Skocz do zawartości
pionek

Pompa wysokiego ciśnienia Bosch cieknie

Rekomendowane odpowiedzi

Przemyśl więc sprawę. Jeśli nie dasz rady z braku warunków do takiej roboty czy czasu, wyślę do mati11294. Oczywiście "nie pali się".


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dla wszystkich zainteresowanych problemem "mokrej pompy". Otrzymałem pompę od @bad'a i powoli zacząłem badać temat. Postaram się na bieżąco relacjonować proces rozbiórki. Na koniec prawdopodobnie założę nowy temat z zebranymi wszystkimi informacjami. Na pewno zrobię sporo zdjęć, a jak się uda to może i nawet jakiś film się nakręci :-D

 

Dane bazowe:
Pacjent: Corsa C 1.3 CDTI Z13DT

Pompa Wysokiego Ciśnienia Bosch: 0445010092 CR/CP1K3/R55/10-S Opel: 55185549

 

Do naprawy potrzeba:

Zestaw uszczelek Bosch: F01M100276 zastąpione przez: F01M101455 - głowiczki z okrągłymi uszczelkami (bez łezki)

2 sztuki uszczelniaczy wałka: Bosch F00R0P0253

Podobno zamienniki nie sprawdzają się

środki czystości w dużej ilości jak np: ręczniki papierowe, ścierki, szczotki, pędzelki, odtłuszczacze - trzeba bezwzględnie dbać o czystość

papier ścierny gradacji 500 i 1000

smar bądź olej silnikowy (nie można przecież składać na sucho)

klucz T40 i T30 najlepiej na 1/2" kluczach

 

Czas na małą dokumentację fotograficzną:

post-8701-0-07945400-1453500009_thumb.jpg post-8701-0-89076000-1453500011_thumb.jpg post-8701-0-58849600-1453500015_thumb.jpg

post-8701-0-58849600-1453500015_thumb.jpgpost-8701-0-03947500-1453500019_thumb.jpg post-8701-0-26716500-1453500022_thumb.jpg

post-8701-0-18754900-1453500025_thumb.jpg post-8701-0-66646400-1453499792_thumb.jpg post-8701-0-27605700-1453499796_thumb.jpg

post-8701-0-16421300-1453499803_thumb.jpg post-8701-0-13233700-1453499806_thumb.jpg post-8701-0-80575400-1453499808_thumb.jpg

post-8701-0-27300400-1453499811_thumb.jpg post-8701-0-97236200-1453499813_thumb.jpg post-8701-0-93976200-1453499816_thumb.jpg

PS1: Znalezione na innych forach:

http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4638

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/89133-uszczelnienie_pompy_cr_cp1_2_4jtdm.html#post1122753

Edytowane przez Mixmich
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podbijam temat.

 

Komplet uszczelnień do pompy:

post-8701-0-02067200-1454411803_thumb.jpg

Uszczenienie głowiczek na żywo:

post-8701-0-14726000-1454411805_thumb.jpg

 

Mała rozbiórka i moczenie w nafcie:

post-8701-0-09245200-1454411807_thumb.jpg

Po moczeniu i oczyszczeniu:

post-8701-0-71822900-1454411808_thumb.jpg

 

Bardzo pomocna przy robocie jest instrukcja serwisowa boscha z tego tematu.

Jak w końcu wyjmę swoją i zmienię to podzielę się wrażeniami :D


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile dales za komplet uszczelek na 3 glowiczki tzn wszystko bo mi sie saczy .... :-(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki - 54zł (można od 48zł znaleźć)

Simmeringi - 2x 23zł

Simmeringów bez ściągacza lub prasy nie wymienisz niestety. Nawet w instrukcji serwisowej jest to potwierdzone.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam wrazenie ze mi sie saczy przy pompie spod plastikowych kolanek od obiegu i powrotu paliwa. sa one w zasadzie elastyczne ale mozliwe ze jakis oring tam nie trzyma czy w zestawie sa te oringi?

post-8701-0-03947500-1453500019.jpg


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W zestawie nie ma tych oringów (w poprzednim poście wrzuciłem zdjęcie całego kompletu), ale można je oddzielnie kupić po jakieś 0,10zl/sztuka. Króćce trzymają się na 1 śrubie t30 jak na zdjęciu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

tez tak myslalem ze nie bedzie wiem ze kupi oringi bez problemu i tak tez zrobie dla pewnosci .

na pompie ktora masz na zdjeciach powyzej jest data 04 04 01 :| interpretowac to jako 1 kwiecien 2004 czy 4 kwiecien 2001 (teoretycznie te silniki sa od 2003/2004 r ale raczej ten model pompy nie byl produkowany wczesniej do jakiegos jtd hmmm )musze zapytac bada z ktorego roku ma corse

 

pytam poniewaz chce miec pewnosc ze zestaw uszczelek bedzie pasowal do mojej pompy tez mam 2004 rok

gdzie kupowales uszczelki?

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie może być 2001. Wtedy tych silników nie było. Auto jest z 2004 i pompa też.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Pozbyłem się wycieku już w poniedziałek. Miałem trochę przygód, ale teraz wszystko jest ok. Pozostały mi tylko te 2 simmeringi, bo nie miałem jak ich wymienić, więc mogę komuś odstąpić.

Relacja się pisze. Trochę tego jest. Niestety bez filmików (samodzielnie wszystko robiłem, a druga para dłoni przydałaby się)

Linki do części i numery były w poprzednich postach.

@bad - mam Twoją pompę odesłać do Ciebie, czy przekazać dalej do celów naukowych?

@mati11294 - oringi na tych króćcach to bodajże 8x2,5 lub 9x2 po jednej sztuce na króciec. Najlepiej kupić kilka w różnych rozmiarach oczywiście olejoodpornych.

Edytowane przez Mixmich

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
@mati11294 - oringi na tych króćcach to bodajże 8x2,5 lub 9x2 po jednej sztuce na króciec. Najlepiej kupić kilka w różnych rozmiarach oczywiście olejoodpornych

 

no wiadomo jak taki zwykly naciagnie oleju i spuchnie to sie z 8mm zrobi 16mm

nie odpowiedziales tylko gdzie zamawiales ... zestaw uszczelek

https://aparts.pl/partscatalogue/f-01m-101-454-bosch,11-F~101M~1101~1454-0030-0-0-F01M101454.aspx ?

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

Dokładnie z tego sklepu ale o symbolu F01M101455. Robiłem w tym sklepie większe zakupy i miałem kod rabatowy, a powyżej 200zł kurier gratis. Na allegro same uszczelki + wysyłka mogą taniej wyjść.

post-8701-0-52085800-1454497113_thumb.jpg

Edytowane przez Mixmich
  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj dolna jest zawsze mokra i u każdego tak jest, bo jest tam otwór pełniący rolę zaworu bezpieczeństwa przez który wycieka ropa przy nadmiernym ciśnieniu. Układ sam się odpowietrza bo pompka jest elektryczna, pytanie czy po wypełnieniu filtra odpowietrzy też pompę...

Witam

Mogę prosić o rozwinięcie tego wątku? Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o takim otworze. Dlaczego wyciek następuje na zewnątrz? Ile tego może pociec i co może być powodem nadmiernego ciśnienia.

Raz zaobserwowałem na zimnym silniku większy wyciek po odpaleniu, leciało wtedy ciurkiem. Pochodził chwilę, przestało ciec, wytarłem i przejechałem już kilkaset kilometrów - sucho. Zastanawiam się, czy już rozglądać się za używaną pompą, czy to jest normalne i jeszcze trochę sobie na niej pojeżdżę. Zaznaczę, że mam przebieg 120 tys. km.

Z góry dzięki za każdą opinię.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie, odwlekałem temat, ponieważ w lato pompa praktycznie nie ciekła, ale problem powrócił i leci już całkiem mocno. Dobry warsztat liczy sobie 150 zł za montaż i demontaż pompy i 495 zł za jej uszczelnienie. Mogą dojść jeszcze drobne koszty uszczelek vacumpompy. Łącznie ok. 700 zł. Wydaje mi się, że jest dość drogo, ale gość na warsztacie mówi, że mają stół probierczy i sprawdzają te pompy. Gdzie indziej mogą zrobić mi taniej, ale bez tego. Dajcie znać co myślicie. Warto wydać te pieniądze? Z góry dziękuję za pomoc.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wydaj mi się że za dużo wołają od Ciebie ja płaciłem 700 zł za uszczelnienie pompy ale jeszcze z wymianą dwumasy. Niby 500 wymiana dwumasy a 200 pompa pełne uszczelnienie i oddawał do zakładu który się tym zajmuje i fakt jak na razie nie cieknie nic. Ale jak on sobie te proporcje rozbił ciężko mi powiedzieć :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czyli oddali do zakładu i nie wiesz czy po uszczelnieniu pompa była sprawdzona na stole. Raz może się udać i będzie taniej, a drugim razem okaże się że nadal cieknie i drugi raz te same koszty się poniesie. Ten gość na warsztacie powiedział, że bez sprawdzenia na stole to wyjdzie sporo taniej, ale to już radził szukać gdzie indziej, bo on takich półśrodków nie akceptuje. Robi dobrze za 700 i gwarantuje jakość.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Była sprawdzana właśnie na stole też, zajmował się tym zakład który siedzi tylko i wyłącznie w pompach nie jakiś mechanik spod sklepu, mój mechanik ją tylko wyciągnął zawiózł do zakładu i potem włożył i to była jego robota całością zajmował się inny zakład.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niemożliwe, że wszystko wyniosłoby 200 zł za pompę. Wyjęcie i włożenie to roboczogodziny. Zakład bierze kasę za sprawdzanie na stole i wymianę części w pompie. A zestaw naprawczy też kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, jak pisalem zaplacilem 700zl z wymiana dwumasy a jak sobie to mechanior rozbil, nie wiem dla mnie najwazniejsze ze nie cieknie i samochod pracuje tak jak powinnien, ale jak pisalem to te 700 wg mnie to za duzo zadzwon do jakiegos warsztatu co siedzi w naprawach pomp i bedziesz wiedzial ile to kosztuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Nuniez
      Czy ktoś może polecić jakiś warsztat w Łodzi gdzie sprawnie wymienię dwumas?
    • Przez Mixmich
      Hej!
      Słowa początkowe:
      Ten temat będzie podsumowaniem poprzedniego wątku. Zebrane w jeden obszerny post wszystkie informacje trochę ułatwią temat i mam nadzieję, że zakończą lawinę powtarzających się pytań.
      Na początku chciałbym podziękować @bad’owi za pompę, na której mogłem poćwiczyć i dzięki temu uniknąć niespodzianek.
      ||Zdjęcia są mojego autorstwa, przedstawiające pompę od @bad’a i moją, zezwalam na kopiowanie tylko z podaniem źródła. Nie jest to instrukcja, tylko relacja z mojej naprawy. Nie odpowiadam za ewentualnie uszkodzenia. Nie jestem mechanikiem. Masz 2 lewe ręce to lepiej oddaj do fachowca – oszczędzisz czas i nerwy.||
       
      Wyjęcie, czyszczenie, wymiana uszczelnień i złożenie wszystkiego zajęło mi ponad 7h (bez obiektu ćwiczeń wyszłoby 2 razy dłużej), chociaż przy czyszczeniu mogłem poświęcić więcej czasu. Nie dziwię się, że biorą w warsztatach za to powyżej 300zł. Generalnie jeśli samochód potrzebujecie codziennie, lepiej sobie coś na zastępstwo załatwić w razie niespodzianek. Nieoceniony okazał się oczywiście internet. Większość informacji już się powtarzało w tym wątku.
       
      Informacja techniczna
      Relacja dotyczy pompy 0 445 010 092 podobnie będzie przy 0 445 010 080 oraz 0 445 010 138.
      Oznaczenie serwisowe: CR/CP1K3/R55/10S
      Pacjent – Opel Corsa C z 2004 roku – silnik 1.3 CDTI Z13DT.
      Jeśli poszukujesz nowej pompy, ponieważ Twoja nie nadaje się do naprawy to pompy z Z13DT są takie same jak pompy Z13DTJ. Inne wersje, jak Z13DTH i pompy z fiata nie pasują(one nawet inne parametry mają patrząc na oznaczenia serwisowe). Relacja z rozbiórki i wymiany uszczelnień jednak dotyczy wszystkich silników 1.3 CDTI vel. MultiJet i analogiczna do wszystkich pomp Boscha CR/CP1. Na tabliczce z nr części jest też podana data produkcji. Po szczegóły wejdź na „instrukcja serwisowa”
       
      Źródła z przydatnymi informacjami:
      Instrukcja serwisowa:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=411581
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=412253
      Krótka relacja:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=575104
      trochę bardziej obszerna:
      http://forum.opel24.com/topic/46789-pompa-wysokiego-cisnienia-bosch-cieknie/?p=420490
      Znalezione na innych forach:
      http://www.hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4638
      http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_to_sam/89133-uszczelnienie_pompy_cr_cp1_2_4jtdm.html#post1122753
      Youtube zawsze pomoże:
      https://www.youtube.com/watch?v=j6QlXqUM23w
      https://youtu.be/wfwOUqf6J9M
      https://youtu.be/LYLbQvsXOYk
       
       
      Narzędzia i części, które są niezbędne:
      - Zestaw uszczelek Bosch: F01M100276 zastąpione przez: F01M101455 – głowiczki sekcji z okrągłymi uszczelkami (bez łezki) – koszt ok 50zł.
      - 2 sztuki uszczelniaczy wałka: Bosch F00R0P0253 (ostatecznie ich nie wymieniłem i mi zostały) – koszt ok 25zł za sztukę.
      Podobno zamienniki nie sprawdzają się

      - środki czystości w dużej ilości jak np: ręczniki papierowe, ścierki, ręczniki papierowe, szczotki, pędzelki - trzeba bezwzględnie dbać o czystość!
      - chemia czyszcząca (w moim przypadku nafta oświetleniowa, zmywacz hamulców i odtłuszczacz)
      - papier ścierny gradacji 500 i 1000 lub podobne
      - smar bądź olej silnikowy (nie można przecież składać na sucho) – instrukcja zaleca wazelinę bezkwasową.
      Jeśli na pompie jest dużo rdzy to warto to oczyścić i zabezpieczyć.
      - Kilka kompletów rękawic
      - klucz T40 i T30 najlepiej na 1/2" kluczach, pomocne będą przedłużki i przegub Cardana.
      - Kompresor lub sprężone powietrze ze sklepu komputerowego, żeby przedmuchać wszystkie zakamarki z brudu
      - szczypce do pierścieni Segera
       
      Demontaż podzespołu z auta:
      Należy zachować czystość, przed naprawą radzę umyć całą okolicę pompy. Sam demontaż pompy w tym silniku jest naprawdę prosty ze względu na wygodny dostęp (nie trzeba wypinać rozrządu itp.)

      W pierwszej kolejności trzeba wyjąć filtr paliwa, następnie wyjąć pompę Vaccum. Trzyma się ona na dwóch śrubach T40 z góry i dołu podzespołu.

      Do tej dolnej przydała się przedłużka z przegubem. Przy jej wyjmowaniu trzeba uważać, aby nie uszkodzić uszczelki (nowa tylko w ASO koszt ok. 90zł – GM93178179, Opel 1206573). Aby sobie zrobić więcej miejsca można przełożyć kabel elek. z pompy ABS oraz przesunąć przewód chłodzący. Dzięki temu mamy sporo miejsca na klucze z przedłużką. Przed wykręceniem pompy trzeba odpiąć przewody paliwowe.
      Żeby wykręcić stalowy trzeba odkręcić śrubę trzymającą dolot (u mnie to była zwykła 10), wtedy zrobi się miejsce na płaską 17, aby poluzować przewód stalowy. Dopiero wtedy odkręcamy od pompy płaską 14 przewód (przy okazji warto zaślepić korkiem z zestawu). Przewody wejściowe (z filtra i przelewów) przytrzymane są blaszką skręconą jedną śrubą T30.
      Po jej wyjęciu przewody ładnie odpinają się. Nie ma co się z nimi siłować, żeby nie uszkodzić oringów (można je wymienić, ale w zestawie ich nie było, rozmiar mniej więcej 8x2,5 lub 9x2).

      Sama pompa wysokiego ciśnienia trzyma się głowicy silnika na 3 śrubach T30 (M7x35). Po odkręceniu ostrożnie wyciągamy. Trzeba to ostrożnie robić, gdyż wychodzi z pompą również „przejściówka” – sprzęgło napędu między pompą a wałkiem rozrządu. Pozostawione „dziury” w silniku zabezpieczamy przed zanieczyszczeniami.
       
      Rozbiórka pompy:
      Wyciągnięty element z zaślepionymi wejściami na paliwo montujemy na imadło. Przed rozkręceniem całości warto całą obudowę starannie wyczyścić i odtłuścić.
      Jeżeli nie będziemy dobierać się do środka pompy możemy ten podpunkt pominąć. W pierwszej kolejności radzę się zająć zaworkiem ssącym będącym w środku wejścia powrotu paliwa z wtryskiwaczy (potocznie przelewu). Po zdjęciu pierścienia segera ostrożnie zdejmujemy zaworek. Uwaga! Pod nim jest sprężyna, którą łatwo zgubić! Jeśli zapomnimy o tym, po wyjęciu kołnierza pompy może nam cały element wyskoczyć.

       
      Przy dobieraniu się do sekcji tłoczących warto dobrze oczyścić śruby, żeby nie ukręcić ich – gniazdo jest płytkie. Odkręcamy po 4 śruby kluczem T40. Trzeba przytrzymywać głowiczkę, żeby nam nie odskoczyła – pod spodem jest sprężyna. Zdemontowane elementy tłoczka należy dokładnie umyć i unikać zabrudzenia – szczególnie drobinek kurzu i piasku. Ja zostawiłem do moczenia w nafcie na kilka godzin. Trzeba uważać aby żadna z tych części się nie uszkodziła – każda głębsza rysa lub ubytek może powodować wadliwą pracę całej pompy poprzez utratę ciśnienia.

       
      Przechodzimy teraz do samej głowiczki. Zdejmujemy wszystkie uszczelki. Pamiętajmy, aby wyjąć metalowy oring (przy składaniu można go założyć tylko w 1 sposó : COOL :. Możemy sobie zrobić zdjęcia, żeby pamiętać odpowiednią kolejność. Oczyszczamy papierem ściernym ze rdzy. W mojej pompie uszczelnienia były twarde jak beton, w pompie od @bada 2 uszczelki były popękane i 2 zdeformowane. Na zdjęciach powinno być widoczne. Oglądamy dokładnie connectory tzw. „bolce”. Jeżeli są na nich głębokie wżery (niestety są narażone na rdzę) to najlepiej je wymienić. Zwrócić trzeba uwagę na kolejność uszczelek przy składaniu: biały teflon wewnątrz, gumowe oringi na zewnątrz.

       
      Jeśli chcemy sprawdzić stan wału mimośrodowego, trzeba odkręcić kołnierz pompy. Robimy to oczywiście na imadle. Odkręcamy 3 śruby kluczem T30. Aby kołnierz zdjąć najlepiej użyć ściągacza.

      Ja się posiłkowałem bardzo płaskim śrubokrętem. Nie radzę go wkładać zbyt głęboko, aby nie uszkodzić uszczelek. Robiłem to bardzo delikatnie, aby nie wyszczerbić elementów. Radzę jednak przytrzymać wał i kołnierz zdjąć oddzielnie. Jeśli chcemy wymienić simmeringi to potrzebujemy ściągacza lub prasy. Ułożenie ich widoczne na zdjęciu.

      Wałek w mojej pompie ma widoczne zarysowania od zbyt suchego paliwa – trzeba takie uszkodzenia bezwzględnie usunąć! W takich momentach może się przytrafić nieplanowany przestój w pracach!
       
      Moczenie w nafcie Po moczeniu

       
      Montaż podzespołu:
      Analogicznie do demontażu. Jeśli mamy klucz dynamometryczny warto z niego skorzystać.
      Głowicę sekcji skręcamy momentem 25Nm
      Pompę do głowicy silnika przykręcamy z momentem 15 Nm (ja przykręcałem mocniej)
      Pompę Vaccum przykręcamy do głowicy z momentem 20 Nm

       
      Po złożeniu całości należy układ odpowietrzyć. Wiadomo, że dopiero co rozebraną pompę nie było jak szczelnie napełnić. Tutaj przyda się druga osoba do pomocy. Samodzielnie miałem trochę z tym problemów. Auto nawet przy długim kręceniu nie chciał zagadać, w końcu nawet rozładowałem akumulator (może nie było potrzeby się tyle męczyć i skorzystać z plaka). Kiedy już udało się odpalić następnego dnia świeciła się (kilkukrotnie nawet mrugała) kontrolka „serwis” (wg OPCOMa błąd P1190 – błędne ciśnienie w szynie Common Rail, na żywo wartości potrafiły się sporo różnić), silnik nienaturalnie klekotał i nierówno chodził, ale na szczęście po przejechaniu 10km po ponownym uruchomieniu problem znikł.
      Aby dobrze odpowietrzyć należy wykorzystać:
      Potrzebne będą: mały imbus (wybaczcie ale nie pamiętam rozmiaru), klucz płaski 14. Kiedy pomocnik będzie włączał zapłon, żeby pompa w baku podawała pod ciśnieniem paliwo trzeba poluzować połączenia. Na głowiczkach sekcji pompy są z boku śrubki na imbusy, które trzeba delikatnie poluzować (uwaga łatwo ukręcić gwint kiepskiej jakości kluczem) NIE ODKRĘCAMY (z tyłu jest kulka metalowa, którą możemy zgubić) i gdy będzie wypływać tylko paliwo to zakręcamy.

      Podobnie czynimy też z przewodami stalowymi między szyną CR a wtryskiwaczami. W przelewach i tak będzie powietrze, więc nierównej pracy nie unikniemy, ale może nie będzie to aż tak ciężki przypadek jak u mnie.
       
      Podsumowanie
      Jeżdżę niecały tydzień i jak póki co wygląda na to, że naprawa się udała. Gdybym mógł unieruchomić auto na dłużej, to na pewno zostawiłbym części do moczenia w nafcie na dłuższy okres. Na OpComie komputer pokazuje prawidłowe wartości ciśnienia w szynie CR, więc musiałem wszystko prawidłowo złożyć. Zmniejszyło się falowanie obrotów na zimnym silniku. Po ilości osadu z siarki wewnątrz pompy powoli planuję oddać wtryskiwacze i regulator ciśnienia listwy CR do czyszczenia.
      >>>>Proszę moderatorów o możliwość wrzucenia wszystkich zdjęć na forum<<<<<
      Temat można podpiąć.
      Jeśli post się przydał kliknij
       

       
























Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.