Skocz do zawartości
ROMI

Meriva 17 cdti zimny gaśnie i faluje

Rekomendowane odpowiedzi

Temat dotyczy falowania i gaśnięcia na wolnych obrotach przy zimnym silniku.

Jestem posiadaczem Opla Meriva 2004r. Przebieg 150 000 z silnikiem disla 1,7 cdti, kod silnika Z17DTH. z układem zasilania Denzo. Mam go od października ubiegłego roku. Problem zaczął się z nadchodzącą zimą. Motor po zapaleniu gasł nie chciał pracować na wolnych obrotach, gdy przyczymałem go na troszkę większych obrotach 1100 –1150 po paru minutach zatrzynał pracować normalnie. W miarę nabierania temperatury pracował wzorowo. Jednak z upływem paru miesięcy praca na wolnych obrotach stawała się coraz trudniejsza do tego doszło jeszcze falowanie silnika. W styczniu odwiedziłem renomowany warsztat, który miał wykonać pełną diagnostykę silnika. Po jednym dniu stwierdzili, że jest prawdopodobnie uszkodzony elektrozawór na pompie paliwowej. Po dwóch tygodniach złożyli ofertę 1000 za zaworek i nie dają gwarancji skuteczności naprawy. Świadomie wycofałem się z tej naprawy. Przejeździłem kolejnych parę miesięcy ale objawy się znacznie nasiliły. Wykonałem test przelewowy wtryskiwaczy: okazało się że 3 i 4 znacznie więcej przepuszczają paliwa nadmiarem. Udałem się do serwisu Bocha gdzie wtryskiwacze te zostały wymontowane, sprawdzone i wymienione na dobre. Niestety awaria dalej nie została usunięta. Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Klasyczne objawy zawrou CVT, SCV, SVC czy jak on tam się nazywa... W każdym razie słynny zawór Denso, który jest problematyczny w tych silnikach. Poszukaj, na forum było wiele dyskusji na ten temat ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik nawet po godzinnym ostygnięciu i ponownym zapaleniu już faluje i gaśnie na wolnych obrotach. Zaczyna mi brakować pomysłów, może ktoś podpowie jak to usunąć!!!

Bardzo charakterystyczne objawy padniętego zaworu SCV na pompie wtryskowej.... Naprawa= wymiana na nowy, koszt zaworu ok 500-600zł...

 

Wystarczy wpisać w wyszukiwarkę zawór scv denso i wiadomo co i jak...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

1

Edytowane przez Y30DT

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wyjmij filtr paliwa i zobacz co jest na dole,często jest tak że jak pompa pada i się wymieni sam zawór to nawet odpalić już nie chce, opilki owinny być wyłapane przez filtr

i tak po wymianie scv cały układ powinien być oczyszczony z opiłków, bo zdarzyć się może tak ze filtr wszystkiego nie wyłapie/....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak panowie. W swojej merivie mialem taki sam problem jak w opisach wyzej. Trzeba wymienić zawór Denso SCV- koszt 510zl na allegro i po sprawie. A co do wymiany można uporać sie samemu- ja tak zrobiłem:) Nareszcie równa praca silnika na zimnym:)))

 

 

Witaj. Mam pytanie do Ciebie może pomożesz mi cos, w mojej merivie mam problem z odpalaniem, czy zimny czy cieply to samo, sprawdzilem że cisnienie w szynie paliwowej po wylączeniu silnika spada do zera, może wiesz ktory zawor odpowiada za trzymanie cisnienia w szynie. czy może to jeszcze co innego. Pozdrawiam, Krzysztof Ja mam motor 1.3 75 KM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich serdecznie !!! Z uwagą obserwowałem posty dotyczące problemów z silnikiem Isuzu 1,7 CDTI (101KM) - gaśnięciem oraz falowaniem obrotów na zimnym silniku. W mojej Mery kupionej w lutym br. miałem identyczne problemy nasilające się w chłodniejsze dni. Po sprawdzeniu zaworu SCV okazało się , że mam zamontowany zawór z wadliwej serii 006. Zakup nowego zaworu przez ALLEGRO z przesyłką - w kwocie 535zł oraz wymiana we własnym zakresie rozwiązała problem odpalania zimnego silnika. JEST OK !!! Nowy zawór SCV ma oznaczenie DENSO-066. Dziękuję wszystkim zainteresowanym za merytoryczne i fachowe podejście do tego problemu , bo niestety większość mechaników tylko gdybała na ten temat i nie potrafiła określić przyczyny a wg Serwisu OPLA jedynym rozwiązaniem była wymiana kpl pompy wtryskowej za ... bagatela ok 4000,- złotych. Dziękuję raz jeszcze i pozdrawiam - Ryszard.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też dzisiaj wymieniłem wadliwy 006 na 066, znalazłem za 460 zł. A jak można wyjąć ten zacierający się tłoczek ze starego zaworu czy trzeba go całkowicie uszkodzić aby go rozebrać.wymiana zaworu prosta, ampulaczek z końcówką kulistą i 15 minut roboty.

Edytowane przez marek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyjęty SCV Denso ma numer nieszczęśliwy 006 06F-06480.

Meriva 1,7 CDTI koniec 2004 r.

Ponad rok borykaliśmy się z narastającym problemem, zwiedziliśmy kilka warsztatów w Gliwicach, dopiero w CHorzowie

zgodzili się na ryzyk fizyk i po sprawie, Auto działa normalnie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam posiadam merive 1,7 cdti 2004r i niestety muszę wymienić zawór denso . Czy mógłbym prosić o podanie dokładnych danych tego zaworu , byłem dzis w serwisie opla i panowie zaproponowali mi nową pompę ponieważ nie sprzedają tego zaworu osobno -serwis OPEL ASCO Tarnowskie Góry szczerze nie polecam .

Jeśli koś posiada dokładne dane i może byc nawet link z allegro cokolwiek dokładnego .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer zaworu 294009-0120 a tu link http://allegro.pl/zawor-scv-mazda-6-mpv-nissan-opel-denso-i1997481039.html

Nie spieszyło mi się to pewnego razu znalazłem za 460 z przesyłką gratis bo u mnie w sklepach nic takiego nie mieli a wymiana bardzo prosta tylko kanał potrzebny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Numer zaworu 294009-0120 a tu link http://allegro.pl/za...1997481039.html

 

witam , mam problem opisany powyżej

 

pytanie -

ten zaworek wg. opisu z allegro jest do silnika isuzu ,chyba że się myle ,

czy pasuje taki do z17dth ? wygląda tak samo :zdziwko:

 

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam , mam problem opisany powyżej

 

pytanie -

ten zaworek wg. opisu z allegro jest do silnika isuzu ,chyba że się myle ,

czy pasuje taki do z17dth ? wygląda tak samo :zdziwko:

 

pozdro

 

Jeśli się nie mylę :rolleyes: Z17DTH to 1.7 CDTI 101 KM .

Jeśli tak to ten powyżej zaworek pasuje bo sam własnie go montowałem i silnik zaczął normalnie pracować .

Przed tym ładnie zapalał ale zaraz gasł , musiałem go "podtrzymywać" na gazie i falował czyli nie równo pracował.

Wymiana prosta ale nie łatwa , ktoś tu napisał 15 minut :wink: raczej starczy na zastanowienie jak to zrobić.

Potrzebny kanał i krótki klucz inbus + kawałek rurki do odkręcania .

Górna śrubkę można odkręcić z góry, demontując wcześniej rury z filtra powietrza.

Dolna niestety z kanału i to na czuja ale da się zrobić :roll:

proszę uważać aby nie objechać śrub , niestety inbusy kiepskie na szczęście w komplecie są nowe.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ten zaworek wg. opisu z allegro jest do silnika isuzu ,chyba że się myle ,

czy pasuje taki do z17dth ? wygląda tak samo :zdziwko:

kolego a według Ciebie silnik 1,7 to co innego jak nie isuzu??

 

Potrzebny kanał i krótki klucz inbus + kawałek rurki do odkręcania

akurat kanał potrzebny nie jest, da się wszystko na czuja zrobic od góry...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję kluczyk imbusowy z kulistą końcówką i wymiana naprawdę zajmuje 15 minut dla kogoś kto wie do czego klucz służy i w której ręce się go trzyma

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego a według Ciebie silnik 1,7 to co innego jak nie isuzu??

 

no do tej pory spotkałem się z silnikami isuzu 1.7 dt di dti czyli oznaczenie silnika Y17DI Y17DT Y17DTI i stąd było moje pytanie gdyż myślałem że z17dth to konstrukcja oplowska , kto pyta nie błądzi , pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś czytałem że w 1,7CDTI(Z17DTH) cały dól jest isuzu ten do dti, natomiast głowicę opel swoją wsadził i wtrysk common railly. Ja to tylko wyczytałem a czy to prawda to nie wiem więc jak ktoś ma więcej informacji to uzupełni.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy czy 15 minut czy więcej, z góry czy z dołu to chyba nie jest najważniejsze.Dzielimy się swoimi spostrzeżeniami które mogą się przydać innym.

Silnik faluje, gaśnie zimny -wymiana zaworu Denso w wielu przypadkach pomaga mnie na pewno .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.