Skocz do zawartości
Kacper

Sintra - zrobiłem ostatnio.

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki pomysł aby w tym temacie wpisywać na bieżąco zrobione przy Sintrze wszelkie naprawy, usprawnienia, wymiany elementów, opon itp. itd. które były robione samodzielnie lub w warsztacie.

Będzie to taki podręczny kalendarz Sintromaniaka :wink: jak się będziemy zastanawiać np: kiedy ostatnio wymieniałem olej w silniku , klocki hamulcowe, filtry itp.

 

Dla przykładu, zlokalizowałem dzisiaj przyczynę stukania z przodu w czasie skręcania lub zawracania, winowajca to końcówka drążka kierowniczego przy prawym kole :wesoly: końcówka zamówiona i w przyszłym tygodniu czekam na info z warsztatu że już mogę podjechać na wymianę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na początku kupiłem swoją Sintrę sprowadzoną z Belgii za 7700zł + opłaty. Moja przygoda z tym samochodem jest dość długa i sporo mnie już kosztowała , ale ja wychodzę z założenia , że i tak nawet z kosztami napraw nie kupiłbym lepszego samochodu a tak to robię dla siebie i przynajmniej wiem na czym stoję. Ważne że, baza czyli blacha jest ok a resztę zawsze można wymienić.

 

Przy kupnie samochodu zlokalizowałem następujące usterki

1. Szyba od kierowcy czasem działała czasem nie.

2. Przestawianie nawiewów nie działało

3. Gaz nie działał

4. Jakieś łożysko od rolki paska było słychać

5. Tarcze z tyłu zardzewiałe z przodu do wymiany bo drgało przy hamowaniu i miały duży rant.

6. Podświetlenie przełączników nawiewu nie działało

7. Wyświetlacz data godzina temp na zewnątrz.

8. Opony schodziło powietrze na jednym kole, tylko komplet letnich

9. Wycieraczka tył nie działała.

10. Wyciek oleju z pod czujnika ciśnienia oleju

11. Klima

 

Przy pierwszej wizycie u mechanika sporo udało mi się zrobić.

1. Rozrząd

2. Podświetlenie przełączników

3. Przewód podciśnienia czyli nawiewy

4. Gaz. Okazało się , że przewód od gazu przetarł pasek klinowy.

5. Filtry

6. Czujnik oleju

Ponieważ nie miałem zimowych opon kupiłem używane na allegro i stalowe felgi.

Zacząłem wojować z nawiewami bo było cholernie zimno i mimo wizyt u mechanika musiałem sam sobie z tym tematem poradzić

Trwało to niespełna rok , ale już na tą zimę jestem zabezpieczony. Moja wiara została mocno nadwątlona co do pozytywnego rozwiązania tego tematu , ale coś we mnie pękło wypatroszyłem całą deskę i temat zamknąłem definitywnie.

Tu historia potyczki

http://forum.opel24.com/topic/38784-Roznica-nawiewu-cieplezimne/page__p__1655__fromsearch__1#entry1655

 

Przy uruchomieniu klimy (regeneracja kompresora) wyszło coś takiego :

http://forum.opel24.com/topic/45336-Woda-pod-dywanikiem-kierowcy/page__p__404150__fromsearch__1#entry404150

 

Następną rzeczą była wycieraczka tył. Sporo czasu i pieniędzy , ale działa . Na allegro kupiłem używkę od transporta. Okazało się jednak , że wtyk jest inny i ułamany był gwint do przykręcenia. Z dwóch mechanik złożył jedną, ale przerywała czasem podczas pracy. Okazało się że jakieś styki nie kontaktowały i dopiero elektryk po rozebraniu coś tam polutował. Teraz wycieraczka chodzi głośno, ale jest niezawodna.

Na koniec jeszcze mała dygresja co do ekologii. Wystarczyło w mojej starej wycieraczce wymienić plastikowe kółko zębate , jednak nie ma szans go dostać. Trzeba wymieniać cały element. Tak jest w wielu przypadkach.

 

Dalej na tapetę poszło podnoszenie elektryczne szyby. Z tym to miałem wiele przygód. Jedna z nich to otwarcie szyby i jazda w zimę z dzieckiem przy otwartym oknie 30km do elektryka. Objawy były następujące szyba się otwierała , czasem zamykała czasem trzeba było jej pomóc, czasem szła do góry 2 cm a czasem stawała dęba i koniec. Wojował z nią mechanik czyli smarowanie całego mechanizmu itd. W końcu po opisanej historii jak udało się zamknąć odpiąłem kostkę od przełączników żeby nie kusiło. Wziąłem się za to sam pewnego wieczora i co się okazało. Prąd dochodził zawsze, mechanizm w porządku silnik do wymiany. Coś się w nim zużyło i trochę pochodził i stawał. Gdy miał większy opór przy podnoszeniu szło mu dużo gorzej.

Allegro 100zł używka i działa.

Wyświetlacz tak samo na allegro tylko z dedykowanym czujnikiem temp bo inaczej jeśli wyświetlacz jest na przykład od corsy a czujnik od Sintry wtedy temperatura jest przekłamana.

 

Podczas jazdy już pod koniec zimy zaczął mi się zapalać check engine i było szarpnięcie przy dodaniu gazu jakby się krztusił.

Okazało się że kostka od czujnika wału odmówiła posłuszeństwa i. Wracając z nad morza myślałem , że nie dojadę. Diagnoza nastąpiła dopiero po podpięciu pod kompa podczas jazdy i jak wywaliło to dopiero było widać co jest przyczyną (pokazało błąd czujnika). Poniżej historia.

http://forum.opel24.com/topic/41880-Check-engine-i-szarpanie-podczas-jazdy/page__p__386149__fromsearch__1#entry386149

 

Następną rzeczą były letnie opony. Komplet który był na samochodzie miał już swoje lata ,ale z braku funduszy nie miałem na nowy komplet. Wymieniłem dwie na przodzie na Barum Bravuris i okazało się , że przy normalnym indeksie nośności + jazda mojej żony nie pożyją one długo. Gumy wybulało z boku i ciągle łapała kapcia. Kupiłem cetki (102) dostawcze firestone. Panowie w warsztacie bardzo mocno przekonywali mnie , że z samochodu zrobi się wóż do kartofli, chcieli mi "wymiedziować piasty" :super: i proponowali usilnie opony z indeksem rf , ale ja się uparłem i mam dzięki temu spokój. Okolica moja słynie ze słabych dróg + jazda wyczynowa po krawężnikach mojej żony zdeterminowały mój wybór. Teraz mam spokój a komfort jazdy jak dla mnie nie zmienił się w ogóle. Prędkość maksymalna jaką osiągam także (180km\h).

 

Maglownica zaczęła ciec i nie obyło się bez regeneracji , ale dwukrotnej bo pierwsza się nie powiodła.

 

Oczywiście leciwy samochód po sprowadzeniu z kraju gdzie drogi są cywilizowane momentalnie traci zawieszenie i sporo już wymieniłem w tym temacie . Czekają mnie jeszcze tuleje wahacza i muszę zlokalizować stukanie w przednim kole od pasażera.

 

W międzyczasie poleciało sprzęgło. Wymiana kosztowna oj bardzo. Za same części zapłaciłem 1200zł. Podczas tej wymiany mechanik , nazwał nasz samochód "Zemsta Hitlera" bo musiał dwa razy składać. Za pierwszym razem pod sam koniec coś wpadło do środka.

 

Rozrusznik regeneracja niestety dalej coś stuka więc do reklamacji idzie.

 

Na wakacjach postanowiłem wymienić tarcze i klocki. Nigdy tego nie robiłem ,ale miałem pod ręką wujka mechanika więc nie obawiałem się ,że coś spartacze. No i forum oczywiście :super:

http://forum.opel24.com/topic/44679-Wymiana-tarcz-i-klockow-przod-tyl/page__p__400978__fromsearch__1#entry400978

 

Komputer

http://forum.opel24.com/topic/45710-Podczas-jazdy-zgasl-silnik-i-koniec/page__p__405759__fromsearch__1#entry405759

Tu przy okazji wymieniono też czujnik załączania wentylatora bo okazało się że jest zepsuty. Objawem było ,że gdy gasiłem samochód na zimnym silniku wentylator dalej chodził jak by temp była bardzo wysoka.

 

Parownik

http://forum.opel24.com/topic/46166-22-lpg-gasnie-podczas-jazdy-przy-wrzuceniu-na-luz-i-strzela-przy-hamowaniu-silnikiem/page__p__407880__fromsearch__1#entry407880

 

W międzyczasie ogarnąłem temat świateł dziennych bo wkurzało mnie , że nie po to kupiłem sprawny wyświetlacz żeby w słoneczny dzień nic na nim nie widzieć :hyhy:

http://forum.opel24.com/topic/46961-skad-wziac-do-swiatel-dziennych/page__p__411907__fromsearch__1#entry411907

 

Dzisiaj jadę na wymianę katalizatora bo strasznie gwiżdże podczas jazdy i jest głośno.

 

Zostało mi do zrobienia wyciek podobno pod uszczelką pompy oleju, rozrusznik bo regeneracja się nie powiodła (jakiś koszyk) i zawieszenie bo coś stuka. I chyba jak na razie zbliżam się do końca czekając z niecierpliwością na więcej.

 

Jedna rzecz ,która mnie nurtuje to, że do jednego tematu trzeba parę razy podchodzić co widać na załączonym obrazku. Mechanik , który się zajmuje tym samochodem bardzo dobrze wykonuje swoją pracę ,ale elementy które odda np. do regeneracji czasem trzeba poprawiać co wiąże się z czasem i dodatkowymi kosztami. Jedynie z klimą udało się wszystko za pierwszym razem chociaż okazało się że odprowadzenie skroplin jest w kabinie :hyhy:

Edytowane przez martinek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też mógłbym zrobić podobnie długą listę napraw. :wesoly: przez ostatnich kilka lat nazbierało się trochę.

Opisy rozwiązań i potyczek są już w tematach więc nie będę rozpisywał się.

 

Chodziło mi w tym temacie o wpisywanie bieżących czynności które aktualnie zrobiliśmy.

Np: zmieniłem opony na Zimowe, założyłem nowe radio, wymieniłem akumulator, zmieniłem olej w silniku itp itd

Nie będziemy przecież do takich drobnych, ale istotnych czynności zakładać tematów, aby podzielić się swoją radością, lub się wyżalić :wesoly:

 

Jest też kilku użytkowników Sintry na Forum, którzy jeszcze nie mieli okazji nic pisać, a korzystają z zasobów zgromadzonej wiedzy.

Więc zróbcie pierwszy krok w tym temacie , lub tutaj.

 

 

A wracając do tematu to moja radość z szybkiej wymiany końcówki drążka była przedwczesna, obiecali mi że będzie za parę dni, a okazało się że nie potrafią znaleźć tej końcówki. :-D

Musiałem dzwonić do szwagra w Polsce aby zamówił, kupił i przysłał pocztą. W przyszłym tygodniu wysyła więc jeszcze muszę uzbroić się w cierpliwość :wesoly:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to w takim razie we środę wymieniam opony na zimowe, rozrusznik do regeneracji i stuki w zawieszeniu mam nadzieje uda się usunąć.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam ja zas jak kupiłem sintrę 28 pazdziernika to jezdze juz cały 8my dzien heheheheh poniewaz...po 3 ech dniach uzytkowania jadac 210km/h zatarłem silnik...okazalo sie ze był on sobie wstawiony na sztuke z Saaba..:(..ze kolesiowin nie pasowały do konca pochwyty to piekne napawy zrobił na bloku..(korbowód..sie urwał..rozwalił blok..)

Koniec końców wymieniłem silnik..znalazlem z nowa pompa wody, uszczelniaczami..rozrzadem..na allegro..za 3100pln..znajac nasz rynek"mechanikow" wolałem to zlecic sprzedającemu ow..silnik..jestem z rybnika..a facio w lubelskiem wiec transpoort 1000zł..do tego wymiana 800zł..wymienił mi jeszcze sprezarke..nabil odgrzybil klime..tuleje wachaczy..zrobił reczny..wymienił tarcze hamulcowe..wszystkie..koszt 6200,00zł..

 

Samochód odebrałem...13 listopada..facet mi mowil zeby wymienic..amory z tylu ale nie mial niwo a mnie na tymze zalezało..

 

Przedwczoraj..bedac w krakowie amortyzator sie urwał poprostu znalazłemna szybko jakies gazówki bodajze kayabe..czy jakos tak po 180zł szt..70zł wymiana i od wczoraj znow sie ciesze ..

 

Jeszcze wymienilem opony za 600zł na zimówki..ale sam jestem w szoku..jakie ladne uzywki..mi facet zalozyl przynajmniej do opon mialem szczescie..

 

Listy usterek..jeszcze pisac nie bede..bo dopiero zacznie sie jak mniemam..jak na razie wszystko kosztowało mnie okolo 14,000tyś..uwazam ze za takie auto (97-3.0 silnik.z sekwencją ) z takim wypasem to i tak jest interes..niczego takiego z taka moca i wypasem w takiej budzie z taka blacha i tak bym nie kupił..lepszego..Autko mi sie bardz podoba..:)

Edytowane przez Ghost39

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Z ostatnich 2 miesięcy

1. Akumulator - Boscha Akumulator Bosch S5 0.092.S50.070 S50 07 278x175x175 74Ah, 750A, L-

wymiana plus redukcje zakładane w sklepie, bo pan oferował darmowa wymianę hi hi :-D

2. Wymiana paska wielorowkowego plus naprawa kostek od ABSu bo podczas deszczu zapalała się kontrolka

3. Samodzielne założenie DEMM BM25

4. Czyszczenie EGR oraz kolektora ssącego

5. Doraźna naprawa progów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj byłem wyłączyć klepanie zaworu czyli silnik dostał nowy olej i filtr. :wesoly:

Przy okazji wymieniona została też końcówka drążka kierowniczego, a następnie ustawiona zbieżność.

Poprawiło się w znaczny sposób prowadzenie auta. Niestety coś jeszcze czasami trzeszczy i stuka w czasie kręcenia kierownicą w miejscu. Z szukaniem przyczyny poczekam chyba do wiosny bo pogoda nie za ciekawa i winowajca będzie pewnie łatwiejszy do namierzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam szanowne grono sintra to super fura ale tez sie czasem posypie :(

ale konkrety w poniedziałek po przejechaniu 400 km dosłownie 10 metrow od domu przy predkosci 5 km na godzine(dzieki bogu tylko tyle) nagle trach iiiiiiii prawe koło odpadło!!! wygladało naprawde powaznie ale wszystko dobrze sie skonczyło po czasie jak emocje opadły czas oszacowac straty iiiii tu koledzy szok to słowa mojego mechanika dosłownie

Straty;

peknieta zwrotnica,przegub w zwrotnicy w drobny mak,przegub w sktzyni wyrwany,sworzen dolny wyrwany,gałka wyrwana ,drazek kierowniczy skrzywiony normalnie JATKA!!

a teraz koszty i tu miłe zaskoczenie :)

zwrotnica uzywka-100 zl

półos kompletna z przegubami uzywka-100 zł

sworzen dolny nowy-89zł

koncówka-gałka-69zł

drążek kierowniczy-97zł

tuleje wachacza komplet(zamienniki)120zł

przy okazji łozyska mc phersona 90zł sztuka

ROBOCIZNA--310zł

koszt całkowity -1065zł

tak wiec widzicie ze całkiem całkiem sam jestem w szoku,aha jeszcze zbierznosc 100 zł czyli razem 1165 złoty

sinterka jak nowa o ja strasznie spokojny i nie zamienie na inny pozdrawiam dj adi

 

ps. dla kolegów ze śląskiego

Żory ul m.reja części uzywane super ceny-specjalizacja-SINTRA,OMEGA,MONDEO

ogłaszają sie w internecie warto zapisac jeszcze raz pozdrawiam wszystkich jesli mój post nie pasuje tutaj prosze przeniesc ale mysle ze takie informacje sie przydaja

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nagle trach iiiiiiii prawe koło odpadło!!!

Miałeś jakieś wcześniejsze symptomy tej awarii, jakieś trzaski, ściąganie, czy kiepskie prowadzenie ?

Czy było coś co wskazywało że dzieje się coś niedobrego ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Piątek

Zgasł po odpaleniu. Wymieniona pompa paliwa. 120pln

 

Niedziela

Nie odpalił. Regeneracja alternatora. 250pln

 

Środa

Przestały wchodzić biegi. Wymiana skrzyni. 700pln

 

Piatek

Przy wymianie skrzyni, pękła przednia szyba. 700pln

 

Niedziela

Nie załącza się turbina... dziś sprawdzę co za przyczyna, ale już wiem, że fatum, albo jakaś klątwa mnie dopadła.

 

W między czasie w ciągu tego roku wymienione:

-amortyzatory tył 300pln

-pompa wody 150pln

-pasek wielorowkowy 100pln

-silnik szyby bocznej 150pln

-centralny zamek z pilota 90pln

-sworzeń 100pln

-pompa paliwa 150pln

-koła 17' z oponami 1300pln plus nakładki błotnika 150pln

-popalone głośniki 250pln

-akumulator 500pln

 

I pewnie jeszcze trochę zapomniałem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.