Skocz do zawartości
Strieloczek

Corsa 1,5TD obroty, kopcenia i temp. silnika

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam taki problem, silnik w corsie 1,5td na sprzęgle "podobno" ustawia się na 850-900 obr/min. Jak mam to zrobić? U mnie cały czas na 1000 stoi (nawet delikatnie poza 1000). Tzn jak odpalę na zimnym to jest ok 850 a po przejechaniu 1km jest 1000 obr/min. Dodam, że linka gazu śmiga dobrze ale nie wraca do położenia 0 tylko tak jak by ją coś trzymało ok 1cm przed bolcem na którym powinna się oprzeć (moim zdaniem).

Myślałem, że może to problem z ssaniem, jak poruszam (poluzuje - rozruszam śrubokrętem) to jest lepiej, tzn niższe obroty ale wystarczy że przejadę kilka metrów i znów wraca na te 1000obr/min. Może ktoś miał podobny problem.

A jeszcze jedno, ciągle mi się przegrzewa, tzn temperatura przy normalnej pracy osiąga ok 92 stopnie (jest prawie na pierwszej kresce za 90 stopni) i wystarczy że zatrzymam się na światłach to już od razu rośnie. Jak ruszę i jadę to powraca na 92 stopnie. Pomaga też włączenie (z kabiny) wentylatora jeśli stoję na dłuższym postoju np. w korku. Wymieniałem ostatnio chłodnica (u mechanika) i być może źle odpowietrzył? Proszę o rady jak poprawnie odpowietrzyć.

A dodam że kopci mi też na czarno na zimnym, oleju bierze ok 150g/4000km, a spalanie zimą w mieście nawet 8,5l a teraz jak ciepło się zrobiło to wyszło mi 5,8l/100km. W trasie spala mało, poniżej 5l/100km. od czasu do czasu wleje mu V-Power z Shela a tak to jeżdżę cały czas na ON z Orlenu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w 1.5TD ale w 1.7 D isuzu silnik odpowietrza się sam po paru kilometrach odolewam płyn i już

 

co do temperatury to hee termowłacznik włącza wentylator przy 100C i zbija do 95

ja dziękuję pare razy przy 100 i uszczelka pod głowicą poszła...( coś ogólnie z tym chłodzeniem w oplach jest nie teges! )

 

zamiast włączać ogrzewanie proponuję zrobić ręczny włącznik wentylatora chłodnicy gdzies w dostępnym miejscu. Ja taki zrobiłem i włączam go przy 95-97 i zbijam do 88-90 ale tylko w korku w upale

 

 

8.5litra a 100 jeszcze nigdy nie osiągnąłem a różnica między latem a zimą znikoma

 

co do ssania czy przyspieszacza nie wiem nie robiłem z tym i nawet nie wiem czy w tych modelach wogóle jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dzięki za pomoc.

 

Jeśli chodzi o wentylator to jest włącznik w kabinie i właśnie go włączam w korku.

 

Podejrzewam też wtryski, stąd było by to kopcenie i większe spalanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

włącznik wentylatora trzeba zrobić samemu nie ma w tym żadnej filozofi a jest to pewny sposób że nie dołączysz do pechowców stojących na poboczu z otwartą maską w upalnym korku

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpowie jeszcze ktoś coś na temat chłodzenia bądź jak obniżyć obroty?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

podpowie jeszcze ktoś coś na temat chłodzenia bądź jak obniżyć obroty?

Do ustawienia obrotów masz na pompie paliwowej śróby. Dostęp do nich jest dobry.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pablogdansk
      Cześć, kilka dni temu kupiłem swoje pierwsze autko które choruje na brak mocy (chyba że ten silnik po prostu tak ma w co wątpie) motor to 1.5 td isuzu. Do 60-70kmh jakoś jedzie jak mu sie przygazuje jednak powyżej 70-80 do 120kmh rozpędza sie bardzo mozolnie czy to na 4 czy 5 biegu gaz w podłodze a auto ledwo zipie. Miałem okazje stestować jego v maxa gdzie doszedł do 120 na swoich siłach na prostej drodze zaś 140 osiągnął dopiero z górki jadąc dosłownie minute dwie przy 140 temp doszła do 95 nie wiem czy dalej by się grzał bo czerwone ale podejrzewam że tak. Ogólnie przez to spalanie wzrasta bo gaz cały czas w podłodze żeby to jakoś sie rozbujało. W mechanice jestem zielony i na razie boje sie co kolwiek sprawdzać a jak czytam na forach z podobnymi problemami to tak naprawde pół silnika bym musiał rozebrać bo nie wiem od czego. Ps. nie działa obrotomierz wiec nie mam pojecia do jakich obrotów pracuje (poprzedni własciciel powiedział ze obrotomierza nie naprawiał bo musiałby cala elektronike rozmontować) Proszę o pomoc. Pozdrawiam.
    • Przez Tomigoral
      Witam bardzo serdecznie. Mój problem polega na tym że od razu po założeniu nowego regenerowanego alternatora.ładowanie na biegu jałowym to 14.2v .a przy gazowaniu dochodzi do 18.pali sie ladowanie abs i poducha.altek mocno sie grzeje..co to moze byc ?dziękuję
      Dodam,źe gdy włacze światła,dmuchawe na moment sie normuje,ale to wiadome ze jest pobór pradu.na wyjsciu z alternatora jest az do 18...co. to może być? Regulator czy cały mostek? Dziękuję
    • Przez podlasxxl
      Witam mam taki problem z autem Corsa B z silnikiem 1.5 td. Auto nie odpala a mianowicie jak podgrzeje swiece wogole nie lapie a bez podgrzewania odpala i odrazu gasnie w czym moze byc problem moze ktos mial cos podobny. Wspomne ze sprawdzalem wszystkie swiece i sa ok.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.