Skocz do zawartości
noehmi

Filtr Czasteczek Stalych Opel Vectra C a zawór sterowania turniny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

I bardzo prosze o porady

 

Tylko niech moderator nie usuwa mi tematu bo przeglądałam to forum kilka godzin i akurat nie ma nic tu na temat mojego problemu

 

Posiadam opla vectre C 1.9 CDTI 120KM z 2004 roku

Okazalo się, ze mam zapchany filtr cząsteczek stałych - badanie diagnostyczne w Oplu

Koszt czyszczenia filtra - 500zl

Filtr mi wyczyscili, wszystko pieknie, auto odzyskalo moc. Po przjechaniu ok 300km auto wchodzi w tryb awaryjny, zapala sie klucz. Jsde z powrotem do opla. Podlaczaja auto pod komputer i tu niespodzianka - filt czasteczek mocy zapchany w 60 %. Facet kilka razy "przygazowuje" mi auto 60% spada do 40%. Niby twierdzi, ze szybko filtr sie czysci ale nie jest w stanie na miejscu mi stwierdzic dlaczego zapchal mi sie w przeciagu tych 300km. Zostawiam auto - muszą w nie zajrzec, tym bardziej, ze wszystkie parametry silnika na komputerze niczego nie wskazują. Wszystko jest ok. Twierdza, ze odezwa sie na kolejny dzien

I tak" facet dzwoni, mowi, ze mam do wymiany jakis zawor sterowania turbiną - koszt 800pln. Mysle no ok - niech mi wymienia, ale facet po kilku sekundach stwerdza, ze na moim miejscu w ogole wycial by filtr bo nawet jak wymienia mi zawor to ten filtr moze zapchac sie ponownie i po drodze moze mi sie popsuc jakas kolejna "rzecz".

Wiec teraz moje pytanie do Was??

Czy faktycznie mogl mi pasc ten zawor sterowania turbiną i dlatego filtr sie ponownie zapchal???

Czy facet z opla nie jest pewnie moze co moglo sie stac ze filt sie ponownie zapchal skoro stanowczo twierdzi, ze nawet po wymianie tego zawora cos ponownie mi sie popsuje??

Co wlasciwie mam robic?? Czy jak wymienie zawor to z filtrem moze byc juz ok?? Czy moze faktycznie go wyciac???


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zapytaj o wycięcie to Cie zwali z nóg. Tak samo jak cena nowego dpf'a:) Ogólnie takich rzeczy nie powinno się czyścic tylko wymieniać na nowe ale teraz taka moda na czyszczenie karcz-erem :<

Jak zamulasz auto ciągle w mieście to potem się dpf pier.. raz na tydzień w trasę i porządnie depnąć :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kastracja plus chip to koszt ok 1200z. więc albo zawór i pozostawienie awaryjnego DPFa, albo usunięcie DPF raz na zawsze.

Nie wiem skąd jesteś ale na bank w większych miastach spece od chiptuningu usuną to badziewie.

Na allegro ceny zaczynają się od 800zl.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem z Wroclawia

i moze zamulam auto...bo duzo jezdze po miescie

ale najbardziej ciekawi mnie tylko to czy ten caly zawor ma cos wspolnego z filtrem???

 

w oplu nie chcieli mi wyciac - bo takich rzeczy nie robia, dlatego przystalam na czyszczeniu

teraz to juz tylko musze kogos znalesc zeby mi go wycial bo jezdzic co tydzien na czyszczenie nie jest fajne :)

 

 

moze ma ktos namiary na kogos sprawdzonego we Wroclawiu??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jestem z Wroclawia

i moze zamulam auto...bo duzo jezdze po miescie

tak

warto diesla przegonic...

szczerze, IMHO, to raczej nie sterowanie turbina... ja bym tego narazie nie wymienial tylko przygladnalbym sie przewodom od dpfu - potrafia czasem pekac (od tej drugiej strony) co zakloca sygnal o nasyceniu (nie wiem czy masz 2 czy 1 czujnik w dpfie)

sugeruje sie tym ze cisnienie zmienia sie przy przegazowywaniu... a wymiana jest tania i prosta. jak poszukasz to znajdziesz opis ze zdjeciami...

i wez to auto z aso... chyba ze na gwarancji...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
    • Przez Bialadama
      Witam wszystkich jestem nowy naa forum i nie moge sie odnalesc
       
      aa wiec problem mam taki od wymiany uszczelki pod glowicą
      Zrobiłem 500km i juz dolałem litr oleju
      Co jest przyczyną tego ?
       
      Pomocy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.