Skocz do zawartości
pionek

1.3 51kW 16V Z13DT Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, Panowie pare dni temu moje COMBO 1.3 CDTI 2005 zaczelo gorzej zapalac rano, kolejny dzien poczulem zapach paliwa kolo auta i zdarzylo mi sie slizgniecie sprzegla. Zagladam pod maske a tam wlasnie spod pompy wysokiego cisnienia ciekla ropa, chyba splywala az na obudowe sprzegla i tam gdzies chyba sie dostala.

Wlasnie mechanicy rozebrali pompe, za chwile zakladamy nowe uszczelki z zestawu naprawczego F01M101455 i zobaczymy jak to bedzie. Mam nadzieje ze starczy na jakis czas i sprzeglo przezyje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To teraz mały załącznik dla tych co właśnie mają rozebraną pompę i tych co będą rozbierać.

Do odważnych świat należy. Ale liczcie się z tym że nawet jak wszystko dobrze zrobicie, nie będzie ciekło a autko będzie dobrze chodzić to nigdy nie będziecie mieli tej pewności, czy pompa daje dobre ciśnienie. Raczej mało kto ma swobodny dostęp do diagnostycznego stołu probierczego.

Z karty zastosowania pompy Bosch 0445010138 wynika iż też można by ją zastosować.

Naprawa.zip

pompa 0445010138.pdf

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

daro1 sprzęgło może się ślizgać i być mokro na łączeniu skrzyni, gdy puści wysprzęglik i płyn hamulcowy ucieka.

 

pionek z tym stołem to fakt, dlatego pytałem czy nie trzeba pompy jakoś ustawiać... swoją drogą interfejsem można sprawdzić czy pompa podaje wymagane ciśnienie przynajmniej ten parametr czy jest w normie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymienili wszystkie uszczelki oringi itp w jednej sekcji tej na dole ktora ciekla i po zlozeniu nadal cieknie albo i jeszcze bardziej :( Rozbieraja jeszcze raz ... chyba skonczy sie na wysylce pompy do regenracji :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to kiepsko. Mam wątpliwości czy się za to samemu brać...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja przygotowałem się do remontu pompy mocno, mnóstwo materiałów mnóstwo czytania. Zamawianie części zostawiłem na koniec aby wykonać wstępną diagnozę wzrokową. Po rozebraniu jej okazało się że do wymiany między innymi są całe sekcje tłoczące. Odpuściłem sobie samodzielny remont z kilku powodów. Niektóre części zamienne szukałbym nie wiadomo jak długo, a samochód jest mi potrzebny jak najszybciej. No i nie mam diagnostycznego stołu probierczego wiec pompę nie sprawdzę tak dobrze jak specjalistyczny zakład itp itd. Skończyło się na tym że poskładałem ustrojstwo do kupy i pompę oddałem fachowcom z doświadczeniem którzy specjalizują się tylko i wyłącznie w tego typu regeneracjach. Co dziwne oddział Bosch Service w mojej okolicy nie zajmuje się regeneracją tych pomp. Musiałem poszukać inny bardziej poważniejszy serwis. Regeneracje wycenili mi na 750 zł. czyli wymiana wszystkich wnętrzności, tylko obudowa będzie stara. I nawet stare części które wymienili oddają klientowi w pudełeczku :) tak na pamiątkę.

Tak mnie zastanawia skoro moja pompa ciekła i nie dawała najprawdopodobniej odpowiedniego ciśnienia to dlaczego nie miałem żadnych problemów z odpalaniem auta czy to na zimnym czy na gorącym silniku? Palił za pierwszym razem, nie kopcił kolorowego dymu i mocy tez nie stracił.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Udalo sie uszczelnic, okazalo sie po ponownym rozebraniu ze ten element gdzie sa uszczelki nr 1 i 2 po 2 szt to od dolu ta jedna gumowa byla uszkodzona. Pompa juz nie cieknie ale niestety po jazdach probnych okazalo sie ze obok wyciagana vacupompa zaczela cieknac , tzn pewnie oring ktory ja uszczelnia wiec saczy sie olej no al eto moglo sie przytrafic tyle razy demontowane i montowane wiec dzisiaj poprawiaja. Generalnie zestaw naprawczy sprawdzil sie w wypadku pompy wysokiego cisnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pompa wróciła na swoje miejsce. Wymienione wszystkie wnętrzności. Jedna z uszczelek nadgryziona co powodowało przecieki dodatkowo na jednej z sekcji tłoczącej zgromadził się coś jak kamień, nalot. Co kwalifikowało tą sekcję do wymiany na nową. Pompa wydaje się pracować poprawnie na biegu jałowym ciśnienie utrzymuje się w granicach 26 MPa według odczytu z bloków pomiarowych. Kilka zrzutów z Ab-com

 

q79ccrt8a3.jpg

 

c9olek9t94vl.jpg

 

tjp6gxo9cr.jpg

 

ah582vu5bowt.jpg

 

zzz8f3xsg6sx.jpg

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No trochę wyższe ciśnienie niż wymagane, ale OK.

 

Powiedz ile Cię ta wątpliwa przyjemność kosztowała?

Edytowane przez bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz ile Cię ta wątpliwa przyjemność kosztowała?

Sama naprawa pompy 740 zł. Zamontowano oryginały Boscha. Przynajmniej wszystkie pudełeczka i woreczki z nich dostałem i świadczą że to oryginały.

Z tym że wymontowanie i zamontowanie pompy w własnym zakresie.

Edytowane przez pionek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie wyczytałęm w jednym poście że w dolnej cześci jest czujnik nadmiernego ciśnienia, od dwóch dni przy odpalaniu przez chwile wrecz leje sie ropa czy moge to tak zostawić??

tak pozatym jest ok dodam ze od 2 dni jest też oziembienie na zewnątrz ok 0 stopni ma to może jakiś wpływ??

Auto ma 195tys przebiegu orginalnego

Edytowane przez Krzysiek1aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Otwór w pompie odprowadza paliwo przy nadmiernym ciśnieniu. U mnie też tak jest, ale musisz obserwować czy ropa nie zacznie w końcu przedostawać się do oleju silnikowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest możliwe żeby do oleju się dostawała ropa?? Poza tym chciałbym coś z tym zrobić bo auto parkuje na podwórku a te plamy są dosyć duże:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jak to jest możliwe żeby do oleju się dostawała ropa?? Poza tym chciałbym coś z tym zrobić bo auto parkuje na podwórku a te plamy są dosyć duże:(

Ropa przedostaje się przez nieszczelne simeringi uszczelniające wał pompy. Jeśli poziom oleju silnikowego ci się podnosi lub jest mocno rozrzedzony albo widać ze przecieki są z którejś sekcji popy wtryskowej to jedynie pozostaje poddać pompę gruntownej regeneracji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie zauważyłem też, że cieknie pompa na dole, oleju nie przybywa, silnik ciężko pali zimny czy ciepły (bez znaczenia), interesujące jest to, że ciśnienia mam takie same jak na zrzutach tylko się zastanawiam dlaczego po zgaszeniu silnika słychać szum paliwa w okolicach regulatora ciśnienia szyny i jakie ciśnienie powinno być na szynie po zgaszeniu silnika?

Edytowane przez andgor111

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od tygodnia jestem w posiadaniu opla Meriwa 1.3cdti 2007r auto ma przejechane 90000km ,pompa cieknie zauważyłem po paru dniach jazdy ,jutro oddaję do warsztatu (regeneracja)

http://www.serwisdiesla.pl/ koszt takiej regeneracji 370 zł o efektach takiego zabiegu poinformuję was .Pozdr

http://moto.sklep.pl/#/dynamic/sklep/ws_gru_clob.php?grukod=985753&wit=SKLEP&Lisc=0&KhPro=&od=0&stan=&leaf=457988

Edytowane przez Mariusz45

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem 370 zŁ ,rano w poniedziałek zawiozłem Pompę a we wtorek odebrałem ,12 miesięcy gwarancji /Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Cena atrakcyjna, niestety dla mnie zbyt daleko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem kupić jakąś używkę ,ale wiesz co kupisz? po rozmowie z serwisantem w sprawie dodawania jakiś specyfików do paliwa odpowiedział że nie powinno się dodawać niczego oprócz miksolu a najlepiej oleju tego do kosiarek (czerwony) bo zawiera mało popiołu tak 100g na 15-20 litrów paliwa,Pozdr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

oleju tego do kosiarek (czerwony)

Może raczej chodzi o olej czerwony który używa się do silników dwusuwowych, głównie piły motorowe. Zadaniem takiego oleju w dwusuwach jest smarowanie tłoka/cylindra oraz ma jakieś właściwości czyszczące. Przynajmniej tak mówiono o olejach markowych jak Stihl.

Gdzieś kiedyś o tym słyszałem ze ktoś do diesli dodawał taki olej, ale czy taki olej nie zaszkodzi wrażliwemu common rail?

Przypuszczam ze olej miałby podwójne zadanie , nasmarować wtryskiwacze aby mniej klekotały i w miarę możliwości oczyścić je. Tylko czy nie będzie rozpuszczał różnego rodzaju uszczelek? Co się możne kończyć ponownym wyciekiem z pompy i nie tylko.

Nie będę ukrywał że na tych wakacjach zaaplikowałem swojej corsie czarny STP, formuła do czyszczenia wtryskiwaczy diesla w zalecanej proporcji. Tak profilaktycznie. Tak się zastanawiam czy ta profilaktyka czasami mi nie zżarła uszczelek w pompie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Nuniez
      Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Łodzi gdzie sprawnie wymienię dwumas?
    • Przez Mixmich
      Hej!
      Słowa początkowe:
      Ten temat będzie podsumowaniem poprzedniego wątku. Zebrane w jeden obszerny post wszystkie informacje trochę ułatwią temat i mam nadzieję, że zakończą lawinę powtarzających się pytań.
      Na początku chciałbym podziękować @bad’owi za pompę, na której mogłem poćwiczyć i dzięki temu uniknąć niespodzianek.
      ||Zdjęcia są mojego autorstwa, przedstawiające pompę od @bad’a i moją, zezwalam na kopiowanie tylko z podaniem źródła. Nie jest to instrukcja, tylko relacja z mojej naprawy. Nie odpowiadam za ewentualnie uszkodzenia. Nie jestem mechanikiem. Masz 2 lewe ręce to lepiej oddaj do fachowca – oszczędzisz czas i nerwy.||
       
      Wyjęcie, czyszczenie, wymiana uszczelnień i złożenie wszystkiego zajęło mi ponad 7h (bez obiektu ćwiczeń wyszłoby 2 razy dłużej), chociaż przy czyszczeniu mogłem poświęcić więcej czasu. Nie dziwię się, że biorą w warsztatach za to powyżej 300zł. Generalnie jeśli samochód potrzebujecie codziennie, lepiej sobie coś na zastępstwo załatwić w razie niespodzianek. Nieoceniony okazał się oczywiście internet. Większość informacji już się powtarzało w tym wątku.
       
      Informacja techniczna
      Relacja dotyczy pompy 0 445 010 092 podobnie będzie przy 0 445 010 080 oraz 0 445 010 138.
      Oznaczenie serwisowe: CR/CP1K3/R55/10S
      Pacjent – Opel Corsa C z 2004 roku – silnik 1.3 CDTI Z13DT.
      Jeśli poszukujesz nowej pompy, ponieważ Twoja nie nadaje się do naprawy to pompy z Z13DT są takie same jak pompy Z13DTJ. Inne wersje, jak Z13DTH i pompy z fiata nie pasują(one nawet inne parametry mają patrząc na oznaczenia serwisowe). Relacja z rozbiórki i wymiany uszczelnień jednak dotyczy wszystkich silników 1.3 CDTI vel. MultiJet i analogiczna do wszystkich pomp Boscha CR/CP1. Na tabliczce z nr części jest też podana data produkcji. Po szczegóły wejdź na „instrukcja serwisowa”
       
      Źródła z przydatnymi informacjami:
      Instrukcja serwisowa:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=411581
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=412253
      Krótka relacja:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=575104
      trochę bardziej obszerna:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=420490
      Znalezione na innych forach:
      http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4638
      http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/89133-uszczelnienie_pompy_cr_cp1_2_4jtdm.html#post1122753
      Youtube zawsze pomoże:
      https://www.youtube.com/watch?v=j6QlXqUM23w
      https://youtu.be/wfwOUqf6J9M
      https://youtu.be/LYLbQvsXOYk
       
       
      Narzędzia i części, które są niezbędne:
      - Zestaw uszczelek Bosch: F01M100276 zastąpione przez: F01M101455 – głowiczki sekcji z okrągłymi uszczelkami (bez łezki) – koszt ok 50zł.
      - 2 sztuki uszczelniaczy wałka: Bosch F00R0P0253 (ostatecznie ich nie wymieniłem i mi zostały) – koszt ok 25zł za sztukę.
      Podobno zamienniki nie sprawdzają się

      - środki czystości w dużej ilości jak np: ręczniki papierowe, ścierki, ręczniki papierowe, szczotki, pędzelki - trzeba bezwzględnie dbać o czystość!
      - chemia czyszcząca (w moim przypadku nafta oświetleniowa, zmywacz hamulców i odtłuszczacz)
      - papier ścierny gradacji 500 i 1000 lub podobne
      - smar bądź olej silnikowy (nie można przecież składać na sucho) – instrukcja zaleca wazelinę bezkwasową.
      Jeśli na pompie jest dużo rdzy to warto to oczyścić i zabezpieczyć.
      - Kilka kompletów rękawic
      - klucz T40 i T30 najlepiej na 1/2" kluczach, pomocne będą przedłużki i przegub Cardana.
      - Kompresor lub sprężone powietrze ze sklepu komputerowego, żeby przedmuchać wszystkie zakamarki z brudu
      - szczypce do pierścieni Segera
       
      Demontaż podzespołu z auta:
      Należy zachować czystość, przed naprawą radzę umyć całą okolicę pompy. Sam demontaż pompy w tym silniku jest naprawdę prosty ze względu na wygodny dostęp (nie trzeba wypinać rozrządu itp.)

      W pierwszej kolejności trzeba wyjąć filtr paliwa, następnie wyjąć pompę Vaccum. Trzyma się ona na dwóch śrubach T40 z góry i dołu podzespołu.

      Do tej dolnej przydała się przedłużka z przegubem. Przy jej wyjmowaniu trzeba uważać, aby nie uszkodzić uszczelki (nowa tylko w ASO koszt ok. 90zł – GM93178179, Opel 1206573). Aby sobie zrobić więcej miejsca można przełożyć kabel elek. z pompy ABS oraz przesunąć przewód chłodzący. Dzięki temu mamy sporo miejsca na klucze z przedłużką. Przed wykręceniem pompy trzeba odpiąć przewody paliwowe.
      Żeby wykręcić stalowy trzeba odkręcić śrubę trzymającą dolot (u mnie to była zwykła 10), wtedy zrobi się miejsce na płaską 17, aby poluzować przewód stalowy. Dopiero wtedy odkręcamy od pompy płaską 14 przewód (przy okazji warto zaślepić korkiem z zestawu). Przewody wejściowe (z filtra i przelewów) przytrzymane są blaszką skręconą jedną śrubą T30.
      Po jej wyjęciu przewody ładnie odpinają się. Nie ma co się z nimi siłować, żeby nie uszkodzić oringów (można je wymienić, ale w zestawie ich nie było, rozmiar mniej więcej 8x2,5 lub 9x2).

      Sama pompa wysokiego ciśnienia trzyma się głowicy silnika na 3 śrubach T30 (M7x35). Po odkręceniu ostrożnie wyciągamy. Trzeba to ostrożnie robić, gdyż wychodzi z pompą również „przejściówka” – sprzęgło napędu między pompą a wałkiem rozrządu. Pozostawione „dziury” w silniku zabezpieczamy przed zanieczyszczeniami.
       
      Rozbiórka pompy:
      Wyciągnięty element z zaślepionymi wejściami na paliwo montujemy na imadło. Przed rozkręceniem całości warto całą obudowę starannie wyczyścić i odtłuścić.
      Jeżeli nie będziemy dobierać się do środka pompy możemy ten podpunkt pominąć. W pierwszej kolejności radzę się zająć zaworkiem ssącym będącym w środku wejścia powrotu paliwa z wtryskiwaczy (potocznie przelewu). Po zdjęciu pierścienia segera ostrożnie zdejmujemy zaworek. Uwaga! Pod nim jest sprężyna, którą łatwo zgubić! Jeśli zapomnimy o tym, po wyjęciu kołnierza pompy może nam cały element wyskoczyć.

       
      Przy dobieraniu się do sekcji tłoczących warto dobrze oczyścić śruby, żeby nie ukręcić ich – gniazdo jest płytkie. Odkręcamy po 4 śruby kluczem T40. Trzeba przytrzymywać głowiczkę, żeby nam nie odskoczyła – pod spodem jest sprężyna. Zdemontowane elementy tłoczka należy dokładnie umyć i unikać zabrudzenia – szczególnie drobinek kurzu i piasku. Ja zostawiłem do moczenia w nafcie na kilka godzin. Trzeba uważać aby żadna z tych części się nie uszkodziła – każda głębsza rysa lub ubytek może powodować wadliwą pracę całej pompy poprzez utratę ciśnienia.

       
      Przechodzimy teraz do samej głowiczki. Zdejmujemy wszystkie uszczelki. Pamiętajmy, aby wyjąć metalowy oring (przy składaniu można go założyć tylko w 1 sposó : COOL :. Możemy sobie zrobić zdjęcia, żeby pamiętać odpowiednią kolejność. Oczyszczamy papierem ściernym ze rdzy. W mojej pompie uszczelnienia były twarde jak beton, w pompie od @bada 2 uszczelki były popękane i 2 zdeformowane. Na zdjęciach powinno być widoczne. Oglądamy dokładnie connectory tzw. „bolce”. Jeżeli są na nich głębokie wżery (niestety są narażone na rdzę) to najlepiej je wymienić. Zwrócić trzeba uwagę na kolejność uszczelek przy składaniu: biały teflon wewnątrz, gumowe oringi na zewnątrz.

       
      Jeśli chcemy sprawdzić stan wału mimośrodowego, trzeba odkręcić kołnierz pompy. Robimy to oczywiście na imadle. Odkręcamy 3 śruby kluczem T30. Aby kołnierz zdjąć najlepiej użyć ściągacza.

      Ja się posiłkowałem bardzo płaskim śrubokrętem. Nie radzę go wkładać zbyt głęboko, aby nie uszkodzić uszczelek. Robiłem to bardzo delikatnie, aby nie wyszczerbić elementów. Radzę jednak przytrzymać wał i kołnierz zdjąć oddzielnie. Jeśli chcemy wymienić simmeringi to potrzebujemy ściągacza lub prasy. Ułożenie ich widoczne na zdjęciu.

      Wałek w mojej pompie ma widoczne zarysowania od zbyt suchego paliwa – trzeba takie uszkodzenia bezwzględnie usunąć! W takich momentach może się przytrafić nieplanowany przestój w pracach!
       
      Moczenie w nafcie Po moczeniu

       
      Montaż podzespołu:
      Analogicznie do demontażu. Jeśli mamy klucz dynamometryczny warto z niego skorzystać.
      Głowicę sekcji skręcamy momentem 25Nm
      Pompę do głowicy silnika przykręcamy z momentem 15 Nm (ja przykręcałem mocniej)
      Pompę Vaccum przykręcamy do głowicy z momentem 20 Nm

       
      Po złożeniu całości należy układ odpowietrzyć. Wiadomo, że dopiero co rozebraną pompę nie było jak szczelnie napełnić. Tutaj przyda się druga osoba do pomocy. Samodzielnie miałem trochę z tym problemów. Auto nawet przy długim kręceniu nie chciał zagadać, w końcu nawet rozładowałem akumulator (może nie było potrzeby się tyle męczyć i skorzystać z plaka). Kiedy już udało się odpalić następnego dnia świeciła się (kilkukrotnie nawet mrugała) kontrolka „serwis” (wg OPCOMa błąd P1190 – błędne ciśnienie w szynie Common Rail, na żywo wartości potrafiły się sporo różnić), silnik nienaturalnie klekotał i nierówno chodził, ale na szczęście po przejechaniu 10km po ponownym uruchomieniu problem znikł.
      Aby dobrze odpowietrzyć należy wykorzystać:
      Potrzebne będą: mały imbus (wybaczcie ale nie pamiętam rozmiaru), klucz płaski 14. Kiedy pomocnik będzie włączał zapłon, żeby pompa w baku podawała pod ciśnieniem paliwo trzeba poluzować połączenia. Na głowiczkach sekcji pompy są z boku śrubki na imbusy, które trzeba delikatnie poluzować (uwaga łatwo ukręcić gwint kiepskiej jakości kluczem) NIE ODKRĘCAMY (z tyłu jest kulka metalowa, którą możemy zgubić) i gdy będzie wypływać tylko paliwo to zakręcamy.

      Podobnie czynimy też z przewodami stalowymi między szyną CR a wtryskiwaczami. W przelewach i tak będzie powietrze, więc nierównej pracy nie unikniemy, ale może nie będzie to aż tak ciężki przypadek jak u mnie.
       
      Podsumowanie
      Jeżdżę niecały tydzień i jak póki co wygląda na to, że naprawa się udała. Gdybym mógł unieruchomić auto na dłużej, to na pewno zostawiłbym części do moczenia w nafcie na dłuższy okres. Na OpComie komputer pokazuje prawidłowe wartości ciśnienia w szynie CR, więc musiałem wszystko prawidłowo złożyć. Zmniejszyło się falowanie obrotów na zimnym silniku. Po ilości osadu z siarki wewnątrz pompy powoli planuję oddać wtryskiwacze i regulator ciśnienia listwy CR do czyszczenia.
      >>>>Proszę moderatorów o możliwość wrzucenia wszystkich zdjęć na forum<<<<<
      Temat można podpiąć.
      Jeśli post się przydał kliknij
       

       
























Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.