Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Objawy: wycieraczki pracują coraz wolniej, ruch staje się „skokowy” nie płynny, zatrzymują się coraz wyżej.

U mnie powodem była zacierająca się oś jednej z wycieraczek. Żeby się dostać do mechanizmu wycieraczek, trzeba: odkręcić i zdjąć ramiona wycieraczek – ściągacz, zdemontować podszybie. Zdjęcie grodzi też poprawia dostęp. Zdejmujemy zabezpieczenie od góry z osi wycieraczek (w kształcie litery C), od dołu rozłączamy przegub – przy pomocy dużego śrubokręta. Wyciągamy oś. Uwaga na podkładki i oringi. Z prawej strony żeby wyciągnąć osi trzeba odkręcić zbiornik od spryskiwaczy. Wycieramy oś, nakładamy nowy smar i składamy. U mnie oś była tak zatarta, że jej wyciagnięcie wymagało użycia sporo WD-40 i kilku godz. ruszania. WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.

Dobrze jest sprawdzić stan mechanizmu wycieraczek podczas wymiany filtra kabinowego. Wtedy jest dobry dostęp. Przy okazji można posprzątać pod podszybiem. Zbiera się tam mnóstwo śmieci, które trzymają wilgoć. Instrukcja dostępu do filtra i mechanizmu wycieraczek. http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1138k.pdf

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie porobiłeś fotek, był by fajny manual.

 

Zacierające się cięgna to znany problem więc opis się pewnie przyda w przyszłości niejednemu właścicielowi Mery.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Szkoda że nie porobiłeś fotek, był by fajny manual.

 

Jeśli takowe są, udostępnij .. Zmontujemy coś ..

Do astry taki manual już jest ..

http://www.astra.auto.pl/dzial-techniczny/napraw-to-sam/184-przednie-wycieraczki-mechanizm-g

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.

Dzięki kolego,za ten opis.Bardzo mi pomógł.Dzięki i pozdrawiam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Bardzo fajnie to kolega opisał.Ja bym jeszcze od siebie dodał że czasami lepiej wyciagnąć to ustrojstwo w całaści z samochodu i wtedy operować.Z wybijaniem osi trzeba być ostrożnym bo odlewy w których siedzą są bardzo delikatne i potrafią pękać.Widziałemj już nie jedną mery z połamanym mechanizmem bo właściceil próbował wybić zatartą ośke młotkiem.Jeśli oś twardo siedzi dobrze jest podgrzać palnikeim i delikatnie wybijać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie właśnie pękł ten odlew ale nie przy wybijaniu tylko jeszcze w samochodzie jak się przycierały. Musiałem niestety kupić cały mechanizm więc lepiej wcześniej to przesmarować bo później to cały do wyrzucenia i kupno drugiego.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też widziałem taki przypadek że odlew pękł w samochodzie,dlatego lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać

Ja teraz będę już bardziej przezorny i będę smarował mechanizm co jakiś czas(może raz na kwartał).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy probie wyjęcia trzpienia wycieraczki tez niestety pękł odlew. Nie trzeba było dużej siły, kręciłem kombinerkami i niefortunnie pękło. Kupiłem nowy, ale niestety zamiennik zobczymy ile wytrzyma.

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania. Przy działaniu nawet niewielką siłą niestety istnieje duże ryzyko uszkodzenia całości.

Edytowane przez misiek775

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania.
Właśnie niektórzy posiadacze Opli mający z tym problem nawiercają w tym miejscu mały otwór np.wiertłem 2mm i dzięki temu można zawsze ''siknąć''jakiś środek czyszczący/smarujący.Po wyczyszczeniu zatykamy otwór np. smarem.
Metoda trochę prymitywna,ale skuteczna.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem otworek w tym miejscu pomaga tylko doraźnie, bo nie usuniesz brudu i resztek starego smaru nie wyjmując ośki. Tym sposobem można to tylko rozruszać ale u mnie takie rozruszanie pomoglo na tydzień.
Aby to w pełni działało trzeba by mieć gładkie trzpienie bez podtoczeń, tym sposobem można by bez problemu go wyjąc i nasmarować.
Najlepiej raz na 10 lat kupić nowy bo używane ze szrotu też są pozapiekane że ręką się nie da ruszyć.

 

Uważam, żę jest to bład konstrukcyjny albo swiadome obnizanie trwałośći auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Moim zdaniem otworek w tym miejscu pomaga tylko doraźnie
Moim też Kolego,miałem na myśli przydatność otworu po gruntownym wyczyszczeniu i potem utrymaniu trzpieni w należytym stanie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie temat przerobiłem empirycznie. A tu manual bo wygląda na to, że właściciele Merivy A dzielą na tych co już mieli zatarte wycieraczki i na tych których to na pewno czeka :)

 

http://rajdy.eu/index.php/warsztat/meriva-zatarte-wycieraczki

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem tylko ciekaw jakiej jakości są te mechanizmy? U mnie niecały rok już pracuje i jeszcze działa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Trzeba regularnie czyścić otwory spływowe w podszybiu a problemu nie będzie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Panowie,zgubiło mi się te zabezpieczenie osi w kształcie C ,gdzie mogę takie dostać,jak to się fachowo nazywa?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Seger nie pamiętam dokładnie ale to jakieś fi 10mm

Nie widać go w częściach zamiennych.

W sklepach motoryzacyjnych taki dostać powinienes.

Albo w Castoramie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.