Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem otóż ostatnio zmieniałem koła (nie same opony) z letnich na zimowe,po tej zmianie po przejechaniu jakis 200 km zaświeciła mi sie kontrolka cisnienia opon na żółto po 4 sek. zgasła po jakis kolejnych 200km znów się zapaliła i zgasła.

 

Dodam że jak miałem na letnich kołach komputer widział ciśnienie w oponach,teraz nie widzi.We wszystkich kołach ciśnienie sprawdzałem jest równe w kołach.

 

(kontrolka tj.wykrzyknik jakby w odwróconych słuchawkach od walkmana :D-nie umiem inaczej wytłumaczyć-nie mylić z ręcznym.)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kontrolka tj.wykrzyknik jakby w odwróconych słuchawkach od walkmana

Usterka w układzie monitorowania. U mnie nic nie wyskakuje po zamianie na koła stalowe, a po przełączeniu w kompie aby pokazał mi jakie ciśnienie są tylko kreski-oznacza brak odczytu :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kontrolka tj.wykrzyknik jakby w odwróconych słuchawkach od walkmana

 

Usterka w układzie monitorowania.quote]

 

Co to znaczy dokładniej bo nie jestem znawcą mechaniki??

 

A może byc przyczyną np:że w kole lub w kołach nie ma czujników w wentylach?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Usterka w układzie monitorowania.quote]

 

Co to znaczy dokładniej bo nie jestem znawcą mechaniki??

 

A może byc przyczyną np:że w kole lub w kołach nie ma czujników w wentylach?

Musisz podjechać i odczytać błąd bo nikt z pamięci nie powie co się popsuło, pisałem Ci wcześniej że u mnie nie wyskakuje ten błąd pomimo że mam założone stalówki bez czujników.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    • Przez rom3o
      Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?
    • Przez pabo
      Witajcie
      Mam taki problem z silnikiem Z16XE, auto pomiędzy wymianami oleju (co rok) bierze ok. 0,5-0,7 litra oleju.
      Zwykle jeździ nim żona, ale dziś jechałem ja i po jeździe zauważyłem ze coś śmierdzi jakby palonym olejem z przodu. Otwieram maskę i taki widok mnie zastał.
       
      Zdjęcie przedstawia przód bloku silnika.
       
       
      Silnik do remontu? Nie bardzo jestem w stanie stwierdzić skąd cieknie, ale raczej nie przez wlew oleju.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.