Skocz do zawartości
shewush

Astra II 1.6 16V 101KM - ciężko pali, silnik przerywa

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Na wstępie chciałem się przywitać i pochwalić moją "nową" Astrą dwójeczką white power :beer: caravan z 2004 roku z motorem 1.6 16V Ecotec 74KW jeszcze nie zagazowany ;p

 

Problem mam następujący. Gdy silnik jest zimy baardzo słabo pali. Oczywiście za pierwszym razem ale kilka sekund musi rozrusznik pochodzić. Akumulator jest nówka, po tygodniu stania trzyma 12,4V. Świeczki wydają się być w porządku, przewody też. Kłopot pojawia się też przy wciskaniu pedału gazu powyżej połowy.

Na początku nieźle przyspiesza, bez jęków. Ale gdy z niskich obrotów wdepnie się do dechy to traci moc, zwalnia szarpie nieregularnie. Z wysokich obrotów na piątym biegu pedał w desce jedynie szarpnie co kilka sekund.

 

Proszę was o pomoc od czego zacząć mechaniczną diagnozę.

Z góry dziękuję za wyrozumiałość dla nowicjusza :beer: Pozdrawiam Shewush


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście check nic nie mówi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz przewody a nie cewkę ?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście check nic nie mówi?

Chodzi o czek engżajn na liczniku? Żadna lampeczka się nie zapala.

 

Masz przewody a nie cewkę ?

Nie rozumiem pytania :beer: mam cewkę, przeto przewody do świec z cewki idą :beer:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z motorem 1.6 16V Ecotec 74KW

A ja nie wiem co ty tam masz, nie podałeś symbolu silnika. Ja też mam motor 1.6 16V Ecotec 74KW i mam przeto cewkę zapłonową a nie przewody WN.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zauważyłem dzisiaj, że na biegu jałowym nie pojawia się taki problem.

 

Wrr ledwo odpaliłem ... za 3 razem ledwo ledwo ...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak, tak, zgadza się mam cewkę. Chodziło mi o przewody dochodzące do cewki. Zauważyłem też, że po odpaleniu jak jest zimny to nie odczuwa się tego szarpania. Jak się już rozgrzeje to na piątce na małych obrotach pod maską słychać jakby zgrzytanie po wdepnięciu pedału.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Świeczki wydają się być w porządku

A to na jakiej podstawie stwierdziłeś ? Od tego bym zaczął.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nagar był w kolorze kawy z mlekiem. Ale mam zamiar zamówić dziś irydowe Denso IK16, założę i zobaczymy czy to coś da.

 

A propos, polecacie bardziej NGK czy Denso? Ja o Denso słyszałem bardzo dobre opinie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymieniłem jednak świeczki, założyłem Denso IK16 plus filtr stożkowy JR no i muszę Wam powiedzieć że śmiga jak malyna :D ma na pewno więcej mocy niż standardowa z16xe bo sprawdzaliśmy na sprincie :) już nie przerywa także wszystko w porządeczku. I odpala jak nówka sztuka ... Dziękuję serdecznie za pomoc!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez CousinJoe
      Witam.
      Mam pytanie dotyczące różnic między 16 zaworowym silnikiem o pojemności 1598cm i mocy 77KW, a "uturbionym" 1.6 o mocy 136KW. Oba silniki mają górny wałek rozrządu więc nurtuje mnie pytanie czy jest możliwość przełożenia turbiny z silnika OPC do tego o mniejszej mocy.
    • Przez lukam@zmc
      Cześć,

      Pacjent Opel Zafira A 1.6 16V (Z16XE) bez LPG. Objaw wystąpił pierwszy raz wracając z dłuższej trasy podczas postoju w korku w jeden z pierwszych cieplejszych wiosennych dni. Gdy wskazówka temperatury dochodzi do ok. 87-90 st. wtedy silnik zaczyna się dławić – obroty biegu jałowego spadają poniżej stałej wartości ok. 800 obr., odczuwalne staje się szarpanie silnika, z tłumika wydobywa się nieregularne „pierdzenie”. Im dłużej postoi w kordu, tym gorzej – temperatura rośnie, szarpanie / dławienie staje się coraz bardziej intensywne, telepie całym autem. Auto nie gaśnie, ale gdy już tak roztelepie się na dobre to jazda odbywa się żabimi skokami. Sytuacja stabilizuje się podczas jazdy, gdy temperatura spadnie poniżej ok. 85 st.

      Ogólnie ten objaw podczas jazdy nie występuje, a jedynie podczas postoju na biegu jałowym i osiągnięciu wysokiej temperatury. Mam wrażenie, że jak załączy się wentylator przy temp. ok. 95 st. to sytuacja się nieco poprawia (rośnie temperatura – zaczyna szarpać – otwiera się termostat – szarpanie maleje – temperatura ponownie rośnie – szarpanie nasila się), ale silnik nadal drży, obroty szarpią w zakresie 500-800, a problem i tak nie ustąpi dopóki auto nie ruszy i podczas jazdy nie osiągnie temperatury poniżej tych 85 stopni.

      Objaw jest łagodniejszy przy włączeniu klimy, ale to chyba tylko dlatego że komputer podnosi sobie obroty i dawkuje więcej paliwa, przez co jest mniejsza szansa na objaw dławienia silnika.

      Wymienione płyny, wszystkie filtry, rozrząd komplet, świece.

      Błędy: P0230 (przekaźnik pompy paliwa) – tego nie da się skasować – oraz po dłuższym postoju w korku i ekstremalnym roztelepaniu silnika dochodzi jeszcze P1571 ten jest jakiś dziwny – błąd czujnika pod pedałem hamulca, w innym miejscu występuje też jako błąd w oprogramowaniu).

      Sterownik po regeneracji.

      Dotychczasowe diagnozy: ECU / świece (już wymienione, ale może jednak…) / przepustnica do czyszczenia / silnik krokowy do czyszczenia (czy w Z16XE t w ogóle możliwe? Gdzieś wyczytałem, że ten silnik ma przepustnicę elektroniczną i krokowy jest tam zintegrowany z przepustnicą i niewyjmowalny).

      Myślałem wymianie przekaźnika pompy paliwa – ten obecny po przekręceniu kluczyka (bez włączania zapłonu) wydaje mocno słyszalne brzęczenie.

      Proszę o pomoc – czy ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem?
    • Przez rom3o
      Witam, posiadam merive 1.6 16v easytronic kod silnika 16xe. Od dłuższego czasu świeci się kontrolka silnika ( błąd P0141 ) ale nie zauważyłem żadnych dziwnych objawów. Po skasowaniu błędu do trzech odpaleń się nie świeciło po czym znów się zapałało. Teraz pojawił się inny problem po rozgrzaniu silnika auto staję się zmulone ledwo przyśpiesza a obroty na luzie to max 1100 jak auto postoi to wraca mu moc. Skasowałem błąd i przeszło na tryb serwisowy ( auto z kluczykiem ) innych błędów nie pokazuje. Czy winna będzie ta sonda ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.