Skocz do zawartości
MrMarkos

Drgania /wibracje/ silnika i kabiny

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Może ktoś z kolegów wpadnie na w czym jest problem?

Otóż silnik na wolnych obrotach zaczął mi chodzić trochę jak czołg. Po odpaleniu na zimnym i dodaniu gazu tak ponad 3 tys. obr. i puszczeniu pedału gazu, gdy obroty opadają i wskazówka mija 1,5 tys. silnik i buda wpadają w takie wibracje że trudno utrzymać kierownicę. Ponadto na rozgrzanym już silniku, gdy trzymam stałe obroty ok. 1,3 tys. obr., wyczuwalne są stałe drgania silnikiem i nadwoziem.

 

Macie pomysły gdzie szukać przyczyny?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduchy? wypalanie dpfu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

poduchy? wypalanie dpfu?

 

Poduchy sprawdzone, wszystko ok. Myślisz że DPF miałby aż taki wpływ na silnik żeby szarpać i nie pokazywać błędów?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mysle, jakbym nie myslal i nie wiedzial (nie doswiadczyl tego) to bym nie pisal

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mysle, jakbym nie myslal i nie wiedzial (nie doswiadczyl tego) to bym nie pisal

 

OK, to znaczy że jak tak telepie kabiną na zimnym to znaczy że właśnie wypala, czy że jest niewypalony i się zapycha?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie, w moim przypadku bylo ze chcial wypalac ale nie mogl zainicjowac procesu... i wtedy szarpalo, jak juz zaczal to po pewnym czasie ustepowalo, a nastepnie po pewnym czasie konczylo sie wypalanie


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak mysle, jakbym nie myslal i nie wiedzial (nie doswiadczyl tego) to bym nie pisal

 

Po wypaleniu filtra w czasie jazdy, dalej te same objawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam bardzo podobny problem, jednak buda drzy mi najbardziej na 4 i 5 biegu przy obrotach 2300-2500 przy lekkim dotykaniu pedalu gazu, jak gaz wcisne do dechy to drgania praktycznie znikaja, ostatnio jakos zbyt szybko wypalil mi sie filtr i na dodatek proces zaczal sie gdy stalem w korku i poraktycznie caly czas w takich warunkach sie wypalal, nie mialem okazji w ogole "przegonic auta" no ale proces wypalania sie zakonczyl no i tak mysle, ze te drgania powstaly po tym fakcie. Czy tez to kojarzysz z filtrem ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

invict - jaki stan egr'a?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojecia, a jak to sprawdzic? ;/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety tylko organoleptycznie...

wyjac z auta i popatrzec jak bardzo zaklejone. od razu mozna przeczyscic...

mozna tez kompem - ale wtedy bada sie jedynie odpowiedz ukladu na zadana pozycje egr'a...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a duzo jest roboty z tym wyjeciem dla takiego laika w tych sprawach jak ja? ;]

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobrze wyczyścić EGR ( obie części ), przepustnicę oraz Boost sensor.

Tu masz EGR ( część mechaniczną ) i przepustnicę z forum Alfy

 

http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/7041-czyszczenie_zaworu_system_recyrkulacji_spalin_z_ang_exhaust_gas_recirculation_alfa_romeo_156_1_9_jtd_2004_a.html

 

EGR część elektryczna

 

 

 

Na wszystko kilka godzin ( EGR ok. 60 min , nie zapomnij wcześniej kupić zaślepki z 4 otworami ).

Edytowane przez radmax

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie podejme sie raczej wymontowania EGR, boje sie, ze najzwyczajniej cos zepsuje. Drgania znaczaco ustaly jednak sa jeszcze delikatnie odczuwalne. Przypuszczam, ze auto zamulilo sie po 4 miesiecznej jezdzie po miescie, a ostatnio przegonilem je troche, zrobilo ponad 600km trasy i drgania sa minimalne. Chce podjac probe opisywana chyba tutaj na forum, popryskania w EGR preparatu wurth, wiem, ze to rozwiazanie dorazne ale podobno pomaga. Jednak mam dosyc wstydliwy problem, do dnia dzisiejszego nie moge tak w 100% zlokalizowac gdzie jest EGR....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam

Panowie, czy jest jakaś zależność pomiędzy filtrem DPF, a zaworem EGR? Niedawno pozbyłem się filtra cząstek stałych i po krótkim czasie EGR zaczął szwankować... Byłem u mechanika, który podłączył komputer i stwierdził jednoznacznie,że EGR jest zapchany. Przeczyścił, ale zasugerował kupno nowego za 700PLN ;p bo za jakiś czas znowu mogą być problemy. Pod 3 dniach ponownie kontrolka zaczęła się świecić. Próbowałem go przegonić, ale to nic nie pomogło. Mam pytanie do użytkowników doświadczonych tym problemem, lepiej kupić nowy czy bawić się w czyszczenie starego??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

raczej odwrotny - na skutek niesprawnosci egr miales problemy z dpfem...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do użytkowników doświadczonych tym problemem, lepiej kupić nowy czy bawić się w czyszczenie starego??

 

Oczywiście, że czyścić ale część elektryczną bo mechanik na pewno tego nie zrobił. A poza tym nowy kosztuje ok. 400 zł i podobno jest z jeszcze gorszego materiału niż stary i szybciej pada.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście, że czyścić ale część elektryczną bo mechanik na pewno tego nie zrobił. A poza tym nowy kosztuje ok. 400 zł i podobno jest z jeszcze gorszego materiału niż stary i szybciej pada.

 

1. Czy czyszczenie części elektrycznej jest skomplikowane? Gdzieś czytałem,że trzeba otwór zrobić wiertarką? Na pierwszy rzut oka wydaje się nieskomplikowane lecz zanim zacznę coś robić wole się upewnić.

Czy jeżeli zrobi to na własną rękę to będę musiał podłączyć komputer w celu wykasowania błędu?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To może zerknij 6 postów wyżej w TYM temacie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
    • Przez Bialadama
      Witam wszystkich jestem nowy naa forum i nie moge sie odnalesc
       
      aa wiec problem mam taki od wymiany uszczelki pod glowicą
      Zrobiłem 500km i juz dolałem litr oleju
      Co jest przyczyną tego ?
       
      Pomocy
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.