Skocz do zawartości
Gość zdenek2007

Op-com - funkcje, możliwości, obsługa, porady

Rekomendowane odpowiedzi

To dopisz swoje doświadczenia .Nie widzę problemu

 

Dla tego pisałem że jak u mnie aby wejść we wskaźniki trzeba mieć wersję 1.39.

I wtedy można robić wszystko ze wskaźnikami

 

 

 

 

 

To co się wyświetla w Opcomie to znaczy że jest zamontowane.

Jeżeli czegoś nie ma to nie będzie widział Opcom.

Czyli nie masz UEC i REC


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety klonem OPCOMa nie potrafię odczytać parametrów bieżących silnika A14NET (Astra J 1.4 Turbo). Czy ktoś próbował innych interfejsów ? Na aliexpress widziałem również klony Delphi DS150e. Może ktoś ma albo orientuje się czy ogarnie to A14NET ?

 

Natomiast co do samej diagnostyki to czy ktoś ma jakaś sprawdzoną książkę/źródła, z której można czerpać wiedzę ? Chodzi mi głównie o wartości prawidłowe jakie mają być, o przyrównanie wartości otrzymanych poprzez interfejs do wartości pożądanych. Jakie mają być prawidłowe wartości np. sondy lambda, maf, map itd. Głównym celem jest interpretacja tych danych :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może być, bo to "bieda" wersja jest. Pewnie trzeba by jakiś komputer komfortu dołożyć, co się nie opłaca skórka za wyprawkę. We wskaźniki wchodzę, nawet wyświetla to co powinien. Czyli stan licznika, kiedy następny serwis itp. Nawet jakiś błąd we wskaźnikach znalazł: 00177 - Obieg prądowy czujnika poziomu paliwa - wartość poza wymaganym zakresem. Nie występuje. Chyba chodzi o stary błąd, kiedy mi wskaźnik paliwa się przywiesił i pokazywał na prawie pełnym baku, że jest pusty. Dopiero drugi dzionek ogarniam i to w biegu, bo czasu brak. Więc jeszcze nie wszędzie właziłem i nie chcę przypadkiem czegoś naklikać.

Jednak co najpiękniejsze jest, to to, że OP-COM równolegle bez problemu pracuje na tablecie Durabook R11 z interfejsem od LPG. Obydwa podłączone pod USB 3.0 mogę sobie podglądać OP-COMa i robić coś na LPG. Pikne. Głownie na tym mi zależało, żeby obydwa interfejsy nie kolidowały, bo ten od LPG też jest na chipie FT, więc ze sterownikiem nie ma problemu.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Natomiast co do samej diagnostyki to czy ktoś ma jakaś sprawdzoną książkę/źródła, z której można czerpać wiedzę ?

 

 

 

A wystarczy przeczytać co napisałem

http://forum.opel24.com/topic/83023-opcom-podsumowanie-procesu-diagnostyki-tym-interfejsem/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uzupełnieniem może być to:
file:///C:/Users/Fujitsu/Downloads/obd_poradnik.pdf
:)
A tak na poważnie, czy w OPCOM, mogę przetestować czy w VB 2001 działa mi pilot w kluczyku?
Bo auta nie otwiera i się zastanawiam czy zepsuty jest pilot czy centralka (baterię już wymieniłem, ten trik z wsadzeniem kluczyka do stacyjki, zapłon i naciskanie zamykania/otwierania też - zero efektów)

 

 

Edytowane przez lukecz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było w moim poradniku żartobliwie?

 

 

 

Ale odpala auto na tym kluczyku?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co było w moim poradniku żartobliwie?

 

 

 

Ale odpala auto na tym kluczyku?

Nie mogę pobrać poradnika OBD z Twojego komputera ;)

A auto odpala na kluczyku, problem jest tylko z otwieraniem/zamykaniem z pilota. Zaczęło się od tego że coraz ciężej to działało (chyba z coraz bliższa musiałem naciskać) aż w końcu przestało całkowicie działać, myślałem że chodzi o baterię ale po jej wymianie dalej nie działa. Mam dwa kluczyki, i w obu nie działa otwieranie z pilota więc to może t być problem z centralką, ale zastanawiałem się co z tego mogę OPCOM-em sprawdzić.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Nie mogę pobrać poradnika OBD z Twojego komputera

 

 

I to miało by być śmieszne?

Nie uważasz że ktoś (ja ) mógł coś przeoczyć i wkleił zły link?

Przeczytałeś cały mój poradnik? czy cz tylko ograniczasz się do wyśmiewania?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To było śmieszne :)

Po co się tak napinasz, poradnik zasadniczo jest dobry i potrzebny - zawsze to lepiej odesłać do niego niż odsyłać nowych użytkowników do przejrzenia 90 podstron w tym temacie, co czynione było przed poradnikiem a zajeżdżało elektrodą.... Skoro wstawiasz poradnik to można też zadbać o to aby nie zawierał takich kwiatków :)

Edytowane przez lukecz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra to pośmiej się w zaciszu domu .

Zgodnie z regulaminem masz czas na tydzień

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
adam1954

Car pass security code wydobyłem udało się ,ale mam problem jednak z komunikacją ECU jak wchodzę w nadwozie/wskazniki/ to łączy jest inicjacja i to wszystko wchodząc w kody błędów wywala błąd.

 

-Robiłem podłączenie interfejsu do lapka i do auta interfejs i na koncu zapłon

-na china clone,na vaux com, na 090714 brak komunikacji

post-58139-0-42981100-1521818602_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A pisałem że trzeba przejść na 1.39 aby się połączyć ze wskaźnikami?

Spróbuj jak pisałem

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak pisałeś pisałeś,a gdzie można nabyć fv 1.39 ? Mówisz że pójdzie to zobaczę mam nadzieje że nie popsuję od skośnych kabelka. Czytałem gdzieś że można połączyć sięna innym roczniku lub modelu auta...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powinieś mieć w Vauxie jeżeli ściągnąłeś go z OcFlash

Sprawdź tylko jaką masz płytkę w Opcomie .

Dla pewności.

To tylko 4 śrubki.

A dla upewnienia się dużo.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak mam w vaux ocflash i różne bootloadery.hex

 

Tak już rozebrany kabelek:

 

post-58139-0-16194200-1521838735_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to bez obawy możesz zmienić na 1.39 :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra wgrane ,jutro testy dam znać czy pomogło wejście do ECU :D


Dziś sprawdzałem ECU i pięknie łączy się na ver 1.39 śmiga elegancko. Ale chcę włączyć ryglowanie drzwi i wchodząc w nadwozie/ zamiast mieć REC to mam zestaw wskażników wchodzę i mam funkcję specjalne niedostępne i żadnych REC I UEC ;/ Jakiś pomysł czemu nie mam REC ?

post-58139-0-22034600-1521844788_thumb.jpg

post-58139-0-70873900-1521921610_thumb.jpg

post-58139-0-03724400-1521921620_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bo nie masz REC-a.

To nie połączysz się z nim

Pamiętaj tylko że gdy będziesz chciał komuś pomóc i podłączyć Opcoma w nowszym aucie np. Corsa D to sam się przeinstaluje na 1.45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pomagać raczej nie będę nikomu w realu ,kurde szkoda ze nie mam w ogóle żadnych opcji Rec itp a co muszę srobić by to było ? dzis włączyłem vaux com i chciał mi wgrać firmware 1.45 to odrzuciłem 2 razy :) szkoda bo myślałem że ryglowanie drzwi zrobię i włączenie świateł po włączeniu silnika a tu lipa :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kupić inne auto

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.