Skocz do zawartości
Nec_

1.4 66kW 16V Z14XEP Wyciek oleju po wymianie uszczelki

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Po wymianie uszczelki miski olejowej i simmeringu na wale korbowym olej nadal wycieka. Mechanik który wymieniał te części stwierdził, że może to być coś ze skrzynią biegów wydaje mi się, że wyciek jest spod wymienianej uszczelki. Załączam zdjęcia. Proszę kolegów o poradę co z tym zrobić? Strasznie irytują mnie pozostawiane plamy.

Pozdrawiam

post-12913-0-08593900-1304790714_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

wydaje mi się, że wyciek jest spod wymienianej uszczelki

 

Witam. Zdjęcie coś nie bardzo się chce wczytać , ale kup w cepeenie środek do czyszczenia silników Akra( lub podobny) , zimny silnik spryskaj nim i po 5 min. opłukaj wodą pod ciśnieniem. Silnik będzie czysty i nie będzie kombinowania , skąd cieknie. Z opisu można wnioskować , że mechanik liczył na prostą robotę i szybki zarobek , ale chyba się nie popisał i szuka alibi , a z tego co piszesz to wyciek jest koszmarny więc sprawdzaj stan oleju i to kilka razy dziennie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie wczytuje się trochę długo ponieważ zajmuje 3,4MB zamieszczam 3 kolejne zdjęcia nieco mniejsze. Widać na nich miejsce wycieku. Zastanawiam się czy środki uszczelniające typu: Oil Max albo Engine Stop Leak pomogłyby w tej sytuacji? Wymieniana uszczelka jest oryginalna kupiłem ją w salonie Opla, wyczytałem też, że powinno się dać silikon w 4 miejscach na łączeniu miski olejowej z kadłubem silnika. Mechanik silikonu nie dawał czy to może mieć znaczenie? Być może wyciek jest rzeczywiście od strony skrzyni biegów tam też jakiś simmering chyba jest.Może ktoś z kolegów miał podobny problem, proszę o pomoc.

post-12913-0-23676200-1304883465_thumb.jpg

post-12913-0-25358000-1304883483_thumb.jpg

post-12913-0-51736400-1304883496_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Być może wyciek jest rzeczywiście od strony skrzyni biegów tam też jakiś simmering chyba jest

 

Jest uszczelniacz na wale i z tych zdjęć tak to wygląda. Jeśli nie planujesz pozbyć się autka w ciągu 0,5-1 roku , to nie warto , bo to tylko działanie doraźne i nie wiadomo co jeszcze " uszczelni"

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy dokleiłem (przeniosłem) postw dobre miejsce

zrobiłem swoją Astrą H 1.4 16v 10 tys od zmiany oleju, fakt dawno nie sprawdzałem stanu, jeżdże na GM 5w30 (przebieg 130 tys) i dzis patrzę na stan, spadł poniżej minimum, dolałem 0,5 l niecałe, czy na 10tys mógł tyle "wziąść" (o,5 litra-teraz jeszcze są te upały i dużo po mieście) czy raczej sugerujecie podjechać na kanał i sprawdzic czy nie ma widocznego wycieku?

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silniki 16V lubią olej. Fabryka podaje że ubytek do 100ml/1000km jest dopuszczalny, więc u ciebie nie jest tak źle. Musisz częściej zaglądać pod maskę.

Auto możesz obejrzeć od spodu, upewnisz się/sprawdzisz czy wszystko jest w porządku.

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dekiel skrzyni biegów, jak wygląda wyciek?

To co widać na połączeniu dekla czy jakaś kropla.

Ja bym podłożył karton pod napęd i sprawdził czy jest się czym martwić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jest cały mokry, a na dole tak jak mówisz kropla oleju, jest on barwy jasnożółtej tak jak świeży olej silnikowy. (niedawno wymieniałem)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie dekiel też jest wilgotny. Wytrzyj dokładnie i zobacz czy masz podciekanie spod uszczelki dekla czy z półosiek wychodzących ze skrzyni.Czy też z uszczelnienia wału.Jaki masz poziom oleju?

 

http://ecat24.com/opel/catalog/part/1/23/336/3511/37245/

Edytowane przez adam1954

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
    • Przez ep87
      Witam,
      Mam problem z silnikiem z14xep 2005r. Chodzi o wypadanie zapłonu p304 i p300 wypadanie na cylindrze czwartym i sporadyczne wypadanie na różnych.
      Problem dotyczy tego ze jak zostawię auto na wolnych obrotach nierówno pracuje i pojawia się błąd. Jak trzymam samochód cały czas na obrotach jest ok - nie wskakują błędy.
      Jak silnik jest zimny jest ok.
      Na obroty się wkręca ładnie
       
      Wymieniłem pęknięty wałek rozrządu wydechowy na nowy kupiony w Bydgoszczy,
      Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach tutaj trzymają koło 11-12 ale zauważyłem że czasem jak sprawdzłem to te wartosci sie zmieniały i na cylindrze 4 lub innych było po 9.
      Ponadto wymieniłem
      ECU
      DIS - cewka
      Świece
       
      Czyściłem i sprawdziłem:
      EGR
      Klapy wirowe
      wtryski
       
      Ponownie i precyzyjnie sprawdzałem rozrząd.
       
      Pytanie dodatkowe bo mam dziwne odczucie ze mało jest oleu pod pokrywą zaworu czy ten typ tak ma?
      Dodatkowo jak odłaczyłem przewód paliwowy było niskie ciśnienie paliwa. Zaznaczam że auto odpala nawet po długim postoju na strzała.
       
      Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję tematu.
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.