Skocz do zawartości

nie_do_grzanie silnika??


Rekomendowane odpowiedzi

witam wszystkich forumowiczów

Mam Kadett-a 1,6 Diesel i od pewnego czasu zauważyłem, że bardzo długo się rozgrzewa. Przez ok 15 km strzałka wskaźnika temp. płynu chłodniczego utrzymuje się nieco w "1" przedziałce mijając nieznacznie niebieskie pole. W kratkach nadmuchu powietrze jest bardzo ciepłe. Wskazówka ustawia się "pionowo" po przejechaniu dalszych paru kilometrów i jest już ok. Czy w okresie zimowym takie zachowanie diesel-ka jest normalne - w lecie tego nie zauważałem.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cześc Tom sprawdż tam gdzie masz wąż gumowy czy jest ciepły czy jest gorący, sprawdz tez chlodnice czy nie jest po zapychana, u mnie tak jest, czy wiesz kiedy był wymieniany termostat?.W lecie tego nie zauważysz bo jest ciepło, a na postoju silnik sam sie nagrzewa od tego słonca.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pan Kadett dzięki za podpowiedź. Sprowadzę to sobie. I faktycznie chyba czas na wymianę termostatu, bo dawno dawno nie był wymieniany.

A tak przy okazji fajne imię dla samochodzika :?:

pozdrowionka

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewny że to termostat a nie przypadkiem czujnik temperatury ?? W przypadku walniętego termostatu po przejechaniu kilku kilometrów sprawdź czy górny wąż nie robi się gorący. Jeśli będzie gorący to masz walnięty termostat a jak nie będzie to winny będzie czujnik temperatury.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdź to na postoju. Odpal kadecika i niech sobie chodzi. Równocześnie obserwuj czy od samego początku chłodnica robi się ciepła (nie powinna). Dopiero po dogrzaniu silnika termostat powinien puścić gorącą wodę do zimnej chłodnicy. W przypadku gdy termostat cały czas jest otwarty logiczne jest, że dużo dłużej będzie się nagrzewał bo pęd powietrza będzie chłodził zimny płyn w chłodnicy a on będzie chłodził niedogrzany jeszcze silnik. W przypadku gdy termostat otwiera się prawidłowo (po dogrzaniu silnika) sprawę powinna rozwiązać tektura włożona przed chłodnicę przez co lodowate powietrze nie będzie dostawało się do komory silnika a silnik szybciej się dogrzeje...:)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.