Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

co sądzicie o tarczach 10 mm ( w porównaniu do 25 mm wydają się "kiepskie") ... o ile dłużej pojeżdżę na 25mm

 

? Rozwiń swoją myśl.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 31
  • Utworzono
  • Ostatniej odpowiedzi

Najbardziej aktywni w temacie

Najbardziej aktywni w temacie

Gorące posty

Właśnie wymieniłem tarcze i klocki z przodu. Pytanie: kto wymieniał te tarcze i klocki osobiście? Czyżby wszyscy prowadzali samochód do serwisu? W sumie nie jest to jakieś bardzo skomplikowane. Zaskoc

klocki przód numery : 16-05-035 / 16-05-009 / 16-05-957 / 16-05-080 / 16-05-099/ 16-05-252/ 16-05-456 / 16-05-992 / 16-05-996 / 16-05-997 / 16-05-998   http://moto.allegro.pl/listing.php/search?cat

Posted Images

Kolega pewnie jeszcze dębowe klocki założy.

 

A na poważnie - chyba kpisz, trochę roboty i przeróbek będziesz miał, a koszty chyba przewyższą wartość najdroższego kompletu.

O bezpieczeństwie nie wspomnę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

spokojnie ... pierwszy raz w życiu czeka mnie zmiana tarcz i klocków (a raczej tylko zakup bo sam nie wymienię) i nie znam się na tym...

przeglądałem stronkę z częściami i wybierając swoją merive pokazały się w ofercie tarcze 10mm i 25 mm , dlatego pytam bo się nie znam.

 

Tarcze 10mm

Tarcze 25mm

 

W zakładce "montowane w autach" na obu stronach jest Meriva z silnikiem Z 16XE

 

Zastanawiam się nad ATE lub TRW tylko nie wiem na jakie parametry zwracać uwagę ( wiem że na ilość śrub (4) ).

Czy muszę rozbierać koło żeby się dowiedzieć co założyć czy jest jakiś standard który pasuje do mojej merivy.

Ktoś doradzi jakie parametry mam brać pod uwagę czy pozostaje mi się zdać na pomoc "fachowca" w sklepie (chciałbym sam świadomie wybrać zestaw przód i tył do 1000zł).

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znasz sie

wiec zdaj sie na mechanika

nawet nie wiesz co masz na aucie

a wystarczy zdjac kolo

roznica miedzy pojedyncza a wentylowana jest widoczna

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie znasz sie

wiec zdaj sie na mechanika

nawet nie wiesz co masz na aucie

a wystarczy zdjac kolo

roznica miedzy pojedyncza a wentylowana jest widoczna

Tarcze mam pojedynczą (rozpoznałbym wentylowaną)

Bardziej mi chodzi o parametry typu :

  • Średnica [mm]: 280
  • Grubość tarczy hamulcowej [mm]: 25
  • Minimalna grubość [mm]: 22
  • Ilość otworów: 4
  • Ilość otworów 2: 6
  • Średnica otworu [mm]: 100
  • Wysokość [mm]: 42
  • Średnica otworu centrującego [mm]: 60
  • Średnica wewnętrzna [mm]: 139
  • otwór o śr[mm]: 14,5

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro masz pojedyncza to taka kupujesz dla swojego modelu

masz watpliwosci zlec to mechanikowi

mialem takich jak Ty nie raz w warsztacie

lecieli oddac czesci

a ja kupowalem takie jakie powinny byc czesto taniej niz oni kupili

 

tarcze sobie zmierz jak zdejmiesz kolo kolego

pojedyncza ma 10 mm

wentylowana 25 mm

proste

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro masz pojedyncza to taka kupujesz dla swojego modelu

masz watpliwosci zlec to mechanikowi

mialem takich jak Ty nie raz w warsztacie

lecieli oddac czesci

a ja kupowalem takie jakie powinny byc czesto taniej niz oni kupili

 

tarcze sobie zmierz jak zdejmiesz kolo kolego

pojedyncza ma 10 mm

wentylowana 25 mm

proste

Dzięki za wyjaśnienia , jestem teraz trochę mądrzejszy , ale zadam jeszcze jedno głupie pytanie... jak mam pojedynczą to tylko taka będzie pasowała czy bez większych ingerencji można montować wentylowaną ( nie chcę nic na siłę zmieniać) .

 

Mechanik do którego jeżdżę to w zasadzie większy zakład ( jest tam z 6 mechaników na zmianie) i ostatnio przy wymianie opon na zimowe zerknął na klocki i powiedział że będą do wymiany ale jak zapytałem o cenę to powiedział że nie mają na stanie i zależy jakie sobie kupię( oczywiście odpowiednie)

O tarcze już się nie zapytałem ale stwierdziłem że do wymiany ( mają garba na obrzeżu, wydaje mi się że dość sporego ) i nie chce się bawić w przetaczanie...

 

Nasunęło mi się jeszcze jedno pytanie : czy jak już będę wymieniał tarcze i klocki , warto wymienić przy tej okazji płyn hamulcowy ( ma już lekko ponad 2 lata) , czy powiedzmy że ściągnięte koła i hamulce nie robią różnicy przy wymianie płynu i można to zrobić w innym terminie?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zmiana z pojedynczej na wentylowana

wymaga zakupu calego kompletu lacznie z zaciskami

 

 

plyn mozna wymienic pozniej

 

zainteresuj sie stanem prowadnic i gum na cylinderkach zaciskow

bo to raczej nie bylo robione

wtedy plyn tez wymienic

 

zaden warsztat nie ma na stanie czesci do kazdego auta

zamawiaja wczesniej albo po demontazu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 6 months later...

Witam. Ostatnio w mojej mery sypie się tył . Po amortyzatorach przyszedł czas na hamulce . Jakiego producenta tarcz i klocków wybrać ? Wiem że wujek google wszystko powie ale coś co było dobre teraz już nie koniecznie . Wiem też że na forum są koledzy zawodowo się zajmujący mechaniką i mogą coś doradzić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.