Skocz do zawartości
urfeen

1.4 66kW 16V Z14XEP już nie wiem co robic - 3 warsztaty tylko zbili kasę ale problem nadal

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam Astrę H 2006 183000km od 2 mies. i walczę z :

 

1. wibracja nadwozia i kierownicy na biegu jałowym

2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.

 

już wymieniłem wszystkie 3 poduszki silnika + nowe sprzęgło , podniosłem wolne obroty do 870 ale problem taki sam cały czas .

jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

 

Może jakaś rada . Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR , czujnika położenia walku rozrządu - ale mam brak jakich kolwiek błędów przy podłączeniu Tech2

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
jeszcze inna dziwna rzecz : na zimnym silniku wolne obroty 1100 ale potem spadają do 880 .

co w tym dziwnego?

na zimnym zwykle są wyższe

 

Czytałem że może pomóc oczyszczenie przepustnicy , zaworu EGR

możesz spróbować

sam egr z szarpaniem, muleniem ma czasami wiele wspólnego

 

zakładamy że układ zapłonowy jest w dobrym stanie

bo czasami przez kulejącą świecę czy przewód

szarpie motorem, a odczuwalne jest to choćby i na nadwoziu.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

świece , olej , kable -wszystko zostało wymienione po zakupie 2 miesiąca temu .

 

Co co czyścic : zawór EGR czy przepustnicę - jaka rada ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

2. szarpanie w korkach na 1 biegu czy 2 na małym gazie też na wstecznym przy ruszaniu.

 

 

To Cię nie pocieszę , mam to samo a już podmieniałem egr i czyściłem przepustnicę wraz z wężykami odmy.Podmieniona cewka i nowe świece - zero zmian.

U mnie jest gaz więc myślałem że to padający reduktor - ale tego nie jestem już pewien.

Myślałem o poduchach :rolleyes: ale widzę że niekoniecznie.

pozdro

Edytowane przez jarek65w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Muminek1177

Wymontowałem kiedyś skrzynię, tarcza hamulcowa przymarzła, po dłuższym remoncie, spawanie podłogi na boku, po złożeniu i odpaleniu okazało się że nie da się jechać, tak trzęsło, podejrzewałem którąś z poduszek a przyczyną było obrócone mocowanie skrzyni, taka profilowana blacha, można ją było zamontować na dwa sposoby, przez pomyłkę wybrałem ten gorszy, nie był to opel. kupiłeś to auto już z tymi wadami? a może coś wymieniałeś lub poprawiałeś i tam należy szukać przyczyny?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wyczysc przepustnice, zrob reset wartosci adaptacynych. Sprawdz rowniez przewod odmy czy przypadkiem sie nie rozwarstwil.

Edytowane przez marcov

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję , po świętach podjadę do warsztatu. Wygrało oczyszczenie przepustnicy i odmy ,spróbuję, ale jak napisał kolega JAREK65W to nie pomogło .

Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.

MIMINEK1177 - auto kupiłem było obsługiwane w ASO przez prawie 5 lat (leasing) potem jak mechanik stwierdził- zaniedbane przez 8 mies.

 

Może inne pomysły ? Żadnej przyjemności od jazdy, jakość jak nie niemiecka , nawet stara Almerka pracowała przyjemniej.

Edytowane przez urfeen

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Reset wartości adaptacyjnych ECU robiłem 3 razy -nie pomogło. Zero błędów w Tech2.

 

Tak z ciekawości to reset - tylko za pomocą Techa ?

Czytałem opinie z autoryzowanych servisów że w AH to nie bardzo da się , ktoś zna prawdziwa odpowiedż ?

pozdro

Edytowane przez jarek65w

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możliwe że coś nie tak z zapłonem, ewidentna wina siedzi w silniku. Na początek sprawdził bym świece i cewkę. Czy ta usterka wystąpiła po jakiejś naprawie lub wymianie jakiejś części eksploatacyjnej?

 

taki kupiłem , świece nowe

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości to reset - tylko za pomocą Techa ?

Czytałem opinie z autoryzowanych servisów że w AH to nie bardzo da się , ktoś zna prawdziwa odpowiedż ?

pozdro

 

 

zobać tutaj http://forum.opel24.com/topic/56525-Reset-wartosci-adaptacyjnych-ECU-ktorych-i-jak/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ważne czy poduszki wymienione na oryginalne...gdyż tylko te spełniają swoje zadanie może byc lemforder - z tego co sie orientuje to ten silnik ma 4 poduszki, można sprawdzic czy sprzęgło odpowietrzone

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ważne czy poduszki wymienione na oryginalne...gdyż tylko te spełniają swoje zadanie może byc lemforder - z tego co sie orientuje to ten silnik ma 4 poduszki, można sprawdzic czy sprzęgło odpowietrzone

Funnyboy

 

mam nieprzyjemne podejrzenie że to mocno nieuczciwy mechanik i mnie okłamał że wymienił 3 ( na niby "wszystkie") i że to podłej jakości poduszki .

Przeczytałem http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Number=283882691&page=0&fpart=all&vc=1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zobać tutaj

 

urfeen , tamto czytałem i zdaje mi się że dotyczy AG bardziej , a nie AH.

Tam podobno jest prosto , w nowszej juz nie :confused: .

 

Ale dzieki za linka do poduch , trochę się człowiek dowie tutaj :rolleyes: .

U mnie trzeba będzie zrobić jednak parownik , na zimnym po załaczeniu gazu jednak bardziej niż na benie szarpie.

Więc Tobie może przepustnica z wężykami coś poprawi.

Ze swojej strony polecam do gazu świeczki Boscha - irydowe , wymiana i silnik po odpaleniu inaczej chodzi.

pozdro

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

rozwiązanie

 

Byłem poza Warszawą u znajomego mechanika . On wyczyścił odmę ,rurkę odwodu gazów ( była totalnie zapchana) i przepustnicę ( patrz zdjęcie).

To nie rozwiązało problemu ale zredukowało praktycznie do min. Generalnie mam niedogrzany silnik bo mam krótkie jazdy po 10-15 min a to powoduję nagar.

Temat zamknięty . Szkoda że nieuczciwy i nieprofesjonalny nieautoryzowany serwis Opla na Włoszech w Warszawie niepotrzebnie wymienił sprzęgło + 3 poduszki.

Dziękuje wszystkim.

post-36784-0-69510000-1356803465_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a która to na zdjęciu rurka odwodu gazów - jak napisał kolega urfeen.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

koledzy a która to na zdjęciu rurka odwodu gazów - jak napisał kolega urfeen.

po prawej . Z lewej strony powietrze z filtra leci do przepustnicy ( przepływomierz był też spryskany specjalnym płynem do oczyszczenia).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli te dwie rurki co odchodzą po prawej - to ta grubsza to odma a ta cienka co odpowietrza?...ściągałem u siebie i gruba na ściankach ma delikatnie obsmarowana białą mażą z kolei ta cienka już bardziej gdyż z racji mniejszej średnicy bardziej sie zapchała...w czwartek dam dla mechanika niech oczyści....u mnie podobne objawy jak u kolegi - ściągałem górną rurę od filtra co łączy się z przepustnicą i od góry widać już spory czarny nagar...zakładam że jak się ją zdejmie bezie tego od spodu więcej

....czy czyszczenie przepustnicy wymaga jej późniejsze ustawienie - adaptacje czy nie?

Edytowane przez funyboy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

....czy czyszczenie przepustnicy wymaga jej późniejsze ustawienie - adaptacje czy nie?

Ja gdzies wyczytałem że warto odpalic auto i dać mu się zagrzać do włączenia wentylatora.

Potem jazda wolna , rozsądna/normalna i trochę mocniej :twisted: na koniec.

Takoż zrobiłem u siebie.

 

Rurki i przepustnicę można wyczyścić samemu , jeśli jest troche dachu nad głową - bądz sprzyjająca pogoda.

Ta cieńsza wciśnięta z drugiej strony w kolektor można powiedzieć po jakimś czasie musi się zapchać , wystarczy zobaczyć co jest w grubej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a może ktoś wie jak odłączyć tą wąską rurkę od kolektora bo próbowałem i jakoś nie wyszło- jest ona przykręcona czy na wcisk??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez menelki
      Witam.
      Zauważyłem jakiś mały wyciek płynu chłodniczego - patrząc od spodu auta, mam takie 2 krople płynu chłodniczego w okolicach miski olejowej.
      Sprawdziłem wszystkie węże i wygląda, że na wężach i połączeniach jest sucho. Czy dobrze obstawiam, że może być wyciek na pompie?
       
      Ile średnio wytrzymuje pompa w Merivie?
      Jaką pompę kupić (marka?). Szukając w necie widzę, że są dwie opcje: z czujnikiem i bez czujnika.
      Jaka wersja jest w Merivie A z roku 2007?
       
    • Przez lulu12203
      Witam.
      Posiadam Merivę z roku 2005 z silnikiem 1.4 z14xep.
      Niestety padł motor. Chciałbym się dowiedzieć czy ktoś montował tam inny silnik typu 1.6?
      Posiadam akurat Astrę H z roku 2005 z silnikiem 1.6 z16xep cała kompletna. Wydaje mi się że silnik z skrzynia pasuje w ta budę.
      Czekam na jakieś podpowiedzi
    • Przez ep87
      Witam,
      Mam problem z silnikiem z14xep 2005r. Chodzi o wypadanie zapłonu p304 i p300 wypadanie na cylindrze czwartym i sporadyczne wypadanie na różnych.
      Problem dotyczy tego ze jak zostawię auto na wolnych obrotach nierówno pracuje i pojawia się błąd. Jak trzymam samochód cały czas na obrotach jest ok - nie wskakują błędy.
      Jak silnik jest zimny jest ok.
      Na obroty się wkręca ładnie
       
      Wymieniłem pęknięty wałek rozrządu wydechowy na nowy kupiony w Bydgoszczy,
      Sprawdziłem ciśnienie na poszczególnych cylindrach tutaj trzymają koło 11-12 ale zauważyłem że czasem jak sprawdzłem to te wartosci sie zmieniały i na cylindrze 4 lub innych było po 9.
      Ponadto wymieniłem
      ECU
      DIS - cewka
      Świece
       
      Czyściłem i sprawdziłem:
      EGR
      Klapy wirowe
      wtryski
       
      Ponownie i precyzyjnie sprawdzałem rozrząd.
       
      Pytanie dodatkowe bo mam dziwne odczucie ze mało jest oleu pod pokrywą zaworu czy ten typ tak ma?
      Dodatkowo jak odłaczyłem przewód paliwowy było niskie ciśnienie paliwa. Zaznaczam że auto odpala nawet po długim postoju na strzała.
       
      Może ktoś z Was spotkał się z takim problemem. Będę wdzięczny za konstruktywną dyskusję tematu.
       
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.