Skocz do zawartości

Glosny rozruch silnika czy to pompa oleju czy popychacze zaworów..


Rekomendowane odpowiedzi

Mialem na mysli taka pompe z tego linku http://moto.allegro.pl/nowa-pompa-wody-opel-corsa-meriva-tigra-1-0-1-6-i2682288143.html

 

Nowa GM kosztuje okolo 450zl

Edytowane przez kasa1979
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...
  • Odpowiedzi 33
  • Utworzony
  • Ostatnia odpowiedź

Najczęściej odpowiadający w tym temacie

Z silnikiem porobione jak narazie,gosny rozruch byl spowodowany zuzyciem napinacza łancucha rozrzadu,napinacz wymieniony na GM i problem zniknąl.Sprawcą wszystkiego byl napinacz marki FEBI co był zalozony tylko rok czasu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 miesiące później...

Witam, dziś jak zrobiło się nieco cieplej dopadła mnie podobna usterka jak kolegę kasa1979 z tym, że u mnie ten objaw nie przechodzi samoistnie (nie testowałem dłużej niż 5-6sekund ze względu na ryzyko uszkodzenia silnika.

U mnie to dziś wyglądało tak - odpaliłem rano bez problemowo, po robocie również nic się nie działo niedobrego, ale podjechałem po pracy w jedno miejsce auto postało może z 20 minut i zaczęło się odpalam stosunkowo ciepły silnik (choć wskazówka z 90st opadła juz na 0) a spod maski chrobotanie, warczenie, dzwięk taki jakby silnik pracował na sucho (kontrolka oleju świeci) , mała prze gazówka kontrolka gaśnie silnik pracuje jak należy, kolejny przejazd postój około 20 minut i znowu to samo.... :(

Potem wykonałem kilka sprawdzeń - po odpaleniu "z kontrolką" i przegazowaniu zgasiłem silnik i zapaliłem ponownie - wszystko ok, po jeżdzie zgasiłem auto poczekałem z 5 minut (temp spadła poniżej 80 st) - zapala ładnie.

Stan oleju max,

Olej wymieniony w lutym zeszłego roku, jakieś 10tyś przejechałem na nim.

Przy wczorajszych jazdach po mieście (było około 1stC) wszystko ok. Rozrząd robiony w 2010 roku, od tego czasu przejechane niecałe 30tyś km....

Czy poza napinaczem może być coś innego - naprawdę dzwięk silnka po odpaleniu z kontrolką jest tragiczny....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, Febi - z tego co mi mowił serwis a co siedzi fizycznie nie wiadomo....

Diagnostyka ciśnienia oleju dopiero przede mną, z tym, ze dziwne jest to że po prze gazowaniu nic sie nie dzieje - wydaje sie jakby po odstaniu coś się przytykało

 

edit - dziś rano po nocnym postoju wszystko ok..... :(

Edytowane przez gardi1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nowe informacje po wizycie u mechanika, otóż wyglada na to ze pompa jest ok, ciśnienie zmierzone i ma wartość 1,7bara. Nie wiem jakie jest minimum ale mowili mi ze 1,5. Zalecenie to wymiana oleju.... Ale wydaje sie ze skonczy sie na napinaczu. Zobaczymy.....

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 3 tygodnie później...

Podłączę się pod wątek z pokrewnym pytaniem.

W mojej Merivie 1.4 bardzo już słychać tłukące się popychacze i czas najwyższy je wymienić. Doradźcie proszę co warto zrobić przy okazji tej wymiany, żeby mieć spokój na długo? Zakładam, że na pewno warto wymienić wszystkie możliwe uszczelki po drodze. Ale co jeszcze? Czy np. warto przy okazji "na zapas" wymieniać napinacz paska wieloklinowego? Albo cały rozrząd? Albo coś tam jeszcze zrobić, skoro silnik już otwarty?

 

Z góry dzięki za poradę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pasek rozrządu +pompa wody itp możesz zmienić jak już zbliża się jego czas wymiany - chyba że niedawno zmieniałeś to nie ma potrzeby.

Jak będziesz miał zrzucone walki to przy okazji można wymienić ich uszczelniacze.

Napinacz paska wieloklinowego oraz sam pasek nie jest problematyczny w późniejszej wymianie więc nie jest to aż tak konieczne.

Chyba że chcesz wymieniać dobre części na nowe :-)

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

W moim silniku jest łańcuch rozrządu, a nie pasek stąd moje pytanie czy go ruszać. Oczywiście nie chcę wymieniać dobrych części na nowe, bo to byłoby bez sensu. Z drugiej strony jeżeli jest coś takiego co nie kosztuje majątku, a można wymienić od razu i mieć później święty spokój to wolałbym to zrobić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witajcie.
      Zauważyłem u siebie w Mery A 1,4 (Z14XEP), że ciągnięciu przyczepki mój silnik się nagrzewa nieco ponad normę ( wskazówka przechodzi ledwo poza 90 stopni). Wiem, że wskazówka na desce jest tylko "orientacyjna", ale podejrzewałem uszkodzony rezystor wentylatora, bo przy włączonej klimie wentylator kręci.
      Po wymianie na nowy rezystor uruchomiłem Opcoma i zrobiłem test wentylatora:
      bieg 1 - działa ( cyka przekaźnik, włącza  się wentylator)
      bieg 2 - nie działa ( cyka przekaźnik, wentylator się nie włącza)
      bieg 3 - działa - ( cyka przekaźnik, włącza się wentylator)
      Nie dobierałem się jeszcze do skrzynki przekaźników, ale  mam kilka teoretycznych pytań:
      1. Czy jak przekaźnik cyka, to można wnioskować, że jest sprawny?
      2. Jakie są przekaźniki od wentylatorów ( bieg 2)? Chciałbym kupić zapas, zanim rozkręcę podszybie.
      3. Czy jeśli przekaźnik będzie OK, a na 2 biegu wentylator nie kręci - co może być przyczyną?
      4. Przy jakich temperaturach powinny włączać się poszczególne biegi wentylatora?
      Szczerze powiem, nie zauważyłem nigdy, aby wentylator włączał się na 1 biegu, zawsze jak się załącza to na maxa ( 3 bieg?)
       
    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.