Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

witam,

po długich przemyśleniach zastanawiam się czy 1.7 cdti chodzi u was tak jak u mnie.

Ogólnie nie narzekam, ale... przy przyspieszaniu wydaje z siebie jakieś dziwaczne dźwięki.

Jakby skrzeczał cokolwiek to znaczy.

dodam że delikatnie turbinka puszcza mi olej, ale bez wad na przyspieszaniu.

tylko chrupie tak jakby w zakresie 1,5-2,8 tys obrotów.

Czy macie takie dziwne "dżwięki" też?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo - niepotrzebnie założyłem nowy temat.

Zwłaszcza jak silnik jest zimny to słychać to bardzo wyraźnie. Jak się mocno zagrzeje to jest ciszej i jakby mniej tego skrzeczenia. Dzwonienie skrzeczenie jest nieregularne i takie metaliczne. Podejrzewam zawór regulacji ciśnienia scv - denso. Dźwięki wydobywają się z okolic pompy wtryskowej chyba - bo od strony pasażera. Wymiana oleju w silniku, rozrządów bo i tak musiałem robić nic nie zmieniała. Dodałem niedawno jakiś dodatek do ropy - uszlachetniacz podnoszący liczbę cetanową o około 5 oraz smarujący (niby taki cud środek) i dźwięki jakby mniejsze słabsze do normalnego zatankowania. Więc wnioskuję,że ma to związek z pompą bądź wtryskami. Ostatnio przy zero stopni dłużej odpalał i trochę nierówno chodził + dymienie na czarno tuż po rozruchu. Trwało to krótko - do 40 sekund. Dolałem Xeramic dodatek depresator do -40 stopni C i problem znikł. Autko zapala od razu równiutko, nie dymi i jest ok. ale dźwięk (skrzeczenia)podczas gwałtownego przyśpieszania jest.

Chyba, że .... jest jeszcze inny trop. Skrzeczenie nie pojawia się natychmiast po wciśnięciu gazu do spodu ale z pewną zwłoką - tak jak rozpędzająca się turbina. Może jak jest zimna to elementy jeszcze nie spasowane i się tłucze głośniej?...

 

pomóżcie proszę co to może być. Czy wymiana scv denso pomogła czy raczej turbinka.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam mam to samo ale to na 1 i 2 biegu tak sie dzieje pózniej jak sie rospedza to juz tak nie słychac bede sie brał za to bo juz nie da sie wytrzymac


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

dodam że delikatnie turbinka puszcza mi olej

 

Moglbys rozwinac co przez to rozumiesz ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Moglbys rozwinac co przez to rozumiesz ?

po prostu z tych rur które wchodzą do turbiny delikatnie saczy się olej.

na każdym postoju pod autem znajduje 2 do 3 kropelek oleju.

Ja już umówiłem się na regenerację turbiny.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez CarlosMENDOZA
      Co to za rurka ? I czemu cieknie ?

    • Przez Mar-Kos 2005
      Witam , Opel Meriva A 1,7cdti 100 KM . Problem jest z Elektryką , nie idzie auta zgasić po wyjęciu kluczyka , ale jak naduszę na stop , to zgaśnie , dodatkowo po wyjęciu kluczyka kontrolki mrygają . Błędy w sterowniku zapisane  : Elektronica centralna Moduł kontroli nadwozia :
      B1485 Zacisk wzbudzenia alternatora ,pon 61/wysokie napięcie ,
      U2108 Magistrala Can brak komunikacji ze sterownikiem ABS/TC ,
      B1424 Za niskie napięcie zasilające przed lub podczas zamykania zamka ,
      B3805 Czujnik przyśpieszeń pojazdu / usterka lub uszkodzony ,
      U2105 CAN Brak komunikacji z ECM ,  
      B3795 Kierunkowskazy / Przekaźnik zablokowany ,
      B2961 Zacisk W / niskie napięcie .
       
      System imobilajzer Błędy :
      B3061 Transporder / usterka lub uszkodzony ,
      B3077 Kluczyk nieprawidłowy ,
      B3055 Uszkodzenie Transpondera .
       
      System Wspomaganie układu kierowniczego Błąd :
      C1550 Nieprawidłowe funkcjonowanie ECU .   Dodam że auto odpala i można jezdzić ,ale problem z gaszeniem auta i kontrolkami . Od czego zacząć ?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.