Skocz do zawartości
hakirim

Branie oleju (?)

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, sprawa wygląda tak, że mój Kazio 1.4 S brał wcześniej olej, no hmm ciężko powiedzieć tak około 300km to był litr, różnie, ale w tych granicach.

 

Dzisiaj kupiłem olej tańszy do gazu na dolewkę 2l, już zabieram się do jego nalania, ale przedtem patrzę poziom olej, a tuutaj... nie wziął nic, poziom prawie równy z "max". Wywyłało to we mnie mieszane uczucia, z niedowierzaniem spojrzałem jeszcze parę razy, ale ciągle to samo. Nigdy się z takim przypadkiem nie spotkałem.

 

Mimo to wywołuje to u mnie niepokój, czy coś może być nie tak? Czy jest wszystko w porządku? I jaka może być tego przyczyna, że nagle przestał łykać olej

 

Silnik B+G jeżdżony regularnie na tym i na tym.

 

Pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Witam.

Kolego, przypadkiem koloru olej nie zmienił :oops:

Płynu nie ubywa :drunk:

Może tylko skosem auto stało.

Jeszcze możesz powąchać czy paliwem nie śmierdzi ( ciśnienie w cylindrach)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kolego, przypadkiem koloru olej nie zmienił :wink:

Płynu nie ubywa :beer:

Może tylko skosem auto stało.

Jeszcze możesz powąchać czy paliwem nie śmierdzi ( ciśnienie w cylindrach)

Pomyślałem o tym, barwie się przyglądałem, brak śladu płynu chłodzącego, a barwa oleju taka czarna, podchodząca pod brąz czyli ok. Auto stało na równym o to też zadbałem, silnik był zimny nie odpalany przez dobre 8h. Paliwa też nie czułem.

 

Od dwóch osób usłyszałem hipotezę, że może być tak, że miałem gdzieś wyciek oleju i po prostu "coś" mi go zatkało i nie leci. To możliwe?

 

Wg mnie to dziwne jakieś, pozdrawiam.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

No dziwne ale może faktycznie ten ktoś ma rację.

Pozostało ci tylko obserwować co się będzie dalej działo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak też uczynię i napiszę o postępach w sprawie o ile coś będzie się działo ale mam nadzieję, że tak zostanie. :wink:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mogłeś mieć zapieczone pierścienie olejowe, po nalaniu dobrego oleju odpuściło i przestał łykać. Radzę ci jednak sprawdzać przynajmniej co 100km olej. Miałem tak, że przez 400km nie wziął kropli a po przejechaniu 500km był suchy bagnet.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

Radzę ci jednak sprawdzać przynajmniej co 100km olej. Miałem tak, że przez 400km nie wziął kropli a po przejechaniu 500km był suchy bagnet.

Rużnie to bywa.Olej powinno się sprawdzać praktycznie przed każdym wyjazdem i nie będzie niespodzianek. Przy okazji zawsze oko spojrzy na inne rzeczy więc jesteś pewniejszy że nie będzie niespodzianek.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sam już nie wiem co o tym myśleć. Zacząłem więcej jeździć, i zaczął łykać znowu ale jakby mniej, saam już nie wiem o co może chodzić. Słyszałem, że branie oleju to niebieski dym. Ja mam zaś biały (proporcjonalnie gęstszy do obrotów), UPG raczej wykluczone więc co to może być?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

sprawdz cisnienie w cylindrach to po pierwsze ,po drugie jak wyglądają świece ,

 

 

zdecydowanie spala oleju za dużo ,chyba przyszedł czas na remont silnika ,kiedyś w corsie miałem to samo ,wymieniałem pierścienie ,uszczelniacze zaworów i oleju już silnik nie brał prawie nic ,na 1000 km może 200 gram


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość andrzej_m55

,kiedyś w corsie miałem to samo ,wymieniałem pierścienie ,uszczelniacze zaworów i oleju już silnik nie brał prawie nic ,na 1000 km może 200 gram

Jeśli zmierzy ciśnienie i będzie ok To nie musi się przejmować pierścieniami raczej.

Zostaje wymiana uszczelniaczy zaworów a to wiadomo wiele mniejszy koszt.

Jeden komplet pierścieni to koszt minimum 50 zł. a robocizna do tego.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jakie mniej/wiecej powinienem mieć ciśnienie na cylindrze?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Optymalne cisnienie na cylindrze dla silnika benzynowego to 12 - 14 , przy czym nalezy pamietac zeby przy sprawdzaniu wykrecic wszystkie swiece poniewaz moga lekko zfalszowac wynik. Taka proba powinna trwac okolo 10 sekund...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.