Skocz do zawartości
rfhzcx

Problem z czunikiem temperatury silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Od pewnego zauważyłem, że auto jakby się słabo nagrzewało.

Po paru dniach zapaliła się kontrolka silnika. Odczytałem kod błędu - 0115.

Zauważyłem, że wskaźnik temperatury wody ani drgnie.

Czy to czujnik czy raczej termostat ?

 

Proszę o sugestie ...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdź czy czujnik się nie poluzował, nie odpiął, nie załamał kabel itp.

przy niedomykającym się termostacie temp po jakimś czasie podniosłaby się, co prawda niewiele i długo by to trwało ale na pewno wskazówka by drgnęła, wiec to czujnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzony termostat nie będzie miał wpływu na czujnik temperatury a jedynie na jego wskazania.

Jeśli wskazówka temperatury jest martwa a komputer wyświetla kod który podałeś, to śmiem przypuszczać że na 100% uwalony jest czujnik. Jednak sprawdź najpierw jego podłączenie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i jeszcze jedna rzecz o której zapomniałem - auto praktycznie się nie nagrzewa - zimny nawiew. Dlatego myślałem też o termostacie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To zmienia postać rzeczy, w takim razie termostat faktycznie może się nie domykać :D

Da się to sprawdzić: odpal auto i po chwili dotknij chłodnicy, ona ma być zimna. Nie może się nagrzewać równo z silnikiem. Termostat się otwiera dopiero gdy silnik jest już gorący wtedy chłodnica nagle się nagrzewa...

jeżeli silnik i chłodnica nagrzewają się równomiernie to padł termostat...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu (na zimnym silniku) 500 m silnik bardzo ciepły, chłodnica letnia.

Po wymianie czujnika - brak kontrolki silnika ale za to coś dziwnego.

Po przejechaniu około 10km w ruchu mieszanym (start na zimnym silniku) w temp. +3 C wskazówka temp. wody ani drgnie, po czym nagle przesuwa się na temp. +95C. Trochę mi się to dziwne wydaje.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłeś termostat czy tylko sam czujnik?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymień termostat (można kupic sam wkład) bo widać ewidentnie że się zawiesza.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    • Przez rom3o
      Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?
    • Przez pabo
      Witajcie
      Mam taki problem z silnikiem Z16XE, auto pomiędzy wymianami oleju (co rok) bierze ok. 0,5-0,7 litra oleju.
      Zwykle jeździ nim żona, ale dziś jechałem ja i po jeździe zauważyłem ze coś śmierdzi jakby palonym olejem z przodu. Otwieram maskę i taki widok mnie zastał.
       
      Zdjęcie przedstawia przód bloku silnika.
       
       
      Silnik do remontu? Nie bardzo jestem w stanie stwierdzić skąd cieknie, ale raczej nie przez wlew oleju.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.