Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xwid

Mam do Was pytanie i może ktoś już coś z tym robił i będzie mi w stanie odpowiedziec.

Zamierzam wymienic w swojej Merivce reflektory przednie zwykłe na xenonowe. Stąd moje pytanie czy instalacja elektryczna wymaga jakichś zmian czy mozna je podczepić pod istniejącą, zakładając że xenony sa kompletne a wiec juz z przetwornicami.

 

pozdrawiam uzytkowników OPLI


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć moduł poziomujący i dodatkowy przewód, który będzie go łączył z reflektorami (wyczka chyba taka sama ale mniej pinów) oraz spryskiwacze, żeby to wszystko było legalne. Zdaje się, że już kiedyś taki temat był i stanęło na tym, że nie bardzo jest sens przez wzgląd na koszta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a skąd wogóle jesteś ? pytam bo ja zamierzam zmienić xenony na zwykłe.... Nie mam poziomiowania ani spryskiwaczy tylko same klosze z przetwornikami (chyba tak to się nazywa). Do tej pory nie było problemów z przeglądami ale ostatnio jest coraz trudniej. W siecie można dostać spryskiwacze i ukłąd samopoziomujący ale nie chce mi się bawić...


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem z Poznania, co jest napisane w moim profilu.

 

Prawie napewno poziomowanie reflektorów ręczne nie będzie działąć z tym, od ksenonów więc jeśli ma być na tip top to musi być moduł bo tak sobie myślę, że poziomowanie raczej musi być. Spryskiwacze nie są drogie więc to chyba nie problem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziomowanie ręczne działa w moich ksenonach, ale musi być podobno automatyczne czyli opisując w prostych żołnierskich słowach jak jedziesz pod górkę reflektory powinny automatycznie świecić niżej a jak z górki wyżej :) podobno w podwoziu gdzieś montuje się takie "elektroniczne poziomice" które regulują poziom świecenia. No i na pewno nie działa to tak jak w oryginalnych fabrycznych ksenonach...

A spryskiwacze to faktycznie nie problem (muszą być tylko jakieś "wysokociśnieniowe")

Edytowane przez daro
zbędny cytat

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam fabryczne ksenony i nie mam do niech spryskiwaczy. W miejsce spryskiwaczy są tylko zaślepki


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Andreedk sam kupowałeś ten samochód z fabrycznymi ksenonami bez spryskiwaczy lamp (homologacja by nie przeszła tego auta) po prostu ktoś sobie kupił te lampy i przełożył, a co do poziomowanie reflektorów ksenonowych to odbywa się zaraz po uruchomieniu silnika a czujniki są zamontowane na wahaczach po jednym z przodu i tyłu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Aż wyszedłem sprawdzić:) mam spryskiwacze. Tylko u mnie się sie nie włączają za każdym użyciem spryskiwaczy szyby, muszę długo spryskiwać szybę - przynajmniej z 3 sekundy żeby sie wysunęły i zadziałały

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Odkopie.

Czy ktos sie orinetuje czy prosta bedzie operacja zamiany swiatel xenon na zwykle lampy w Merivia A? ;)
Czy przerabiac trzeba jakies kostki od swiatel, czy wystarczy tylko lampy podmienic?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Również odkopuje. Czy poziomowanie xenonów powinno działać po odpaleniu silnika? Jak np w Focusie? Czy dopiero po obciazeniu np tylu kiedy auto sie przechyla lampy sie rusza.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Poziomowanie ma działać zaraz po uruchomieniu silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zależy od ksenonów. Jeśli są AFL to powinny zrobić "powitanie" czyli dół, góra, lewo, prawo.

Po uruchomieniu świateł powinny się wypoziomować, a w wypadku, gdy podczas jazdy ktoś się dosiada, to powinna nastąpić korekta. Na przednim i tylnym zawieszeniu są czujniki ugięcia wahacza podające informacje o obciążeniu osi.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak rozumiem Meriva A nie miala tego powitania. Nie znalazlem info o AFL w Merivie A

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też nie spotkałem AFL.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem merivę A na warsztacie z AFL (świeciła się kontrolka na desce bo ktoś wsadził zwykłe lampy)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troche bez sensu jakby meriva A nie miala AFL, skoro duzo starsza vectra B to miala. Przynajmniej pamietam, ze soczewki robily gora-dol.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.