Jump to content
Sign in to follow this  
minich14

1.7 55kW 16V Y17DT sterownik, dziwna sytuacja

Recommended Posts

Moja meriva 1.7 55 kw niedawno zaczeła gasnąć podczas jazdy bez przyczyny, zaraz po tym spokojnie odpaliła. Z tą usterką wybraliśmy się do mechanika na kompa podpiął wykazało że winny jest sterownik pompy wtryskowej, sterownik wyjęty został zawieziony do elektryka jednego z lepszych w mieście taką przynajmniej ma opinię, Jak tylko go zobaczył powiedział że nigdy takiego nie widział był koloru czerwonego koloru lecz nr się zgadzały. Po otworzeniu powiedział że to chińska podruba i nie ma nawet jak do tego zajrzeć bo wszystko zalane jest żelem. Czy spotkaliście się może z takim przypadkiem czy winna może temu być też pompa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaj może jakieś zdjęcia

Ten sterownik owszem zalany jest żelem ale umiejętne rozlutowanie pozwala na dostęp do zakrytej elektroniki

w początkowym stadium usterka jest w pełni naprawialna mowa oczywiście o silniku Y17DT?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dodaj może jakieś zdjęcia

Ten sterownik owszem zalany jest żelem ale umiejętne rozlutowanie pozwala na dostęp do zakrytej elektroniki

w początkowym stadium usterka jest w pełni naprawialna mowa oczywiście o silniku Y17DT?

potwierdzam .. usterka w pelni usuwalna za około 300 PLN .. zazwyczaj z tym problemem występował błąd P0251, jezeli sie nie mylę .. ale spotkałem się jeszcze, że czasami winny jest czujnik prędkości obrotowej wału korbowego. Sam analizowałem samochód kuzyna .. i po wymianie czujnika problem zniknął, choć wiem że w dużej ilosci wypadków winny jest moduł sterujacy pompa wtryskową .. że to pompa - oczywiście że możliwe .. ale stawiam na czujnik prędkości obrotowej lub sterownik.

Sterownik zalany jest żelem .. oryginalnie, lecz kolory jest stalowego .. może ktoś go pomalował, niewiedzieć po co??

A jeżeli facet nie widział tam wcześniej żelu .. to on takich wcześniej na oczy nie widział .. i nie naprawiał. Zmień mechanika .. poszukaj na necie gościa, który się tym dokładnie zajmuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Temat stary ale na pewno nadal aktualny. Moja Meriva na tendencje do poszarpywania. Byłem u elektryka , błędów nie było . Przeglądnął też sterownik ale zimnych lutów nie znalazł. Ostatnio w dziale astry wyczytałem o drugim sterowniku . Wtedy nie pytałem ale chyba przeglądał ten na silniku. Gdzie znajduje się ten drugi i czy warto go przeglądnąć zanim zaczną się problemy ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest przykręcony do pompy wtryskowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz żeby do niego zaglądnąć? Wnerwiają mnie te szarpnięcia, no i zachodzi obawa że nagle i niespodziewanie odmówi posłuszeństwa.

Zrobiłem ponad 50kkm, na liczniku prawie 190kkm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Myślisz żeby do niego zaglądnąć? Wnerwiają mnie te szarpnięcia, no i zachodzi obawa że nagle i niespodziewanie odmówi posłuszeństwa.

Zrobiłem ponad 50kkm, na liczniku prawie 190kkm.

Może inaczej sformułuję pytanie .

Trzeba wyciągnąć całą pompę żeby sprawdzić drugi sterownik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wprawne ręce i dobry klucz+10 min roboty i sterownik na wierzchu, Nie trzeba pompy wyciągać.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.