Skocz do zawartości
piwo

Opel Speedster 2,2

Rekomendowane odpowiedzi


Jako ze Opel Speedster to było moje marzenie z młodości postanowiłem je zrealizować. Pojawiła się pewnego czasu okazja na allegro (25 tys. zł) i z dnia na dzień kupiłem autko i już powrotu nie było :-)

Niestety nie miałem już co robić z Madzia (dwoma autami nie będę jeździł) i ta poszła na części, a pozostałości na złom.



Mój samochodzik to Opel Speedster 2,2 z roku 2001

nr 1047

parę zdjęć:

70230962394c.png

53e8292ced89.png

d06461427cd5.jpg

07ba33b9efda.jpg

a4d193d1ef57.jpg

9829c8ff0eee.gif

2dba72c6c402.jpg

ee0299816967.jpg

703c87cdb791.jpg

60870d9d0ad2.jpg

061d94b10476.jpg

0600b027cfc4.jpg

48c3e4677717.jpg

fb6bf9a50919.jpg

a116dff696b4.jpg

811b868424b1.jpg

fc7d373bf72e.jpg

2a75ca43da3f.jpg

080df77103c4.jpg


W autku póki co zregenerowana została przekładnia kierownicza, wymienione wahacze tylne, wymieniony wahacz przedni prawy, wymieniony drążek kierowniczy prawy.

Pozostało mi wymienić wszystkie cztery lampy, bo są bez kloszy i polakierować auto na czarną perłę.


Ogólnie autko troszkę przeszło. Miało bliskie spotkanie z pachołkiem dzielącym pasy na jezdni, połamany zderzak przód, no i dodatkowo kiedyś był bity prawa przednia stroną, górne mocowanie wahacza było spawane. Zrobione fachowo. Rama prościutka, nieruszona co dla mnie jest najważniejsze.



Filmy:


drugi obrazuje trudności przy wysiadaniu z auta.


czas na ćwiartkę póki co 14,1 sekundy

filmy z przyspieszeń:


strojenie na seryjnym komputerze się nie powiodło więc wpadło emu

8980a769f7c9.jpg

strojenie (regulacja wałkami):

4495db3fd3f0.jpg

wykres z hamowni:

50b897033686.jpg



Jako ze kocham się ścigać to zawsze jest mało i coś tam dłubię przy autku.

Do tej pory zmienione:

1)komplet hebli na przód:

klocki ferodo ds2500

tarcze mikoda gt

płyn motul rbf600

5fabae1cf54f.jpg

2)wymiana felg:

seria felga tył 17x7 5x110 et38 waży 11,5kg

a przód 17x5,5 5x110 et28 waży 10 kg

założyłem felgi Team Dynamics:

16x7 5x110 et20 na przód - waży 7,9kg

17x7,5 5x110 et37 na tył - waży 8,6kg


3) wymiana opon z przodu na 215x50x16 r888 GG (będzie 195x50x16 SG), tyl Yokohama AD08R 225x45x17

4) wymiana luźnej różnicówki na torsena obx:

709944f09700.jpg

5)wymiana kolketora na wersje 2,4:

cbc87ce82a02.jpg

plus większa przepustncia elektroniczna zamiast serii 55mm jest 68mm

6)geometria (bedzie jeszcze sie mocno zmieniac)

pochylenia kol:

lew.przod...............praw.przod

.-1°50'.......................-1°54'

lew.tyl....................praw.tyl

.-1°58'......................-2°25'

zbieznosc:

przod:.....-0°17'

tyl:........+0°25'

wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:

lewe:.....+3°20'..................prawe:..........+4°50'

7)walki swiatka:

58fbe654d2bd.jpg

e49ae4d71aa6.jpg

49530330e6d5.jpg


8)regulowane kółeczka rozrządu:

8d11172168e1.jpg

cc764f576e36.jpg


9)dolot z rury aluminium zakończony filtrem itg


poza tym zmieniłam alternator z 120A na 100A (z vectry c za 80zl), bo inaczej większy kolektor dolotowy się nie mieścił;

b7d49b6cade8.jpg



10) kolektor wydechowy 4-2-1 + katalizator metalowy magnaflow:

tak wygląda kolektor po wyspawaniu, waga 8,2kg (stary 11kg; 3kg mniej :-) ) :


034fb1fb90af.jpg

c37f1d6a34ed.jpg


no i tasma termoizolacyjna z re5pecta:

b245ac1a1802.jpg


11) elektryczna pompa wody (wywalenie wałków balansujących i łańcucha pompy wody mechanicznej:

fa86792508df.jpg


12) trochę poliuretanu w zawieszeniu i poduszce silnika:

e7b05d50afba.jpg

5e743509bfc5.jpg

5e679b32a58d.jpg


13) Amortyzatory Bilstain zostały utwardzone w Zerkopolu:

przod:

sciskanie- 70; rozciaganie – 230

tyl:

sciskanie – 90; rozciaganie – 250

7d439730169e.jpg




Edytowane przez holcu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

drugi obrazuje trudnosci przy wysiadaniu z auta.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=3tL7y7E_hGA

trzeci problemy z opanowaniem troche ponad 150 koni na mokrym:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZhyGC3jSvik

Edytowane przez piwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wybralem sie na sprawdzenie, poprawienie geometrii.

 

bylo:

 

pochylenia kol:

 

lew.przod...............praw.przod

 

.-0,56.......................-0,53

 

lew.tyl....................praw.tyl

 

.-1,57......................-1,34

 

zbieznosc:

 

przod:.....0

 

tyl:........+0,35

 

wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:

 

lewe:.....+3,13..................prawe:..........+5,04

 

 

 

 

 

jest:

 

pochylenia kol:

 

lew.przod...............praw.przod

 

.-1,22.......................-1,26

 

lew.tyl....................praw.tyl

 

.-2,11......................-1,58

 

zbieznosc:

 

przod:.....0

 

tyl:........+0,2

 

wyprzedzenie osi sworznia zwrotnicy:

 

lewe:.....+3,11..................prawe:..........+4,54

 

 

 

troche mam luzow na tulejach wahaczy wiec pewnie wkrotce wleci kompletny poliuretan powerflexa

 

a w srode bylem na ulezy:

http://lotusklub.pl/viewtopic.php?f=9&t=459

 

najlepszy czas to 3m18s. ustawienie trasy bardzo techniczne i szczerze powiem ze trudne dla mnie. po paru godzinach jazdy spaleniu 20 litrow mam dosc na caly sezon. maks co moglbym osobiscie urwac z czasu nie popelniajac bledow to 3m15s. rekord toru czyli 2m55s jest calkowicie poza moim zasiegiem.troche to frustrujace ale nie sadze bym kiedykolwiek mogl zblizyc sie do takiego czasu. bede kombinowal z autem dalej ale cos czuje ze nawet do jakichs evo czy sti w wersjach rajdowych daleka droga.ech.

 

 

 

co do hebli na torze to moim zdaniem cos nie tak.smrod spalonych klockow niesympatyczny wiec ds2500 sa za slabe. poza tym zagotowal sie raz plyn i pedal wpadl w podloge poza tym dozowanie hamowania tak srednio mi sie podoba.ogolnie tragedii nie ma ale tez nie ma jakichs achow.

 

 

 

zestawienie czasow z kilku zlotow juz:

 

http://www.trackday.org.pl/czasy.php

 

na szczescie udalo sie objechac dwa elise ktore krecily cos kolo 3m30s

 

no ale objechal mnie np clio na slikach o 16s

 

ogolnie daleka droga przede mna.

 

 

 

nowy nabytek:

 

20120817242.jpg

 

jeszcze tylko trigger 60-2 i czujnik od fiata i zaczynamy zabawe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

bardzo ładny! kibicuję.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ladny to on nie jest. do malowania i troche wlokna trzeba odbudowac. ale nie to sie liczy. wazna mechanika. wyglad jest nieistotny.

wazne by na trackdayach auto dawalo rade odelzonym cliowkom :)

niedlugo bedzie strojenie na EMU i wleca regulowane kolka rozrzadu.

zobaczymy na ile da sie wystroic autko.

poza tym mysle ze jeszcze w tym roku wjada poliuretany bo mam mega luzy na wahaczach, utwardze bilsteiny bo sa za miekkie.a za dwa lata chyba uturbie na plaski niuton 300nm od 3000 do 8000 na td05-16t. oczywiscie tylko od 3 biegu w gire. ale wczesniej musze jakas kontrole trakcji zapodac bo bez tego w wiekszy niuton na pewno nie pojde.

Edytowane przez piwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Robi wrażenie, masę już pracy w niego włożyłeś życzę żeby się z czasem zwróciła w osiągach:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)
regulowane kolka rozrzadu.mam nadzieje ze sie zmieszcza miedzy deklem a silnikiem.

cena 560 zl za dwa.

080220130961.jpg


080220130971.jpg




i poliuretan do wahaczy:

1010022j.jpg


1010023o.jpg




seryjne amortyzatory bilsteina wyjete. w przyszlym tygodniu jada do Zerkopolu na utwardzenie.

img00001800x600z.jpg


podkladki pod piasty na przod jada do podtoczenia o 2mm.

img00002800x600.jpg


czyli bedzie zmniejszony negatyw z przodu z -1,3 na -2 stopnie.


Edytowane przez piwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

fajny furacz ciekawa zabawka :D ktoś z forum acc chyba miał taka z 2.ot

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

acc? jakie to forum? nie moge znalesc na necie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zamontowalem kamerke goclever za 100zl

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
kolejny raz bylem na hamowni, by sprobowac podstroic seryjny kompuer. cel to znalesc wolne obory, przesunac odcinke, podstroic afr i zaplon i pobawic sie kolkami rozrzadu. na hamowni bylem od 9tej do 17stej i hyba wykonalismy z 20 pomairow w roznej konfiguracji.
moc przy wjezdzie na hamownie 146km.
ustrawianie walkami w rozner strony:
32553553.jpg
52492948.jpg
seryjny tlumik koncowy nie ogranicza mocy a wrecz po zdjeciu go moc leci na leb na szyje:
27645101.jpg
wykres ostateczny po skasowaniu bledow i na optymalnie usatwionbych walkach, lekko zmieniony zaplon, afru nie udalo sie ustawic wlasciwie, bo nadal nie mam mozliwosci korekty map paliwa :(
odcinka tez niestety nie zadzialala tak jak trzeba. auto dostaje drugiego kopa jak w vteku od 5000 i fajnie jedzie gora, ale zabawa szybko konczy sie twarda odcinka.gdyby nie ona i lepszy afr (jest kolo 11,5) moc wyszla by pewnie pod 180km przy 7000.
26794237.jpg
porownanie wykresow poczatkowcyh i koncowych:
72796616.jpg
wrazenia z jazdy sa bardzo dobre. auto ciagnie az do odcinki. tak na prawde odcinki i jest duzo szybsze niz na kakolewie gdzie mialem 14,7 na cwiare. mysle ze na seryjnym komputerze nie da sie jednak juz nic wiecej wyciagnac i czeka mnie przejscie na emu chodz nad odcinka jeszcze bedziemy walczyc a wolne obroty postaram sie podniesc programem tech2.

podziekowania dla Śpiącego

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no to jestem po wstepnym odpaleniu auta na seryjnym trigerze 6+1 na emu.
na razie choroby wieku dzieciecego i niestety brak na razie mozliwosci sterowania elektroniczna przepustnica (Jadzwin walczy z tematem).
strojenie na drodze lada dzien.
no i po wstepnym strojeniu. jeszcze czeka mnie strojenie zaplonu na hamce bo jest tak na chybil trafil.
poza tym sa problemy jak napisalem z przepustnica i auto rpzymula po zmianie biegu. auto ciagnie do konca odcinki ustawionej na 7400. wiecej sie balem ( pekniete sprezynki walkow w tym silniku sa dosc czeste)
jakis tam film:

 

mi wychodzi:
100-6s
120-8s
140-11s
160-13s
180-19s
200-26s
dla porownania:
seria 2.2:
100-6s
120-9,2s
140-12,3s
160-16,7s
180-22s
200-31,7s
turbo:
100-4.9s
120-7,2s
140-9s
160-12,1s
180-17s
200-22,1s
jak mowie w planach najbizszych wystrojenie przepustnicy bo po zmianie biegu na wyzszy przepustnia sie calkowicie zamyka i zamula na dobre 0,5s. poza tym wjedzie wieksza przepustnia 68mm zamiast 55 i dokonczymy strojenie na hamce.
wiem ze 20s d0 200 nie do zrobienia ale do osiagow z wersji turbo juz niedaleko :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto.

Ja bym zmienił tą przepustnicę na analogową - zaoszczędzisz sobie mnóstwo problemów i nerwów :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

juz zamontowana wieksza elektroniczna od cobalta ss czyli 68mm. jak dla mnie przerobka na linke jest zbyt pracochlonna i trzeba by sporo przerabiac.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
no i po zlocie w czaplinku :)



dostalem od bialej wdowy kapejzona


niezle baty i bede musial sporo popracowac nad soba i autem :)

Mateusz wykrecil na semislikach 1m8s ja 1m 11s wiec 3 sekundy wolniej. potem juz na slikach zszedl do 1m4s wiec nie bylo co juz zbierac. nokaut totalny :) pocieszam sie ze on mial gwint ja nie i jakos moje opony goodyear chyba juz sie skonczyly bo slizgalem sie niemilosiernie.

wyniki (suma trzech przejazdow):


multimedia:



na cwiare tez od niego dostalem (on seria).


fakt ze moja byla maks przelana, az dym lecial , niewystrojona, z zle dzialajaca przepustnica ale jednak dostalem baty i tlumaczy sie wogole winny :).

ogolnie nie jestem happy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Fajne auto i ciekawy projekt.

Powodzenia w zmianach.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

do auta wleciala przepustnica 68mm. wystrojone na ecumasterze dbw, czyli module pod elektroniczna przepustnice dla emu. reakcja na gaz w koncu szybka a nie z 2 sekundowym opoznieniem. no i w koncu stabline wolne obroty mimo sportowych walkow. mysle ze przed wiosna strojenie w koncu bedzie skonczone. teraz wszystko skladam do kupy wyjade na ulice podstroic afr no i mozna jechac znow sie odhamic na hamownie.podstroi sie zaplon i mam nadzieje ze 170km peknie.

juz nie moge sie doczekac kolejnych zlotow :)

https://picasaweb.google.com/fasola1980/ZlotCzaplinek2013?authkey=Gv1sRgCPTc0fb__bqXfg#5913468184650907666

Edytowane przez piwo

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.