Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam Merive 1,7 CDTI 101KM.

Pierwszy problem to taki iż ciężko wrzucić jednykę i choci tu o wrzucanie z postoju tej jedynki, myślę że jeszcze troche to będzie trzeba tak jak w starze na przegazówkę:P

Drugi to podczas jazdy jest problem z trafieniem w trójkę.

A trzeci to to że lewarek zmiany biegów na luzie, nie wraca do środka i ciężko chodzi. Można go ustawić w prawo i tak pozostaje jak do włączenia piątki, poprostu po przegięciu nie wraca do normalnego położenia.

Pozdrawiam, czekam za info.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • Odpowiedzi 53
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Popularne odpowiedzi

Najprościej to zmienić olej w skrzyni ale to chyba nie wiele pomoże. Mam dla Ciebie mały zestaw stron do przejrzenia. Rysunki i numery GM jak http://ecat24.com/catalog/part/1/23/336/3515/37279,372

Dodane obrazy

  • 2 tygodnie później...

Witam mam ten sam problem z biegami, powodem jest luz na wybieraku ( znajduje się tuż pod dźwignią zmiany biegów).Nie wiem dlaczego Niemcy odwalili taką fuchę i wybierak zrobili plastikowy , ponoć w późniejszych modelach był już stalowy.Mam jak na razie mały luz lecz czasami zmiana biegów podnosi mi ciśnienie ,gdyż zmiana biegu szczególnie na zimnym silniku przypomina jazdę jakimś ciężarowym STAREM z lat 80'.Szukanie biegów to też normalka.Poprawiłem ten problem w 20% smarując smarem kulkę i linki.Pojeżdżę jeszcze trochę , ale pewnie wymiana wybieraka mnie nie minie.Koszt regenerowanego to jakieś 200-250 zł.Nowy 800-1000 zł.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tremens Tobie chodzi o mechanizm zmiany biegów, wybierak masz przy skrzyni i to on najczęściej jest odpowiedzialny za utrudnioną zmianę biegów.

 

Jeśli chodzi zaś o wymianę mechanizmu zmiany biegów to wystarczy wymienić kilka części za grosze:

- gniazdo kuliste mechanizmu zmiany biegów

- pierścień amortyzujący lewarek zmiany biegów

- przegub drążka zmiany biegów

 

Do tego trochę smaru i luz zniknie.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kuchar - czy ty aby napewno piszesz o linkowym układzie zmiany biegów ???? bo taki jest w merivie 1,7 cdti. W zeszłym roku serwis opla nie miał cześci do naprawy wyrabiających się plastików jedyna mozliwość wymiana kompletu. Ma ktoś info czy mozna to naprawić ????

Edytowane przez @rek
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Masz rację @rek, mój błąd. Nie zwróciłem uwagi w treści że chodzi o ropniaka.

 

To jest chyba zestaw naprawczy do mechanizmu linkowego:

http://www.ebay.pl/itm/OPEL-Meriva-gearselector-linkage-repair-kit-/140655474880?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item20bfb838c0

Edytowane przez kuchar
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...

Podłącze się pod watek.

W mojej merivie również mam dwa problemy:

a) ciężka zmiana (bardzo ciężka zmiana) biegów,

B) spore luzy na lewarku biegów.

 

Model to 1.8 pb.

 

Co do:

a) to wiem, że wybierak do wymiany - właśnie ten metalowy. Nie wiem czy zamienniki są warte zachodu. Ktoś miał do czynienia z Hans Pries/Topran?

B) to w ASO usłyszałem, że do wymiany cały element za około 1tyś. Kuchar czy jesteś pewien czy można nabyć poszczególne elementy? Wiesz może gdzie?

Edytowane przez daro
zbędny cytat
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Witam.

Również mam problem z 1 i 2 biegiem.

MERIVA 1,7 CDTI, a więc linkowy układ zmiany biegów.

 

Poszukałem troszkę w necie i znalazłem coś takiego na forum ZAFIRY:

 

Lewarek zmiany biegów ZAFIRA A

 

i zestawy naprawcze na allegro:

 

zestaw naprawczy zafira

 

Jeszcze nie wymieniałem, ale dzisiaj będę zamawiał.

Jak wymienię to dam znać.

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.