Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak na razie zdarzyło mi się 3 razy, że przy odpalaniu pedał gazu nie reagował. Ciężko było odpalić, a jak już zaskoczył to chodził jakby na mniejszych obrotach i pedał gazu zupełnie nie reagował na naciskanie. Zwykle po chwili obroty trochę się podniosły i pedał reagował. Dzisiaj miałem już gorzej, bo zupełnie nie odpalił. Było to dla mnie o tyle dziwne, że pół godziny wcześniej wróciłem do domu po krótkiej trasie na mieście, ale silnik był zagrzany do ponad 80 stopni. Kilka prób odpalenia skończyło się fiaskiem. Po dwóch godzinach spróbowałem ponownie i odpalił na dotyk...

Miał ktoś z Was podobny przypadek? Trochę mnie to martwi, szczególnie że na weekend miałem wyjechać w dalszą trasę i trochę martwię się czy nie wrócę...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z odpaleniem Merivy na ciepłym silniku. Awaryjnie pomagało mi wypięcie wtyczki z czujnika temperatury cieczy chłodzącej na termostacie. Znajdziesz go pod przepustnicą. Można to robić bez rozbierania połowy silnika :-) ale trzeba uważać żeby się nie sparzyć. Do tej pory nie wiem jakie to miało znaczenie ale najprawdopodobniej pompa zwiększała ciśnienie paliwa na starcie i efektem było odpalanie na dotyk. Skutkami ubocznymi były stale pracujące wentylatory oraz brak wskazania temperatury. U mnie efektem końcowym była wymiana pompy :-) . Trochę dziwi mnie zachowanie pedału gazu. Niestety nasze silniki "chomikują" w dolocie i w całym obiegu recyrkulacji spalin sporo syfu. Zalecał bym sprawdzenie zaworu EGR, który może się zacinać oraz wyczyszczenie przepustnicy.

 

pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc ja terz mam nieraz problem z odpaleniem Merivy i terz nie reagowal pedal gazu ,a pomoglo mi sciagniecie wtyczek z komputera ktory znajdóje sie na silniku, Mam male pytanko gdzie znajduje sie EGR. Ptosze o pomoc,


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześć to mój pierwszy post na forum.

Czy ktoś rozwiązał ten problem z odpalaniem i brakiem reakcji na gaz? Mam Merivę 1,7 cdti od miesiąca i to mi się zdarzyło 1 raz. Nie mogłem jej odpalić, wcześniej byłem w sklepie 15 min jazdy. Postała jak wróciłem dobre 30 min i nie chciała już odpalić, trzeba było długo się nakręcić. Za którymś razem odpaliła ale chodziła jak czołg i zaraz zgasła po godzinie zapaliła normalnie, sprawdziłem w warsztacie i nie ma błędów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

u mnie tak się dział aż do wymiany wtrysków ,czasem nie chciała odpalić czasem jak wciskałem gaz zero reakcji,po wymianie ustąpiło

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie znów dziś był ten problem, w przyszłym tygodniu jadę na warsztat, pod uwagę będę brał opcje wtrysków, zaworu Erg i przepustnicy. Ale ten problem pojawia się jeśli ślinik jest ciepły i samochód trochę postoi, to dopiero nie mogę jej zapalić.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym radził sprawdzić db czujniki temperatury. Być może któryś jest walnięty i pokazuje cały czas niską temperaturę i na ciepłym silniku nie odpala przez zbyt bogatą mieszankę. Błędu nie wywali wtedy bo wartość jest w dopuszczalnym zakresie. ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki też to wezmę pod uwagę, jak już wcześniej mówiłem problemem zajmę się w przyszłym tygodniu. Jak naprawię dam znać co było przyczyną.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

Mam ten sam problem, dzis zdarzylo mi sie to 2 raz. Charlie rozwiazales swoj problem? Mozesz sie podzielic jakims info?

 

Dzieki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie, bo problem znikł na dobry miesiąc aż do wczoraj, po niedzieli jadę już na warsztat na 100%. Tak jak pisałem wyżej trzeba sprawdzić kilka przypadków.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mi dzisiaj ponownie pojawił się problem z odpaleniem na ciepłym silniku. W lato nie było problemu, ale na wiosnę pojawiało się w podobnych temperaturach co dzisiaj (około 10stopni). Raz jak mi odpalił, ale obroty jałowe były w okolicach 500/min i nie reagował pedał gazu dotknąłem jednej wiązki kabli i wszedł na normalne obroty jałowe. Po tym jeden elektryk stwierdził, że może to być wiązka kabli do wymiany, bo tam jest jakiś żel do izolacji i może coś być z nim nie tak, już nie pamiętam co dokładnie, bo to było kilka miesięcy temu. Trzeba było sprawdzić ponownie i właśnie dzisiaj tak zrobiłem. Przy jednej wiązce jakby zaczął reagować. Boję się tylko wymieniać w ciemno całej wiązki, bo w ASO powiedzieli że to kosztuję prawie 2tyś. Może po prostu jakiś kabel gdzieś nie styka. Ta wiązka, która reagowała na ruszanie wchodzi pod plastikową osłonę silnika w pobliżu korka wlewu oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Miałem podobne objawy, często po przejechaniu dłuższego odcinka trasy i krótkim postoju (tak ok 20-30 min) samochód nie chciał odpalić. Gdy już silnik załapał to przez kilkanaście sekund nie reagował na pedał gazu (tak jakby chodził nie na wszystkie cylindry). W salonie opla po teście przelewowym wtrysków mechanik stwierdził, że na 99% leje 2 i 4 wtrysk. Z taką diagnozą pojechałem do mechanika, który zajmuje się tylko dieslami. Ten sprawdził wtryskiwacze na profesjonalnym stole i stwierdził, że są w porządku. Przyczyną ciężkiego zapłonu okazały się natomiast uszkodzone uszczelniacze wtryskiwaczy. Przejechałem już 1000 km od naprawy i na razie wszystko gra.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie problem na szczęście jest rozwiązany. Zabrudzony był zawór Egr i przepustnica, po wyczyszczeniu auto śmiga bez problemu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

mam ten sam problem, dwa razy mi się to przytrafiło. Auto zapaliło cięzko, potem wskoczyło na obroty 500 obr/min i nie reagowało na pedał gazu. mechanik twierdzi, że to może byc uszkodzony sterownik silnika. Ale jakoś mu nie wierzę. Co myslicie o teori mojego mechanika?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie tak stwierdził??

Odczytał błędy??

Wyżej jak czytałeś masz kilka opcji do sprawdzenie

Może nic nie trzeba wymieniać tylko przeczyścić EGR

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na jakiej podstawie tak stwierdził??

Odczytał błędy??

Wyżej jak czytałeś masz kilka opcji do sprawdzenie

Może nic nie trzeba wymieniać tylko przeczyścić EGR

 

 

zczytał jakiś bład sterownika, EGR był czyszczony pół roku temu, uszczelniacze wtryskiwaczy wymieniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chce mi się wieżyc, że sterownik padł

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. Rok temu miałem podobny problem i znów powrócił po czyszczeniu zaworu EGR. Auto ciężko jest zapalić,na ciepłym silniku, albo podczas jazdy gaśnie. Auto było u 3 mechaników i problem jest nie rozwiązany. Wymieniony był zawór wysokiego ciśnienia paliwa na oryginał Denso i tak to nie rozwiązało problemu. Usterki dzieją się okresowo tzn. że tydzień auto śmiga bez problemu, a następny tydzień gaśnie i nie chce zapalić. Podejrzany był moduł zapłonowy albo czujniki temperatury, ale je sprawdzono i są ok. Naprawdę proszę o jakieś podpowiedzi, bo już nie wiem jaka może być tego przyczyna. Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

radzę się zainteresowac stanem i poprawnością działania egr-u.... bardzo możliwe że to w nim lezy problem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez CarlosMENDOZA
      Co to za rurka ? I czemu cieknie ?

    • Przez Mar-Kos 2005
      Witam , Opel Meriva A 1,7cdti 100 KM . Problem jest z Elektryką , nie idzie auta zgasić po wyjęciu kluczyka , ale jak naduszę na stop , to zgaśnie , dodatkowo po wyjęciu kluczyka kontrolki mrygają . Błędy w sterowniku zapisane  : Elektronica centralna Moduł kontroli nadwozia :
      B1485 Zacisk wzbudzenia alternatora ,pon 61/wysokie napięcie ,
      U2108 Magistrala Can brak komunikacji ze sterownikiem ABS/TC ,
      B1424 Za niskie napięcie zasilające przed lub podczas zamykania zamka ,
      B3805 Czujnik przyśpieszeń pojazdu / usterka lub uszkodzony ,
      U2105 CAN Brak komunikacji z ECM ,  
      B3795 Kierunkowskazy / Przekaźnik zablokowany ,
      B2961 Zacisk W / niskie napięcie .
       
      System imobilajzer Błędy :
      B3061 Transporder / usterka lub uszkodzony ,
      B3077 Kluczyk nieprawidłowy ,
      B3055 Uszkodzenie Transpondera .
       
      System Wspomaganie układu kierowniczego Błąd :
      C1550 Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU .   Dodam że auto odpala i można jezdzić ,ale problem z gaszeniem auta i kontrolkami . Od czego zacząć ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.