Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam Vectrę C 1,9 CDTI 120 KM. Od jakiegoś czasu mam problem z odpaleniem na zimno - po nocy. Silnik kręci, ale nie może zaskoczyć. Po jakims czasie odpala a z wydechu leci biały dym. Byłem u mechanika wymienić świece - działają podobno bez zarzutu ale problem pozostaje. Po kolejnej wizycie u mechanika dowiedziałem się że trzeba naprawiać wtryskiwacze. Być może to prawda ale mam wątlilwości. Po odpaleniu silnik pracuje równo nie szarpie. Dodatkowo gdy już raz zapali to nie ma problemu z ponownym odpaleniem nawet po godzinnym postoju.

Ostatnio ktoś poradził mi przed robieniem wtrysków sprawdzenie czy paliwo nie cofa się.

Czy ktoś już spotkał sie z takim problemem - proszę o porady czy i jak sprawdzić cofanie paliwa. Oraz czy jest jakiś sposób by przeczyścić wtryski bez ich rozkręcania? Myślałem o jakichś dodatkach do paliwa - może znacie coś dobrego

 

 

Pozdrawiam

 

Ar-cik

  • Upvote 1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 2 tygodnie później...

Mam vectrę B 2,2 diesel i mam ten sam problem... Jeżeli stoi dobę nieodpalany, kolejnego dnia nie mogę go odpalić... czasem zaskoczy,ale to naprawdę rzadkość... usłyszałem taka opinię,że to być może paliwo schodzi,ale wątpie... rozkręciłem i wszytsko jest na miejscu...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 1 miesiąc później...

Witam.

 

Może komuś poniższy post pomoże.

 

Miałem problemy z odpalaniem (jak w temacie). Chciałem się podzielić swoją wiedzą na ten temat i doświadczeniami, bo rozwiązałem problem definitywnie.

 

Otóż, co zrobiłem w samochodzie po kolei, co miało pomóc a tak naprawdę po każdej naprawie problem pozostawał:

 

1. zregenerowałem wtryski i założyłem nowe uszczelki (jeden miał końcówkę do wymiany, reszta ok)

2. wymieniłem komplet świec żarowych (i tak 2 były padnięte)

3. założyłem zaworek zwrotny (nie cofa się paliwo)

4. sprawdziłem przelewy

5. sprawdziłem połączenie komputera (modułu) sterującego silnikiem (wyczyszczone złącze)

6. sprawdziłem ciśnienie paliwa na listwie

7. akumulator nowy

8. inne elementy mogące mieć wpływ na ten stan tj. samochód zostawiony w 2 niezależnych warsztatach i sprawdzony na wszelkie sposoby - brak jakichkolwiek błędów.

 

Dodatkowo auto sprawdzone w serwisie ASO OPEL na komputerze pod katem występowania jakichkolwiek błędów - Brak.

W sumie sutko sprawdzone w 3 niezależnych warsztatach samochodowych pod kątem mechaniki i elektroniki i wszyscy twierdzą jednoznacznie, że jest wszystko OK a problem jak był tak jest.

 

Została jeszcze tylko tak naprawdę jedna rzecz, na którą zwrócił mi uwagę ostatni mechanik a o czym wcześniej nie było mowy. ROZRUSZNIK. Pomimo iż kręci i ja nie nic nie widzę w tym niepokojącego to gość powiedział mi że nie jest tak jak powinno być, tzn WG NIEGO nie kręci pełną mocą, a w dieslu wystarczy małe osłabienie i jest problem z odpaleniem.

Koszt regeneracji nie jest taki wielki, bo około 200 zł z demontażem i montażem.

Zdecydowałem się na regenerację rozrusznika. Na następny dzień pojechałem oddać auto do warsztatu. Odebrałem po 5 godzinach. Rozrusznik zregenerowany tj. wymienione uszczelki, wyczyszczony komutator, sprawdzone szczotki - ogólny przegląd. Odebrałem auto i w drogę. Na następny dzień rano odpalam auto - nie ma porównania. Śmiga jak nowe. Odpala za pierwszym razem bez względu na czas postoju, temperaturę, wilgotność powietrza, sytuację polityczną w kraju, humory moje mojej żony i dzieci. Diagnoza z rozrusznikiem trafiona w 10.

 

Jeśli ktoś będzie miał tego typu problemy lub podobne, może mój post w jakiś sposób.

pomoże lub naprowadzi

 

W razie pytań o szczegóły proszę pisać na pw.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez lipisz
      Witam mam problem z błędem P03080-08 ( z opcoma)wymieniłem wszystkie świece dałem tez nowy moduł i dalej wyskakuje po rozgrzaniu auta kluczyk znika i pokazuje się po zgaszeniu nie wiem co jeszcze sprawdzić .
    • Przez Gryceq
      Witam,
      Jestem tu swiezy i przewalilem juz chyba caly internet.
      Wiec u mnie temat jest taki. Jechalem wczoraj do rodzinki i w trasie postanowilem troche wypalic dpfa wiec wkrecilem mojego diesla na 3,5tys obrotow i tak przejechalem ok 5km.pod koniec zobaczylem ze rosnie temperatura, normalnie to ok 80-85stopni, przekroczylo 90 i delikatnie roslo oczywiście juz zaprzestalem go katowac,pomyslalem ok wysoka temp.przy procesie wypalania raczej ok no i tak jechałem jeszcze z 50km temp trzymała sie ok 95stopni jak wchodziłem na obroty to rosla dziwne.ok wiec dojechalem postawilem autko i dzis ruszay do domu,temperatura przy -15na zewnatrz a mi po paru min jazdy zaczyna rosnac temperatura silnika do ponad 90 i ciagle rosnie doszlo do 100wiec sie zatrzymalem, dodam ze wogole nie grzalo w środku zero ciepla po ok 20km gdzie jeszcze wczoraj grzalo az milo.zawrocilem wiec do rodzinki i zaczalem ogladac czy nie wzielo plynu czy gdzues nie leci,wszystko ok poziom ok nic nie cieknie nie dymi z rury jak np przy uszczelce pod glowica,ale zobaczylem jakis syf w zbiorniczku wyrownawczym czarne jakby cos przypalonego,brud...i tu zagwostka co to moze byc? Dodam ze pompa wody chyba ok bo widac jak gorny wezyk pompuje plyn normalnie leje ja nie saczy ni nic tylko papuje.
      Help co robic?
Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.