Skocz do zawartości
RS2007

Kontrolka kontroli trakcji i 1400obr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od kilku dni mam dziwny problem i nie potrafię określić jaka jest jego przyczyna wiec proszę o pomoc.

 

Problem wygląda tak - po przejechaniu 400km zapaliła się kontrolka kontroli trakcji i auto zaczęło zwalniać-straciło moc. Zatrzymałem się, a obroty spadły do ok.1400 i tak się utrzymywały. Zgasiłem samochód i odpaliłem ponownie. Wszystko wróciło do normy, jednak po przejechaniu kolejnych 100km problem wystąpił ponownie i dopiero po ok.5 ponownym odpaleniu auta była możliwa dalsza jazda. Ponad tydzień czasu jeżdżenia po mieście nic się nie działo wiec myślałem, że problem ustąpił ale niestety dziś kolejny raz problem się pojawił. Poniżej przesyłam fotkę.

 

opelvectrac2007.jpg

 

Każdemu kto będzie się starał pomoc serdeczne dzięki!


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie kontrolka trakcji świeciła się jak padł czujnik położenia przepustnicy, co prawda było to V6 w benie, ale zasada działania powinna być taka sama.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Acha. A te obroty to normalne jeśli padł ten czujnik ?? Cały czas utrzymują się na tym samym poziomie.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ehh auto za kilkanascie tysi i nie stac na podlaczenie do kompa za 50 zeta ??

wtedy sie dowiesz co mu dolega

 

mozesz tez zainwestowac we wlasny interfejs

szybko sie zwroci

 

zasada dzialania przepustnicy sie klania

zamknieta to obroty jalowe

otwarta w pelni to gaz w podlodze

posrednio to chyba wiadomo

im mocniej wciskasz pedal gazy tym bardziej sie otwiera

obroty wlasnie maja tutaj sporo wspolnego

a uwalony czujnik powoduje dodatkowo wariacje kontroli trakcji i esp

ktore sa ze soba powiazane

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem i dzięki za pomoc/wytłumaczenie. Mam interfejsy ale ELM327 niestety nim nie da się nic zrobić praktycznie - nie czyta błędów, a potrafi je skasować:/. Może doradzisz jaki interfejs jest odpowiedni do mojego auta?? Z tego co wiem to Opel TECH2 działa tylko z autami do 2004r.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziś odczytałem błędy z mojej Viki i nie wygląda to ciekawie:/ :

 

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(00) - Nie występuje

 

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

(00) - Nie występuje

 

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(00) - Nie występuje

 

U2113 - Brak komunikacji CAN z mod. czujn-diagn. poduszki pow. (SDM)

(00) - Nie występuje

 

 

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

P1180 - Nagrzewnica filtra paliwa, przerwany obwód

(04) - Nie występuje

 

P042A - Za wys. napięcie czujnika 2 temperatury spalin

(05) - Nie występuje

 

P2452 - Ciśn. zmierzone przez czujnik ciśn. filtra cząsteczek niezgodne z ciśnieniem barometrycznym

(0F) - Obecny

 

P042A - Niezgodność czujników 1 + 2 temperatury spalin

(52) - Nie występuje

 

U2105 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)

(71) - Nie występuje

 

B0670 - Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

(00) - Nie występuje

 

U2113 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem poduszek powietrznych (SDM)

(00) - Nie występuje

 

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

(7F) - Nie występuje

 

U2108 - Brak komunikacji magistrali CAN z układem ABS

(7F) - Nie występuje

 

U2111 - Brak komunikacji CAN z elektron. hydr. wspomag. kierown. (EHPS)

(7F) - Nie występuje

 

U2145 - Brak komunikacji CAN z ukł. pomocy przy parkowaniu (PAS)

(00) - Nie występuje

 

B0670 - Usterka w obw. kontrolki poduszki pow.

(00) - Nie występuje

 

U2116 - Nieprawidłowe dane z IPC (Zestaw wskaźników)

(00) - Nie występuje

 

U2139 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. kolumny kierownicy (CIM)

(00) - Nie występuje

 

Hm... teraz już nie wiem od czego zacząć i gdzie szukać przyczyn...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyżby padł moduł CIM ?? Diagnozowałem OP-COM i mam pytanie - co to znaczy nie występuje ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

co to znaczy nie występuje ?

 

Że błąd był , ale nie jest aktywny ( nie bruździ ). Czasami jeden błąd ( usterka ) wywołuje błędy "wtórne" ( które potrafią człowieka nieźle ogłupić ). Po usunięciu usterki występuje jako nieaktywny i wymaga skasowania.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W związku z moim problemem spróbuje sprawdzić bądź ewentualnie wymienić czujnik pedału gazu. Czy znajduje się on przy pedale czy muszę szukać gdzieś przy silniku?

Pytanie z innej beczki. Jestem nowym użytkownikiem op-com. Chciałbym wykasować błędy i jak naciskam kasuj błędy to ponownie się pokazują. Czy kasuje się jakoś inaczej niż tym przyciskiem "kasuj kody błędów"? Hm.. a może to wina wersji programu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

skoro nie znikaja znaczy sie ze trzeba usunac usterke

a pozniej ewentualnie wykasowac

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, ale okazało się że miałem złą wersje op-com tak jak podejrzewałem:) ale już jest wszystko ok. Kasuje błędy oczywiście te po naprawie usterki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich.

 

Jestem Artur i dopiero co założyłem profil na forum.opel24.com.

Moje auto to Vectra C 1.9CDTI 120Km bez filtra DPF z 2007 roku.

Chciałem odkopać temat odnośnie przechodzenia Viki w tryb awaryjny. U mnie wyglądało to tak.

 

Po postoju auta przez parę dni po odpaleniu trzymała obroty rzędu 1600-1700 rpm a po rozgrzaniu wracało do normy i trzymała około 850 rpm. Podobno auto

w ten sposób doładowuje akumulator jak jest słaby.

Gdy pierwszy raz auto umyłem na myjce bezdotykowej i odpaliłem to nie zgasły kontrolki: trakcji i auto z kluczem, a auto nie reagowało

na pedał przyspieszenia. Ponowne odpalenie nic nie dało.

błędy po sprawdzeniu na kompie:

 

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

U2105 - Brak komunikacji magistrali CAN z modułem sterującym silnikiem

U2105 - Nieprawidłowe dane z modułu ster. silnikiem (ECM)

 

Czy ktoś miał podobny problem z autem? I czy udało się rozwiązać ten problem?

RS2007 udało Ci się naprawić auto? W czym był problem?

 

Dziękuję za wszelką pomoc w tym temacie.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tego typu błędy zaraz po umyciu wskazują na nieszczelność wtyczek przy sterowniku silnika. Musisz od tego zacząć. Co do obrotów to nie słyszałem o takiej procedurze ładowania w oplach :). Podwyższone obroty to brak komunikacji z pedałem gazu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za podpowiedź jutro postaram się zobaczyć ten sterownik. Napiszę co udało mi się zrobić. Pozdrawiam


Witam.

Problem rozwiązany.

Okazało się że problem sprawiła instalacja osprzętu silnika. Czyli przewody idące do sterownika silnika.

Zobaczymy czy po umyciu auto znów nie przejdzie w tryb awaryjny. Koszt około 350zł.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

arturo88 napisz konkretnie jakie przewody i co z nimi było bo u mnie takie objawy ale nie mogę się połączyć żeby szczytać błędy (brak połączenia z ecu)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie te same które opisałem powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

co te same :< arturo88 pisze że wiązki elektryczne a nie wtyczki

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

z tego co napisał to sam nie był pewien co to było ponieważ taką informację otrzymał od swoich mechaników. Jak auto nie było walone to i wiązce nic się nie stanie. Zacznij od słabych punktów czyli od wtyczek przy sterowniku silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wczoraj popryskałem i dzisiaj jeżdziłem bez problemów . Nadmienie że ostatni raz zdażyło mi się to dokładnie rok temu w austrii laweta scholowała mnie na granice do boboszowa a z lawety już zjechałem normalnie sam i miną rok i 60 tyś. kilometrów .Więc dzisiaj byłem u elektryka i potwierdził że to nie może być żaden cim czy ecu tylko jakaś wilgoć lub zaśniedziałe styki ale problem to znaleść , zobaczymy jak długo pojeżdże po wczorajszym psikaniu POZDRAWIAM

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
    • Przez Bialadama
      Witam wszystkich jestem nowy naa forum i nie moge sie odnalesc
       
      aa wiec problem mam taki od wymiany uszczelki pod glowicą
      Zrobiłem 500km i juz dolałem litr oleju
      Co jest przyczyną tego ?
       
      Pomocy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.