Skocz do zawartości

opel sintra nie gasna swiatla potrzebny schemat instalacji


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Utworzono
  • Ostatniej odpowiedzi

Najbardziej aktywni w temacie

Najbardziej aktywni w temacie

Gorące posty

Tomek zależy co chcesz i jak zrobić: jak tylko krótkie to jeden przekaźnik, a jak krótkie i długie to dwa. Wystarczą 30 A przekaźniki i 10A bezpieczniki (ale zamontujesz jakie masz)

Tu mój poradnik jak to zrobiłem http://forum.opel24.com/topic/69215-przekazniki-swiatel-sintra/   edit Jak coś to poradnik jest w dziale: Gotowe poradniki napraw - elektryka

Może być z pięcioma, jest tam styk 87a którego nie wykorzystujesz http://avensis.info/Avensis/przekaznik/przekaznik5.gif

Posted Images

Po lewej stronie na nadkolu od wewnątrz nad sterownikiem ABS jest duża kostka z kablami.

Dokop się tam i poruszaj kablami może znajdziesz winowajce.

Jak nie to trzeba będzie pociągnąć nowy przewód od tej kostki do skrzynki bezpieczników.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kacper tak się zastanawiam nad przypadkiem Toma i myślę czy to nie jakaś grubsza awaria. Już gdzieś czytałem że był problem z wyświetlaczem albo z alarmem a okazało się że spalona była wiązka.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Po lewej stronie na nadkolu od wewnątrz nad sterownikiem ABS jest duża kostka z kablami.
Rozumiem, że pod kierownicą, a raczej nad pedałami, wewnątrz kabiny?

 

 

 

Kacper tak się zastanawiam nad przypadkiem Toma i myślę czy to nie jakaś grubsza awaria.

Jakbyś coś znalazł, albo jakby Ci się przypomniało to pisz.

Po południu sprawdzę tą kostkę.

 

 

Jak nie to trzeba będzie pociągnąć nowy przewód od tej kostki do skrzynki bezpieczników.
Do skrzynki pod maską czy wewnątrz kabiny?
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze myślę nad masami w kabinie pod deską rozdzielczą jest masa na zestaw wskaźników i sprawdź na prawym nadkolu masę z aku. Nie wiem na setkę ale w naszych autkach masy czasem robią nam zonka.


Kacper miał tą kostkę na myśli.

Edytowane przez rafalgrzegorz
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na schematach w wspomnianej kostce / złączce (X10) są przewody od świateł długich i krótkich.

Więc tam chyba należy szukać ewentualnego zwarcia. Może nie w samej kostce ale w wiązce kabli do tej kostki.

 

schemat_wiate_sintra.jpg

 

E7 i E8 to światła długie

E9 i E10 to krótkie

S211 przełącznik pod kierownicą

S2 włącznik główny

S210 regulacja wysokości

Na schemacie bezpieczniki 79 i 78 to w skrzynce nad akumulatorem opisane wcześniej jako 32 i 33.

 

Masy nie wpływają na problem - gdyby ich brakowało to światła raczej nie świeciłyby wcale.

 

Dla sprawdzenia wyjmij jeszcze bezpieczniki 24 i 25 w kabinie. Napisz co się wtedy dzieje. Czy po włączeniu krótkich nadal zaświecają się światła długie.

Edytowane przez Kacper
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze może być problem w wiązce od przełącznika do kostki X10, bo dlaczego świeci się kontrolka w liczniku? dlatego myślałem o masach.

W mojej czasami zaświecą się długie po włączeniu kierunku, ale to na pewno wina przełącznika.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.