Skocz do zawartości
McPower

Pozostałe 3.0 DTI V6 informacje o silniku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

zarejestrowałem się na tym forum ponieważ mam w planach kupno opla Signum z rocznika 2004 z oryginalnym przebiegiem 170k i serwisowany do dzisiaj.

 

Przeszukałęm cały internet i znalazłem tylko mnustwo informacji o silniku 3.0 CDTI V6 177km a model któy ja chcę kupić to 3.0 DTI V6 177km, w internecie znalazłem informacje że jest to model nowszy od CDTI i mniej awaryjny ale jak jest na prawdę?

 

spalanie auta mnie nie przeraża, chcę kupić to auto bo podoba mi się i jednostka napędowa też, ale nie chcę wpaść na minę jeśli ma być to awaryjna jednostka, mechanicy mi doradzają 1.9 CDTI ale nigdzie nie znalazłem dobrego modelu z tym silnikiem dlatego chcę 3.0 DTI.

 

Teraz prosił bym o informacje na co mam zwrócić uwagę podczas zakupu tego egzemplarza no i oczywiście o wszystkie informację jakie posiadacie na temat 3.0 DTI.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego silnika jak 3.0 DTI. Jest 3.0 CDTI Y30DT 130 kW( starszy ) lub 3.0 CDTI Z30DT 135 kW( nowszy ). Co do awaryjności to różnie bywa. Na forum jest szereg informacji, trzeba tylko poszukać. Generalnie części są dużo droższe niż w 1.9 i nie da się wyciąć i wyprogramować DPF jeśli by się zapchał.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma takiego silnika jak 3.0 DTI. Jest 3.0 CDTI Y30DT 130 kW( starszy ) lub 3.0 CDTI Z30DT 135 kW( nowszy ). Co do awaryjności to różnie bywa. Na forum jest szereg informacji, trzeba tylko poszukać. Generalnie części są dużo droższe niż w 1.9 i nie da się wyciąć i wyprogramować DPF jeśli by się zapchał.

 

Musi być ten silnik bo widziałem na włąsne oczy! tzn na tylnej klapie jest oznaczenie DTI a nie CDTI

I ponoć w przeciwieństwie do CDTI czyli wtrysku Common rail, DTI działa na bezpośrednim wtrysku czyli tak jak 2.2 DTI

Tutaj link do auta : http://allegro.pl/opel-signum-3-0-dti-cosmo-full-opcja-i2522586907.html

 

Właśnie wiem że były dwie jednostki CDTI jedna Y30DT a druga poprawiona Z30DT dlatego nie wiem skąd jest te 3.0 DTI i jakie ma oznaczenie silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie ma w signum silnika 3.0 DTI. Klapa malowana i "zjedli" C

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ogłoszenie z allegro do którego dodałem link to wiadomo że od handlarza, to mogli klapę malować... w niemczech też kilka razy się spotkałem z oznaczeniem DTI a nie CDTI, sam już nie wiem, najlepiej będzie jak sprawdzę kod silnika.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Samochód z ogłoszenia to 3.0 CDTI Y30DT 130 kW lub 177 KM( starszy ). Silnik ten ma problemy z tzw. opadającymi tulejami cylindrów. Poczytaj o tym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość

Silnik ten ma problemy z tzw. opadającymi tulejami cylindrów.

 

Był stosowany w Saabie 95 ( 3,0 oplowski) i okazał się tak "dobry" , że saab z niego zrezygnował...

Generalnie silnik wzbudza ogromne kontrowersje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Właśnie przeszperałem cały internet żeby dowiedzieć się czegoś o tych silnikach i wiem że Y30DT ma problemy a Z30DT to jest nowsza wersja poprawiona...

 

tylko dziwi mnie to oznaczenie DTI.

 

no ale jednak nie będę się pchał w to bo jest za duże ryzyko, póki co to szukam 1.9 CDTI

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, jestem nowym uzytkownikiem i świezo po zakupie Signuma do tego tematu odesłał mnie moderator. A wiec mam silnik o którym tu mowa ale do końca nie wiem który to? Ten z wadą czy juz po usunieciu jej? Mój to 3.0 V6 CDTI Cosmo z 2004 roku?? Ktoś zorientowany w temcie by pomogł?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w dowodzie jaką masz moc wpisaną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę Cię martwić, ale wygląda na to że masz ten gorszy silnik...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no to jak 130kW to masz ten z wadą...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiem że kupiłem go od kumpla która dba o auta jak to kazdy facet powinien miec we krwi :-) Lecz i ak nigdy nic nie wiadomo.. Znam jego historie i nigdy nic sie nie działo z nim. Ma przejechane 194tys. Wszystko wymieniane było na czas-co zamierzam i jarobić bo znam terminy kiedy co i jak. Szkoda że dopiero teraz tu dotarłem ale myśle że mój nie bedzie taki zły. Mój ma do tego tego automatyczną skrzynie biegów co sądzicie o niej w tym egzemplarzu??

 

Mam jeszcze pytanie odnosnie dziwnego buczenia pojawia sie kilka sekund po odpaleniu silnika. Spotkał sie ktoś takim zachowaniem??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mam jeszcze pytanie odnosnie dziwnego buczenia pojawia sie kilka sekund po odpaleniu silnika. Spotkał sie ktoś takim zachowaniem??

 

Jeśli dochodzi zza deski/schowka to poszukaj wątków o silniczkach sterujących klapami nawiewu typu "dziwne buczenie, grzechotanie po uruchomieniu" itp.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Niestety w środku auta nie słychać nic,nie jest to tez dzwiek zza deski. Dochodzi on bardziej jakos ze spodu auta.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jedyne buczenie jakie mi przychodzi na myśl to płyta CD/DVD w audio bądź w navi

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie - powidzcie mi czy przed tymi opadającymi tulejami da się jakoś uchronić ???? jak temu zapobiec ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ben10
      Witajcie, Przeczesałem trochę forum ale znalazłem mocno nieaktualne tematy więc nie wykopywałem ich na powierzchnię bo to bez sensu. Czy ktoś z swojej Merivie miał na pokładzie polski akumulator firmy Jenox? Szukam opinii ponieważ w tym roku muszę już wymienić poprzednika a bardzo zainteresowałem się ich produktami. Jakieś doświadczenia? opinie? będę wdzięczny.
    • Przez XWRJJX
      Witam. Na wstępie proszę o wyrozumiałość, gdyż jest to mój pierwszy post na tym forum.
       
       
      Temat przewodni: Mam problem z przygasającymi wszystkimi światłami / podświetleniami w kabinie podczas zmiany biegów.
       
      Przedstawiam dotychczasowe poczynania:
      1. Wymieniony pasek wielorowkowy;
      2. Wymieniony olej silnikowy i wszystkie filtry;
      3. Wymieniona cewka (zespolona);
      4. Wymieniony czujnik dolotowy powietrza;
      5. Wymieniony regulator napięcia;
      Rozrząd wymienię w najbliższym czasie, gdyż jest jeszcze w dobrym stanie (brak pęknięć, luzów oraz wyraźne widoczne napisy).
      Nadmienię, że po wymianie regulatora napięcia problem troszkę się zmniejszył i nie jest już tak upierdliwy, ale nadal występuje. Zmniejszenie upierdliwości polega na mniej widocznych zmianach natężenia oświetlenia. Sprawdzałem połączenia masy, jednak nie zauważyłem jakichkolwiek problemów. Nadmienię również, że wszystkie ww. części były nowe i oryginalne. 
      Dodam jeszcze, że zamontowałem tempomat, sam go aktywowałem i DZIAŁA
      Proszę o podpowiedzi.
      Wnioskuję również o założenie dodatkowego działu dotyczącego skrzyni Easytronic (lub podział na rodzaj skrzyni po typie silnika), co z pewnością takim jak ja znacznie skróci czas przeszukiwania forum.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.