Skocz do zawartości
rabus

Szarpanie podczas jazdy (pb i lpg)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.. Powoli dostaje rozstrojenia nerwowego z moją astrą. Przyczyna?

Auto szarpie podczas jazdy, nie ważne czy jest to na benzynie czy na gazie.

 

Gaz sekwencja (4gas green) założona miesiąc temu.

 

Wymieniłem świece. EGR odrzucam bo auto nie jest zamulone.

 

Na komputerze nie było żadnych błędów.

 

Ma ktoś jakiś pomysł co może być nie tak? Jeszcze pojadę na czyszczenie przepustnicy, ale to tak profilaktycznie, bo jakby przepustnica była brudna to by na gazie nie szarpało a tutaj i na tym szarpie i na tym...

 

Także prosiłbym o jakieś wskazówki co można by sprawdzić... Z góry dzięki :D


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przyczyn moze byc bardzo duzo.

Chociazby: dis, czujnik cisnienia bezwzglednego, czujnik polozenia walu, lewe powietrze (wszystkie węzyki + serwo) itd. Nie eliminiowalbym tez zaworu EGR, bez jego sprawdzenia.

 

Podaleś malo informacji kiedy szarpie - obroty, obciażenie, połozenie przepustnicy. To istotne zeby zawęzić krąg "podejrzanych".

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obroty lekko falują na biegu jałowym a szarpie pod obciążeniem, gdy trzyma się równe obroty.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. W jakim zakresie obrotów szarpie?

2. Czy zmiana położenia przepustnicy wplywa na szarpanie, czy tez wystepuje przy stalym jej położeniu? Czy szarpie po sciagnieciu nogi z gazu?

3. Czy szarpie na zimnym silniku?

4. Jakies inne objawy?

 

Jezeli wystepuje to na LPG i benzynie, to mozesz wykluczyc uklad zasilania, szukaj przyczyny gdzies w zaplonie (dis, czujnik walu) lub zwiazanej z lewym powietrzem.

 

Jak chcesz pomocy to postaraj się dokladniej opisac dolegliwosc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

1. W jakim zakresie obrotów szarpie?

2. Czy zmiana położenia przepustnicy wplywa na szarpanie, czy tez wystepuje przy stalym jej położeniu? Czy szarpie po sciagnieciu nogi z gazu?

3. Czy szarpie na zimnym silniku?

4. Jakies inne objawy?

 

Jezeli wystepuje to na LPG i benzynie, to mozesz wykluczyc uklad zasilania, szukaj przyczyny gdzies w zaplonie (dis, czujnik walu) lub zwiazanej z lewym powietrzem.

 

Jak chcesz pomocy to postaraj się dokladniej opisac dolegliwosc.

1. 2000-5000 obr

2. Po ściągnięciu nogi z gazu przestaje szarpać

3. Szarpie na zimnym i ciepłym

4. Lekkie falowanie obrotów na biegu jałowym (bez znaczenia czy ciepły czy zimny).

 

Szarpie najczęściej gdy już jadę ze stałą prędkością 'równym gazem'.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dziś zaczęło coraz mocniej szarpać.

Z tego co zauważyłem szarpie od 2000-3000 obrotów.

 

Szarpie gdy jade z równą prędkością (ok 70 - 90 km/h).

 

Kurde ! Czy ktoś miał taki przypadek ?

 

Jak zaczyna szarpać to dodaje gazu lub go puszczam i przestaje...

 

Kur**** dostaje z tym samochodem http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/kwasny.gif. Najgorsze jest to że na komputerze nie wykrywa żadnych błędów.

 

bardzo bym prosił o jakieś wskazówki.

 

Ps. W poniedziałek jade do znajomego mechanika, może miał taki problem... Ale puki co może wy coś będziecie mogli pomóc.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze pomyślał nad kablami i świecami, dawno temu je zmieniałeś? Sprawdź też świece, może któraś zdechła i auto nie pali na jedną.

 

Ja miałem podobne objawy jak rozciągnąłem w czasie wymianę świec i przewodów, które niestety od LPG szybciej się zużywają- mimo tego, że zawsze kupuje 'przeznaczone do samochodów z instalacją LPG' :lol:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze pomyślał nad kablami i świecami, dawno temu je zmieniałeś? Sprawdź też świece, może któraś zdechła i auto nie pali na jedną.

 

Ja miałem podobne objawy jak rozciągnąłem w czasie wymianę świec i przewodów, które niestety od LPG szybciej się zużywają- mimo tego, że zawsze kupuje 'przeznaczone do samochodów z instalacją LPG' :mg:

Świece wymieniłem, a w ecotecu nie ma kabli tylko jest listwa http://forum.opel24.com/public/style_emoticons/default/laugh.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu miałem to samo.

Pojechałem do fachowca na komputer i wszystko ok żadnych błędów poza sondą lambda ale to nie był powód szarpania.

Momentami to już bałem się jechać bo auto było nie przewidywalne.

Więc dla świętego spokoju wymieniłem elektrykę .

Przewody, kopułkę, palec i świece .

Od tego momentu mam święty spokój.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świece wymieniłem, a w ecotecu nie ma kabli tylko jest listwa :lol:

Racja, przeoczyłem, ze to ecotec :lol: To ja bym się winy w listwie dopatrywał i ogólnie w elektryce. Tylko też zmienic zeby sie okazało, że to jakaś inna usterka to bez sensu. Najlepiej podjechać gdzieś do mechanika i niech sprawdzi. Niestety jak się nie ma samemu wiedzy to czasem ciężko zdiagnozować problem i trzeba dac komus zarobić :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moje autko też szarpie (PB i LPG). rano po odpaleniu przez ok 3-5km jazdy idzie jak błyskawica, potem zaczyna się szarpanie :hyhy: czym dalej tym gorzej. Silnik się trzęsie i chodzi jak w traktorze.

EGR wyczyszczony, świece wymienione, filtr powietrza również.

DISa niestety nie mam od kogo podmienić by sprawdzić. Krucho z kasą teraz i nie chce wydawać w ciemno. Błędów żadnych nie wykazało.

Odpinałem już lambdę, czujnik temp, czujnik powietrza dolotowego i dalej to samo.

 

Jak narazie jedno co wiem to po prostu nie pali na jeden cylinder, szarpanie występuje gdy akurat przepali na ten cylinder. Dziś mam nadzieję że uda mi się sprawdzić ciśnienie na cylindrach, sprawdzę jeszcze czujnik wału, może się rozrząd przestawił. Jak będę wiedział co dalej dam wam znać. Widzę tylko że mnóstwo użytkowników ma problem z szarpanie i u każdego co innego jest powodem.

 

Podejrzane:

- zawory

- pierścienie

 

a może jest ktoś kto by użyczył DISa w okolicy Kościana w WLKP, byłbym wdzięczny.

Astra G 98r X16XEL

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie szarpanie występuje gdy utrzymuję stałą prędkość. Nie zależnie czy auto jest zagrzane czy zimne.

 

Najczęściej przy 2000 tyś obrotów (2000-3000tyś w tym przedziale).

 

Ale gdy szarpie to dodaje gazu, lub upuszczam i przestaje szarpać

------------------------------------------------------

 

Prawdopodobnie jest uszkodzony zawór EGR.

Chciałbym się od was dowiedzieć ile kosztuje DOBRY zawór EGR. Na allegro ceny plasują się od 230 zł do 280zł za nowy.

 

Tylko chciałbym kupić taką część żeby wytrzymała trochę więcej niż ma gwarancji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same obiawy i właśnie EGR był uszkodzony,dla pewności zaślep go .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem takie same obiawy i właśnie EGR był uszkodzony,dla pewności zaślep go .

Nie będę zaślepiał - to nie jest dobre dla Astry II. Po zaślepieniu świeci się Check, a póki co mnie tak można powiedzieć stać na kupno nowego.

 

Tylko prosiłbym o podanie jakiegoś konkretnego produktu, żeby pochodził pare lat.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zaślepiał - to nie jest dobre dla Astry II. Po zaślepieniu świeci się Check

 

Eee, no co ty, ja mam zaślepiony i nic się nie świeci.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

Nie będę zaślepiał - to nie jest dobre dla Astry II. Po zaślepieniu świeci się Check

 

Eee, no co ty, ja mam zaślepiony i nic się nie świeci.

W astrach II 1.6 16v jest rozbudowany komp, i po rozłączeniu wtyczki będzie świecił się Check.

Ale tak jak wspomniałem, bardzo bym prosił o podanie jakichś konkretnych marek EGR w które mógłbym zainwestować, bo na mojej astruni nie oszczędzam ???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W astrach II 1.6 16v jest rozbudowany komp, i po rozłączeniu wtyczki będzie świecił się Check.

Ale ja nie napisałem że mam wtyczkę odłączoną ??? Mniejsza z tym. Jeżeli chodzi o zawory EGR to najlepszym rozwiązaniem jest oddać stary do regeneracji. Nowe, nawet oryginały, padają. Niestety robią teraz szajs. Ja najpierw miałem Delphi, już po kilku km padł. Wymieniłem na nówkę oryginał GM, wytrzymał może 7000 km. Oddałem stary do regeneracji i dopiero jest spokój. Nie twierdzę że tak będzie w Twoim przypadku, jak już to kupuj GM.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie włącze sie w temat ponieważ mam podobny problem ale brak rozwiązań. ASO nie dało rady i chcą mi rozbierać silnik a przy okazji 3000zl mam im dać.

Pytanie moje - ostatnią operacją której nie wykonano jest wymiana sterownika silnika - do mojego mam car pass ze wszystkimi kodami ale nie mogę znaleść innego sterownika z kodem bezpieczeństwa. Czy da sie zamienić sterownik silnika zez znajomości kodu tego drugiego? OpComem mogę wylogować swój

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam podobny problem, auto zaczyna szarpać jak się silnik lekko zagrzeje i szarpie tylko jak obroty zaczynają zbliżać się do 3 tys., na niskich obrotach jest ok, a raz na postoju jak dodałem gazu to obroty wzrosły do 3,5 i same spadły do 2,5 przy czym nie dodawałem ani nie ujmowałem gazu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

POMOCY

Astra 1.4 60km x14nz

Szarpie mi podczas przyspieszania na gazie i benzynie. Gdy jadę stałą prędkością to w miarę przyjemnie się jedzie:) Czasami złapie muła na dwójce, trzeba przygazować i się odmula. Na luzie zaraz po odpaleniu potrafi się zacząć dławić, że prawie zgaśnie i trzeba przygazować. wtedy jest ok. Ostatnio jechałem to tak mi zaczęło szarpać, że więcej niż 80 nie moglem jechać. Czułem wtedy opór przy wciskaniu gazu. Poźniej miałem wrażenie jakby się coś przetkało jak gazowałem i już dało się jechać z lekkim szarpaniem.

Sprawdzałem kody błędów metodą drucikową i nic nie pokazuje. W październiku mi wyswietlilo 44 sonda lambda uboga mieszanka - wymieniłem sondę, po miesiacu znowu mi sie to pokazało, odłączyłem klemy i juz nic się nie wyswietlalo. Pewnie od gazu?

 

Kable, świece, kopułkę, palec wymieniałem we wrześniu. Nie ma dyskoteki w nocy:) Filtr powietrza, paliwa jakoś w sierpniu. Krokowca, czujnik halla ostatnio. Sprawdzałem, chyba nie ma lewego powietrza. Spalanie mam w normie 8 l gazu w trasie.

poradźcie coś, pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
    • Przez szychaw
      Cześć,

      Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.

      PROBLEM:
      Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:

      [link=]https://drive.google.com/file/d/13jsAqvaQs7qHEBMlgQk8G4RXMNWFh74c/view?usp=sharing[/link]

      Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?

      Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?

      Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,

      Z góry dzięki !
      Pozdrawiam,
      Szymon
    • Przez sumada90
      Witam,
       
      Posiadam Astrę II G 1.6 16V z 2001 roku. Do tej pory bez większych kłopotów, standardowe wymiany. Ostatnio pojawia się problem który bardziej dręczy niż nie pozwala jeździć.
      Zacznę od objawów. Podczas ruszania i zmiany biegów tak jakby lekko mi poszarpywał samochód. Trwa to 1s i wszystko wraca do normy, samochód się rozpędza. Można by szukać problemu w skrzyni jednak problem ten pojawia się także gdy obroty przekraczają 2 tys i gdy podczas jazdy ściągnę nogę z gazu i później znów docisnę (lekko czy do podłogi) takie poszarpywania się pojawiają. Zauważyłem też, że gdy samochód stoi na światłach wskazówka obrotomierza lekko się porusza góra dół tak jakby silnik falował. Takie objawy pojawiają się nie zależnie czy jeżdżę na gazie czy benzynie. Też nie wyświetlają się żadne błędy.
      Sprawdzałem poduszki przy silniku i skrzyni (wszystko było ok), czyściłem EGR, a problemu nie mogę się pozbyć.
      Może Wam trafił się taki problem i jesteście w stanie mnie nakierować gdzie dalej szukać. Cewka i świece? A może sterownik silnika?
      Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.