Skocz do zawartości
Didku111

łożysko w kierownicy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich Corsiarzy! chciałbym wymienić łożysko w kierownicy bo jak jadę z duża predkością to przy hamowaniu mam drgania na kierownicy 1.2 96 rok poduszka powietrzna. Tutaj znalazłem dokładny opis demontażu i wymiany http://forum.opel24.com/topic/12430-Instrukcja-demontazu-przelacznika-zespolonego/ . Chodzi mi o to czy z poduszką powietrzna jest tak samo czy inaczej jak inaczej to prosił bym o jakieś sensowne wytłumaczenie. Dzięki wielkie ! :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam Corsiarza,nie pisz w przyszłości w dziale silnikowym jeśli problem nie dotyczy silnika - tym razem przenoszę.

Co do drgań to masz raczej problem z układem hamulcowym.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Obejrzyj tarcze, zobacz czy klocki się już nie kończą.

Zazwyczaj podczas hamowania przy dużej prędkości

najbardziej zauważalne są drgania kierownicy

spowodowane biciem osiowym lub promieniowym tarcz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Napisano wczoraj, 23:43

Witam Corsiarza,nie pisz w przyszłości w dziale silnikowym jeśli problem nie dotyczy silnika - tym razem przenoszę.

Co do drgań to masz raczej problem z układem hamulcowym.

 

Ok Dobra dzięki kacper na przyszłość będę wiedział !:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Marcel co do tarcz to są w dobrym stanie bo sprawdzałem obwód tarcz nawet nie jest pordzewiały ale na wszelki wypadek wyczyściłem dokładnie szczotką drucianą:) co do klocków to nie wiem będę musiał ściągnać i zobaczyć:). Czy wystarczy wymienić same klocki? bo z tego co wiem to zawsze powinno się wymieniać tarczę z klockami? pozdrawiam:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A co ma pordzewiały obwód tarcz do bicia?

Przyczyną sa najprawdopodobniej krzywe lub

porządnie wyżłobione tarcze.

Liczy sie także powierzchnia przylegania klocków

do tarczy.

Co do wymiany klocków i tarcz, tarcze wymienia sie wtedy

gdy osiągną graniczną grubość:

dla średnicy tarczy 240 wynosi 20mm, dla 260 - 21 mm

dla klocków graniczna grubość wkładki ciernej z płytką grzbietową wynosi 7 mm

Zawsze pozostaje jeszcze oglądnięcie tarcz, jak są bardzo mocne bruzdy,

pęknięcia, przebarwienia spowodowane przegrzaniem tarcz

dyskwalifikuje je do dalszego użytkowania.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dobra ok dzięki rozumiem w tygodniu sciągne tarcze i klocki posrpawdzam wszystko i sprawdze grubość tarcz oraz klocków i napiszę wymiary:) Jeżeli okaże się że wszystko jest wporządku z tarczami i klockami? to co wtedy może być tego przyczyną?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O przepraszam, podałem Ci wymiary do Corsy C,

CB bedzie miała inne, niestety nie znam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Oj no ok dobra :) człowiek ma prawo sie pomylic:) jakoś postaram do tego dojśc:) mam pytanie czy przyczyną może być zurzyte lozysko w kierownicy? czy wchodzi tylko w gre uklad hamulcowy?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Daj sobie spokój z układem kierowniczym.

Winą są zwichrowane tarcze hamulcowe. Nie zobaczysz tego na oko. Tracze sprawdza się miernikiem bicia, bo odchyłki są w mikrometrach, ale to straczy żeby było konkretne bicie.

Ja miałem dwuletnie tracze oryginalne GM (przebieg 78tys.km) zwichrowane i efekt jest taki, że podczas hamowania z dużej przędkości przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca słychać duże dudnienie w okolicy kół i wibracje na kierownicy.

http://img83.imageshack.us/img83/7738/miernikzegarowy1xw8.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Bertagoo czyli tylko miernik bicia tarcz potwierdzi moje podejrzenia:) czy to się opłaca? pojechac do warsztatu sprawdzić i zapłacic jaki to może byc mniej wiecej koszt?. Jeżeli wina leży po stronie tarcz to nie lepiej się opłaca kupić nowe i sobie zmienic? tak trzeba płacic za miernik jeszcze:) doradzcie co o tym sadzicie:) Pozdrawiam:) !

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja bym zmieniał tarcze + nowe klocki,

w Twojej Corsie sa niewentylowane to koszt mniejszy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.