Skocz do zawartości
pionek

1.3 51kW 16V Z13DT Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety musze trzeba wymienić pompe.....czy od innego modelu podobnp od fiata również pasuje na co zwracać uwagę przy zakupie.....bo przebiegu wiadomo nie sprawdzę.....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Od fiata nie pasuje.

Zamiennie możesz poszukać z jak najmłodszej Corsy D 1.3 75KM (silnik Z13DTJ).

Na naklejce jest zawsze data produkcji o czym pisaliśmy już w tym temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety na mojej brak naklejki.....czy można szukać na podstawie "wyrytego" numeru E 0202 ?

 

czy ta bedzie pasowac ?

 

http://allegro.pl/pompa-wtryskowa-opel-corsa-combo-meriva-1-3-cdti-i4793039509.html

 

http://allegro.pl/opel-fiat-1-3-cdti-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-i4761910526.html

 

 

 

Jak najlepiej dobrać pompe bez tej naklejki ??

Proszę o szybką informację.

 

Pozdraiwam


Panowie czy ta będzie pasować ? Bo cena jest atrakcyjna....

Sorrki za dublowanie posta.

 

http://olx.pl/oferta/pompa-wtryskowa-1-3-multijet-cdti-bosch-0-445-010-247-common-rail-CID5-ID7mEUJ.html#c8add074fe

Edytowane przez impress

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a czytać potrafisz? w opisie ogłoszenia OLX są podane jednostki do jakich pasuje

i szukaj z naklejką, przynajmniej będziesz wiedział czy "młoda".

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Patrząc po aukcjach do CC 1.3 cdti z rocznika 2004 numer katalogowy to 0445010092 czy sprawdził by któryś forumowicz czy ma taki sam symbol w tym modelu ?

Ps. potrafie czytać dlatego zapytałem czy pasuj bo to od innego auta....

pzdr.

Edytowane przez impress

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przecież napisałem post wyżej od czego pasują. TYLKO ZAMIENNIE 75KM do 69KM (czyli Z13DTJ do Z13DT).

A Ty nadal swoje i dajesz linki do wersji montowanej w Z13DTH 90KM. Nawet wizualnie widać, że nie pasuje.

 

CC przestali produkować w 2006 roku, więc nie szukaj od Z13DT bo będzie to szrot używany. Sensowna używka tylko z Corsy D 75KM.

 

Szukaj tak jak napisałem i nie zawracaj D.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Założona pompa zamiennie z silnika Z13DTJ 75 KM (12 dni temu) ...pompa z czerwca 2010 r..... wygląda ,że wszystko jest ok.....

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Posiadam Corse C 1.3 2006r. Jestem po wymianie oringów w jednej z sekcji, tej górnej. Wymieniłem je ponieważ prawie każdego ranka po odpaleniu ropa kapała, tylko rano po całonocnym postoju i tylko przez jakąś minute może dwie. Po ponownym odpaleniu juz na ciepłym, brak wycieku.

A więc kupiłem zestaw naprawczy do pompy Boscha 0 445 010 092, do wymiany musiałem dokupić Torx 20 . Sama wymiana jest prosta tylko trzeba powoli wszystko robić, a jeszcze wymieniałem tylko cieknaca górną sekcje więc nic nie było trzeba odkręcać prócz górnej głowicy na 4x torx20. Odkręcamy powoli Torx20 trzeba pamietać żeby gniazdo na klucz torx w śrubie było czyste żeby nie wyrobić go bo bedzie kiszka. Przy odkrecaniu na samym końcu trzeba trzymać głowice zeby nie wyskoczyła bo sekcja środkowa posiada sprężynę. Wyczyściłem w pierwszej kolejności głowice i wymieniłem duża o ring na środku i mały po lewej stronie. W moim przypadku oba były sprawne ale i tak dałem nowe. Więc pomyślałem ze po prostu bród miedzy głowicą a korpusem był przyczyną wycieku. Ale podczas czyszczenia W kanale po prawej stronie zobaczyłem że coś tam siedzi bo zasłania pół otworu. O kazało się że F 00R 0P0 141 taki metalowy connector ma po dwa o ringi po każdej stronie i te od strony korpusu były uszkodzone. Teraz trzeba pamiętać żeby na ten connector jako pierwszy dac o ring biały twardy a potem miękki czarny. orginalnie był biały i niebieski. Niebieski całkowicie był przerwany i popekany a biały był pokrzywiony. Dokręciłem na maksa głowice i już nie ciekło. Po dokreceniu jest małą szpara do okoła miedzy głowica a korpusem ale nic nie cieknie, podejzewam ze jest ona tez w nowej pompie tylko cała jest pomalowana i nie widac. Więc chyba bedzie trzeba pomalowac zeby nie rdzewiało. I to tyle czas operacyjny okolo 45 minut.

A teraz rady, jak rozkręcicie i bedzie jakis o ring uszkodzony to tylko wymienic oringi i skrecic i zobaczyc czy cieknie moze nie bedzie trzeba czyścić. Dlaczego nie czyścić korpusu i głowicy, bo trzeba to robic powoli i dokładnie zeby brud nie dostał sie do srodka. Pompa sam sie odpowietrzy ale moze sie tak stac ze nie bedzie mozna odpalic to trzeba troszke poluznic torx20 i ponownie dokrecic . A jak ktoś che czyścic to treba wyciągnąć srodek z korpusy i zatkac czyms otwór jeden duzy po srosku i dwa małe jeden po lewej drugi po prawej i skrobiemy powoli.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za cenne wskazówki.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wracam spowrotem do was bo po wymianie zestawu uszczelnień w pompie a było to jakieś 2 lata temu, znów pojawił się wyciek, tzn pojawił się jakiś rok temu czyli sumarycznie zestaw pomógł na jakiś rok. Troszkę mnie to irytuje ale spróbuje to uszczelnić raz jeszcze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zeby kazego potencjalnego majstrowacza w pompie nie korciloby tam doszczleniac silkonem. Przestrzegam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Po zdemontowaniu pompy stwierdzam że nie cieknie spod głowiczki(tam gdzie było już uszczelniane) tylko puszczają uszczelniacze na wałku a bardziej przyczyną są rowy na wałku wytarte przez uszczeniacze. Postanowiłem dać wałek do szlifu i wymienić uszczelniacze,zobaczymy co z tego wyjdzie. W woli wyjaśnienia, żeby nie było tekstów że jakby uszczelniacze puściły to paliwo idzie do oleju, wałek uszczelniony jest dwoma uszczalniaczami założonymi do siebie przodem czyli jeden zabezpiecza przed przedostawaniem się ON za ten uszczelniacz a drugi chroi przed przedostawaniem się oleju silnikowego poza obszar silnika. Z przestrzeni pomiędzy usczelniaczami zrobiony jest kanał odprowadzający wszelkie przecieki na zewnątrz pompy. Nie ma możliwości żeby paliwo poszło do oleju no chyba że przeciek byłby tak potężny że kanał stałby się wąskim gardłem wtedy ON przeciśnie się przez uszczelniacz "olejowy" i będzie lało się do oleju.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czym rozkręcaliście głowice pompy? Te torxy są praktycznie nie do ruszenia nasadką na małej grzechotce.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak małą nie idzie to kręć większą korbą. Podstawa to dobre klucze bo gównem można zjechać śrubki i później tylko rozwiercanie. Dobre klucze to nie komplet Yato czy Beta za 40zł. Już lepiej kupić dobry bit za te pieniądze i próbować niż cały komplet.

Co do mojej naprawy to chyba udało mi się uszczelnić tą nieszczęsną pompę. Od miesiąca śmigam autem i jest totalnie sucho, przejechane około 1000km. Proponuję zacząć od wałka napędowego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja mam starą pompę i chciałem ją "testowo" rozebrać żeby się na niej "nauczyć" trochę. Bit jest OK, ale chyba trzeba pompę w imadło wsadzić, żeby te torxy ruszyć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście że w imadło. Inaczej możesz tylko obrobić śrubę. Pamiętaj żeby nie zamienić tłoczysk względem cylindrów bo później może być problem.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety i mnie dopadł problem nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia ;/

Latem zauważyłem, że pompa była lekko wilgotna u dołu, co wiązałem z nieszczelnością obudowy filtra paliwa. Obudowę filtra wymieniłem i po wyczyszczeniu i odtłuszczeniu okolicy zapomniałem chwilowo o temacie. Niestety ostatnio zobaczyłem, że termostat był mokry, niestety okazało się, że to olej napędowy.

Planuję samodzielnie uszczelnić tą pompę. W internecie można znaleźć komplet uszczelek. Na poprzednich stronach był podany nr seryjny pompy, ale nie było nr zestawu naprawczego.

Pyt. nr 1: czy głowiczki mają okrągłe uszczelki, czy "z łezką"? Z tematu wynika, że te "z łezką", ale nie chciałbym zostać z rozłożoną pompą na kilka dni. Na tej aukcji sprzedają obydwa typy: http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i5807752291.html

Pyt. nr 2: czy ktoś wymieniał simeringi głównego wałka pompy? Czy ciężki jest demontaż. Szczerze mówiąć, skoro muszę ją rozebrać, to może lepiej wymienić wszystko od razu i teoretycznie mieć spokój.

Wg tej aukcji potrzeba 2 sztuk.

http://allegro.pl/simmering-do-pomp-cr-bosch-cdi-hdi-jtd-ctdi-i5904800209.html

Pyt. nr 3: Na powyższej aukcji sprzedają zestawy F01M100275 i F01M100276. Buszując w internecie znalazłem informację, że zostały one wycofane i zastąpione zestawami o numerach odpowiednio: F01M101454 oraz F01M101455. W sklepach internetowych o pewnej renomie jestem w stanie je kupić w bardzo podobnej cenie, np. tutaj: https://aparts.pl/partscatalogue/f-01m-101-454-bosch,11-F~101M~1101~1454-0030-0-0-F01M101454.aspx

Pyt. nr 4: jakich środków używaliście do oczyszczania pompy? Nafta, zmywacz do hamulców, odtłuszczacz, beznyna ekstrakcyjna? Powierzchnię oczywiście planuję wyrównać papierem drobnoziarnistym. Czy przed montażem powinno się smarować uszczelki?

Pyt. nr 5: Typ mojego silnika to Z13DT, była informacja, że pasuje pompa od Z13DTJ. Od fiata i od Z13DTH już nie da się dopasować. Upatrzyłem w okolicznym szrocie Rozbitą Corsę E. Czy można włożyć do mojego auta pompę z silnika A13DTC lub B13DTC? Jeśli na mojej pompie będzie zbyt dużo korozji muszę się za wczasu rozejrzę.

 

Całe szczęście w internecie są poradniki jak się zabrać za taką naprawę.

 

 

Z góry dzięki za odp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie też już kwalifikuje się do naprawy. Latem nie cieknie tylko lekko się poci. Teraz zimową porą kapie z niej na zimnym rozruchu aż do rozgrzania i potem ustaje.

Obecnie mam w silniku Z13DT tą zamiennie założoną z silnika Z13DTJ. Na pewno z silników o oznaczeniach A13DTC/B13DTC nie będzie pasowała, co widać już na pierwszy rzut oka jakie są różnice.

Oryginalna zużyta leży w piwnicy, ale nie miałem jak jej rozkręcić, więc niestety nie podpowiem który rodzaj uszczelek zastosowano.

Jeśli masz czas i chęci, zrobisz użytek dla potomnych i fotorelację, mogę Ci ją wysłać i sobie potestujesz rozbieranie ;-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie mogl podjac tego zadania bez zawachania i strzele takie focie ze hoho... co prawda pompa jeszzce zipie ale profilaktyka manualna wskazana tak wiec "bad" jezeli nie bedzie chetnych na ta stara co nie rozebrales chetnie przytule ja jako material edukacyjny...

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jeśli masz czas i chęci, zrobisz użytek dla potomnych i fotorelację, mogę Ci ją wysłać i sobie potestujesz rozbieranie


Nie powiem, kusząca propozycja, pozwalająca na uniknięcie błędów przy rozbiórce właściwej pompy. Więcej czasu na naprawy będę mieć dopiero na początku lutego, więc fotorelacja vel. manual nie powstanie ad hoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.