Skocz do zawartości

1.3 CDTI: przerwy w trakcie odpalania


Rekomendowane odpowiedzi

Gość arekmx

Witam,

 

Corsa C 1.3 CDTI 2004r, wracam z pracy (odpala ok), staję na kilkanaście minut, próbuję ponownie odpalić i... kręci, próbuje załapać ale tak jakby z przerwami.

 

Efekt dzwiękowy jest taki jakby z ścieżki dzwiękowej normalnego odpalania samochodu powycinać kilka kawałków po ułamek sekundy i zastąpić je ciszą.

 

Był też raz, że po przekręceniu kluczyka w kierunku zapłon nic nie zakręciło (więc od razu cofnąłem kluczyk).

 

W końcu za którymś razem odpala.

 

Spróbuje podpiąć interfejs i odczytać czy są jakieś błędy (kontrolka kluczyka się nie świeci co prawda).

 

 

W międzyczasie - jakieś pomysły co może być grane lub na co zerknąć jak już dotrę do auta z interfejsem?

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Albo pompa paliwa jeśli kręci a nie odpala na ciepłym silniku, albo rozrusznik do naprawy, jeśli nie reaguje czasem na przekręcony zapłon (bendiks do wymiany).

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość arekmx

Hm, a jest możliwe by coś się ślizgało? Wydaje mi się, że słyszę jednak w momentach "ciszy" właśnie coś jak ślizganie się. Możliwe jednak, że mi się mocno wydaje.

 

Rano faktycznie odpalił od razu, po dojeździe do pracy (30min) i próbie ponownego odpalenia miał problem, zaskoczył za 2gim czy 3cim razem.

 

Postał 3h, pierwsze odpalenie - od razu. 5s pochodził, wyłączony. Drugie - od razu, znów 5s i wyłączam. Trzeci raz zaskoczył ale już z drobnym problemem. 4 raz już z sporo większym problemem i zaskoczył ale na dziwnych obrotach (całym autem trzęsło). 5 raz też z problemem, trzeba było dodać mocno gazu w trakcie odpalania - wskoczył na dobre obroty. Całość testu zamknięta w pół minuty więc chyba nie można tego zakwalifikowac jako "na ciepłym".

 

(wczoraj błedów w kompie brak)

Edytowane przez arekmx
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To, że Ci nie zakręcił w ogóle silnik, po przekręceniu kluczyka, wskazuje na rozrusznik.

Długie kręcenie i kłopoty z odpaleniem auta to problem związany z układem paliwowym. Błędu nie będzie, do wymiany albo zawór na listwie Common Rail, albo w najgorszym wypadku do wymiany pompa wysokiego ciśnienia (lub do regeneracji, która nie zawsze przynosi oczekiwane efekty).

 

Jeśli trzęsie budą, to może oznaczać kłopoty z wtryskiwaczami. Generalnie można powiedzieć, że masz problemy z układem wtryskowym. Trzeba byłoby oddać auto na test wtryskiwaczy i pompy.

Edytowane przez bad
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 6 miesięcy później...
  • 5 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.