Skocz do zawartości
slawek7

Wymiana sterownika. Zgodność numerów

Rekomendowane odpowiedzi

Cześc.

Czy to prawda, że wymieniając sterownik silnika ważny jest nr na starym sterowniku? Mnie się wydawało że jak mam np silnik oznaczony X10XE to wystarczy kupić sterownik do teg wlasnie oznaczenia silnika.

Co może być jak będą inne numery na sterownikach i gdzie one są wybite?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wybite tylko na naklejce

sama zmiana sterownika owszem jest mozliwa

ale auta nie odpalisz

trzeba TECHEM albo opcomem ''zalogowac'' sterownik

najlepiej kupic od takiego samego auta z takim samym silnikiem ;)

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

>>trzeba TECHEM albo opcomem ''zalogowac'' sterownik

>>najlepiej kupic od takiego samego auta z takim samym silnikiem

 

Czy Ty masz na myśli to że jak teraz posiadałem sterownik od Corsy B 1,0 Z silnikiem X10XE to aby nie było problemów muszę kupić też od takiego samego samochodu z takim samym silnikiem?

Czy może mas na myśli immobilajzer?

A co oznacza zalogowanie? czy to nie aby przestawienie sterownika do pracy z 3 cylindrami, bo sterownik jest taki sam do wszystkich silników (1.2, 1.4)?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak kupisz od 3,0 sterownik

to w twoim nie zadziala

od 1,2 i 1,4 tez nie bo jak skoro Ty masz 3 a tamte maja po 4 cylindry

musisz kupic sterownik ot takiego samego silnika czyli od 1,0 3 cylindrowego

a zeby uniknac niespodzianek od takiego samego modelu czyli corsy

a nie np agili (moze miec inna wtyczke itd itp)

po wsadzeniu trzeba go wpisac w uklad immobilaizera

inaczej nie odpalisz auta

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no jak kupisz od 3,0 sterownik

to w twoim nie zadziala

od 1,2 i 1,4 tez nie bo jak skoro Ty masz 3 a tamte maja po 4 cylindry

musisz kupic sterownik ot takiego samego silnika czyli od 1,0 3 cylindrowego

a zeby uniknac niespodzianek od takiego samego modelu czyli corsy

a nie np agili (moze miec inna wtyczke itd itp)

po wsadzeniu trzeba go wpisac w uklad immobilaizera

inaczej nie odpalisz auta

Witam

To raczej immobilaizer trzeba zalogować do nowego sterownika.Ale żeby to zrobić należy wylogować z tegoż sterownika stary immo.Do tego z kolei jest potrzebny kod z karty carpass.

To naprawdę nie jest takie proste.Przerabiałem to na moim aucie.Koniec końców udało się naprawić stary sterownik i jak do tej pory śmiga bezproblemowo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie trzeba wylogowywac

wystarczy wypiac stary wpiac nowy i dodac do ukladu

 

zmienialem u siebie kilka razy sterownik silnika kolego


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak przy okazji chodząc troch z tematu na bok.

Mam alarm z fajnym pilotem z kluczykiem, coś jak mają VW np Polo. Zastawiałem się co można zrobić aby używać kluczyka nowego jako kluczyka a nie tylko pilota. Zastanawiałem sie co leci po linii nr 7 z immo do złącza nr B36 sterownika silnika. Czy immo podaje tylko sygnał masy zezwolenia na rozruch czy możne do sterownika po tej linii lecą jakieś dane? Czy mieliście okazję badać tą linie analizatorem stanów logicznych? Czy można np dezaktywować immo i po prostu być bez niego?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sterowniki dla silnika 3 i 4 cylindrowego sa takie same. Roznia sie tylko oprogramowaniem.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli nie sa takie same bo nie beda pracowac jak powinny


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy zrobic SPS i juz beda pracowac tak jak powinny :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak to ma zmienic program ECU z 4 na 3 cylindry

 

tak to wyglada w teorii

masz 3 opcje zakupu sterownika

1.NIE WYLOGOWANY – STEROWNIK Z ZAPISANYMI DANYMI POPRZEDNIEGO SAMOCHODU KTÓRY NALEŻY PRZYGOTOWAĆ DO PROGRAMOWANIA PRZED MONTAŻEM, NIEZBĘDNA INGERENCJA WYSPECJALIZOWANEGO ELEKTRONIKA.

2.WYLOGOWANY – STEROWNIK JUŻ JEST PRZYGOTOWANY DO POWTÓRNEGO PROGRAMOWANIA TZN. WYCZYSZCZONY Z DANYCH POPRZEDNIEGO SAMOCHODU LUB W ZALEZNOSCI OD MODELU AUTA Z USTALONYM NUMEREM NADWOZIA I KODEM CAR PASS. STEROWNIKOWI PO ZAMONTOWANIU NALEŻY WPISAĆ URZĘDZENIEM DIAGNOSTYCZNYM KOD PIN SWOJEGO SAMOCHODU A NASTĘPNIE ZSYNCHRONIZOWAĆ SPS.

3.KOMPLETNY Z IMMOBILAIZEREM – MONTAŻ MOŻE WYKONAĆ KAŻDY. STEROWNIK W KOMPLECIE Z CZYTNIKIEM IMMOBILAIZERA ORAZ PASTYLKĄ ( TRANSPONDER ) DO KLUCZA. NALEŻY WYMIENIĆ 3 ELEMENTY I KOMPUTER DZIAŁA NIE WYMAGA PROGRAMOWANIA LUB INGERENCJI ELEKTRONIKA

 

osobiscie montowalem niewylogowane sterowniki w starszych modelach opla oznaczenia silnika Y i X

nigdy nie bylo problemu z odpalaniem i z programowaniem

a wylogowac (zmienic dane mozna juz po montazu do nowego auta)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego Gawlak rozumiem,że w X10XE z 99 roku w Corsie B jak wrzucę identyko sterownik ktorego ktos wczesnij nie wylogowywał przed demontazem i dopiszę go do auta to bedzie to banglać?? i pewien jesteś na 100% ze nie trzeba wylogowywac motronica 1.5.5 w Corsie B jak to jest w Corsie C?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Widzę,że nie doczekam się odpowiedzi to sam ją stworzę.Otóż w Corsie 1999r x10xe na strowniku Bosch motronic 1.5.5 trzeba znac kod PIN do immo.Faktycznie nie wylogowuje się starego sterownika ani nowego nie zalogowuje ale OP-COM dopisuje sterownik dopiero po weryfikacji PIN z auta.Ja zrobiłem to techem ,trzeba tylko zrobić blokadę rozruchu na podmienionym sterowniku i wóz zapala.Wiadomo SPS tez warto zrobić jeżeli zmieniany sterownik nie ma najświeższego dostępnego softu.Temat w 100% sprawdzony i pewny.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
W dniu 9.05.2014 o 21:53, Trebuh napisał:

Widzę,że nie doczekam się odpowiedzi to sam ją stworzę.Otóż w Corsie 1999r x10xe na strowniku Bosch motronic 1.5.5 trzeba znac kod PIN do immo.Faktycznie nie wylogowuje się starego sterownika ani nowego nie zalogowuje ale OP-COM dopisuje sterownik dopiero po weryfikacji PIN z auta.Ja zrobiłem to techem ,trzeba tylko zrobić blokadę rozruchu na podmienionym sterowniku i wóz zapala.Wiadomo SPS tez warto zrobić jeżeli zmieniany sterownik nie ma najświeższego dostępnego softu.Temat w 100% sprawdzony i pewny.

Możesz podać dokładniejsza instrukcje jak to zrobić...? Mam goły sterownik bez pinu czy można go odzyskać jeżeli tak to jak proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.