna poprawa skuteczności świateł.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Muszę po świętach wymienić przekaźniki na takie z mocniejszymi stykami. Dziś byłem zmuszony na szybko zamieniać przekaźnik długich z krótkimi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.