Skocz do zawartości
Pele2013

Radio bez kluczyka RATUJCIE :D

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich :)/> jestem tu nowy , przekoptowałem całe forum i nigdzie nie mogłem znaleść rozwiązania na temat mojego przypadku . OPEL TIGRA A 2000r.

...a więc od początku , patrzyłem po necie jak to zrobić i znalazłem coś takiego by połączyć kable w kostce ISO: żółty z czerwonym przy kostce od radia a żółty wgl zailolować (WIDOCZNE NA FOTO POGLĄDOWYM) . tak zrobiłem i tu się pojawił pewien problem , radio działa bez kluczyka to fakt tylko że kluczyków w stacyjce brak , ja włączam radio i zaczyna się świecić też zapłon. co prawda nie świeci aż tak intensywnie jak to jest po przekręceniu kluczyka tylko tak się tli tak z buta mówiąc .CO MAM ZROBIĆ BY ZAPŁON SIĘ NIE TLIŁ A RADIO GRAŁO pomocy :D/> :D/>

post-37933-0-69093600-1358798130_thumb.jpg

Edytowane przez Pele2013

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety ale opel nie lubi takich polaczen

zrobione to jest specjalnie w celu ochrony akumulatora

sa dwie opcje polaczenia

kable tak jak byly i radio niefabryczne moze tracic pamiec

zamieniasz czerwony z zoltym i radio niefabryczne bedzie trzymac pamiec

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to połączyłeś stały plus z plusem po stacyjce ale w instalacji auta, a nie w radiu i dlatego świecą kontrolki nawet gdy masz wyjęty kluczyk.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jakbym podłączył stały z zanikającym przy stacyjce to :

świeciłby zapłon jak po przekręceniu kluczyka bezustannie aż padł by akumulator .

moim zdaniem jest jakiś powrót prądu od radia bo wypuściłem ,,+'' od akumulatora osobnym kablem i było to samo .

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

niestety ale opel nie lubi takich polaczen

zrobione to jest specjalnie w celu ochrony akumulatora

sa dwie opcje polaczenia

kable tak jak byly i radio niefabryczne moze tracic pamiec

zamieniasz czerwony z zoltym i radio niefabryczne bedzie trzymac pamiec

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

 

 

Najgorszy ból jest taki że inni mają bez kluczyka gra im przy astrach a u mnie po takim samym podłączeniu żarzy zapłon :(

może to trzeba jakiś kabel odciąć żeby to nie powracało do zapłonu , może to wina zegarka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miernik w garść i musisz szukać na którym przewodzie jeszcze masz napięcie oprócz zasilającego ( oczywiście po wyłączeniu zapłonu).

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli przejściówka nie kombinowana to stały plus w oplu powinieneś mieć na żółtym przewodzie, a czerwony powinien być ze stacyjki bo w oplach jest odwrotnie niż standard iso. A najlepiej jabyś jakąś fotkę dał lub narysuj połączenie wszystkich przewodów w kostkach zasilających i jakie to radio.

Edytowane przez marek79

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wygląda że problem jest w radiu, po włączeniu mostkuje przewód po stacyjce ze stałym plusem...

ewentualnie jeszcze gdzieś jest napięcie, ale to trzeba z multimetrem chwile podziałać

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

żółty z czerwonym przy kostce od radia a żółty wgl zailolować (WIDOCZNE NA FOTO POGLĄDOWYM)

Kolego a nie pomyliłeś kolorów?

Czerwony to kabel z napięciem +12V po przekręceniu stacyjki, żółty to napięcie +12V cały czas (w standartowej kostce -od strony radia) - działaj na kablach od strony radia.

Łączysz czerwony z żółtym za kostką od strony radia ale odcinasz i izolujesz czerwony a nie żółty (odcinasz "powrót" na zapłon).

Musisz sprawdzić gdzie masz napięcie po włączeniu zapłonu i ten kabel ciąć. Ale żeby to sprawdzić musisz kable przywrócić do stanu pierwotnego czyli tak jak były przed przeróbką.

Jeżeli Opel stosuje odwrotne oznaczenie kolorów to wychodziłoby na to że żółty z samochodu łączysz z czerwonym od radia a czerwony z samochodu łaczysz z żółtym od radia i nie trzeba ciąć. Zaznaczam jeżeli tak właśnie jest!. Sprawdź jakąś probówką (za 4 zł w hipermakiecie) albo jakąś żarówką gdzie masz jakie napięcia - w kostce samochodu

Według mnie odwrotnie podłączyłeś te przewody zasilające i odciąłeś niewłaściwy przewód.

 

Kolego z tego foto poglądowego to raczej trudno cokolwiek wyczytać

 

w obu przypadkach nie bedzie dzialac bez kluczyka

Jeżeli w kostce (w instalacji samochodu) jest napięcie cały czas (bez kluczyka) to można radio podłączyć tak by dziąłało bez kluczyka ale żeby je włączyć czy wyłączać trzeba użyć włącznika w radiu. Trzeba połączyć odpowiednie przewody. Trzeba tylko wiedzieć jak. Elektryka to nie magia!!!

Edytowane przez marianm68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

przeczytaj o jakim polaczeniu napisalem

dobrze wiem ze mozna podlaczyc na stale

ale wtedy aku dostaje po tylku

co widzac na zalaczonym przykladzie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiem ze mozna podlaczyc na stale

ale wtedy aku dostaje po tylku

co widzac na zalaczonym przykladzie

Na załączonym przykładzie jest najprawdopodobniej namieszane w podłączeniu radia.

Jeśli radio jest podłączone na stałe i zostanie wyłączone z włącznika (tego w radiu) to na podtrzymanie pamięci pobiera prąd rzędu mA. Jeżeli radia nie wyłączysz to owszem rozładuje akumulator.

Nie tylko Opel stosuje takie podłączenie. Tak jak piszesz żeby użytkownik nie zapomniał wyłączyć radia. Chodzi o akumulator i wygodę (lenistwo) użytkownika. A w "nowoczesnych" radiach jest potrzebne napięcie na podtrzymanie pamięci.

Czy może chodziCi o zabezpieczenie elektroniki radia to znaczy że radio jest wyłączane na czas rozruchu i w ten sposób zabezpieczone przed skokami napięcia?

 

Myślę że gdybym dostał ten samochód w swoje ręce w 15 minut podłączyłbym radio tak jak zamierzał to zrobić Pele2013.

Jeśli w kostce samochodu jest napięcie na stałe a drugie włączane kluczykiem (a chyba jest) to da się podłączyć włąściwie. Tak żeby trzymało pamięć i włączane było stacyjką.

Gawlak jeździsz oplem, radio startuje z kluczyka a po zdjęciu klemy radio traci pamięć? Jeśli tak to i w Twoim oplu można wymienić radio na "niefabryczne" i tak podłączyć że byłbyś zadowolony.

 

Dawniej był problem gdy wymieniało się radio stare na radio z podrzymaniem pamięci bo nie wszyscy producenci samochodów doprowadzali potrzebne napięcia (ale te samochody to dzisiaj już zabytki).

Dzisiaj jest problem bo stosowane są różne rodzaje złącz i oznaczenia kolorów. Ale to jeszcze nie znaczy że się nie da!!!

Edytowane przez marianm68

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego chyba nie tej osobie tlumaczysz o co biega

ja dobrze o tym wiem

wiem jakie mam radio i jak mam podlaczone

nie mam fabrycznego i musialem zamienic stale z napieciem po stacyjce zeby pamieci nie tracilo

nie chcialem po stacyjce z podanych wyzej powodow

czasem to wina radia a nie tylko podlaczenia ze akumulatgor wyzera

stare radia nie potrzebuja wiele to fakt

ale nowsze juz moga chciec wiecej

chyba wczoraj ktos pisal na forum vectry o takim problemie

na koniec okazalo sie ze akumuator byl slaby

fabryczne radio dzialo

ale nowe alpine juz nie startowalo

wymienil aku i problem minal ;)

 

 

a jak ktos pojecia nie ma ktory plus gdzie podlaczyc a ktory plus zostawic odlaczony

to lepiej niech sie za to nie zabiera

bo dla niektorych polaczenie plusa po stacyjce z plusem stalym to jedno i to samo

a sam wiesz ze nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

My tu się produkujemy Ciśnienie nam skacze.

A Pele2013 już pewnie dawno rozwiązał problem.

Pele2013 jakieś postępy???

Daj znać czy to radio czy coś z podłączeniem?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj robiłem z kumplem radio i mam trochę inny sposób ;)

Kabli nie ruszałem. Wyciągnąłem radia i tam jest wejście na kostkę ISO. Znalazłem 2 bolce, które do niej wchodzą - 1 od stałego podtrzymania 12V, a drugi od 12V po przekreceniu kluczyka. Obydwa te bolce połączyłem wąziutkim kabelkiem (od starych słuchawek od kompa ;) ). Zrobiłem pętelkę na jednym i drugim bolcu. Po włożeniu kostki ona je dociśnie i będzie elegancko działać. Pozdro, powodzenia ;)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witajcie  mam problem z + po stacyjce corsa d    otoz  radio stacja multimedialna pioneer avic f710bt  uruchamia sie po przekreceniu kluczyka   bo jako tako innej opcji wlaczenia nie  ma . a ze czlowiek nie miał kłopotu to kupił corse d  i jak sie okazuje  w kostce  quadlock  jest tylo 1 staly plus    a reszta steruje can      . nie chce pruć oslony stacyjki  ale przelecialem wszystkie wiazki  wokol radia  wyswietlacz  klimatyzacja  bcm pod kierownicą i mamba fatima  plusa po kluczyku nie ma  jakies  rady   dzieki 

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na schemacie też go nie widać.

2018-08-08_183039.png

2018-08-08_183107.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

pozostaje zrobic przekaznik  bo po stacyjce jest 8v na podswielajacą zarowke czy diode  przycisku awaryjnych.  8v radia nie ruszy ale przekaznik sie zrobi zeby ruszyl  a do przekaznika plus z wiazki do radia i bedzie git     jedynie podtrzymanie jakies by pasowalo zrobic  bo podczas wlaczania awaryjnych  napiecie  podchodzi do 12  i do 0    i wtedy radio  sie wylaczy i wlaczy   albo spali   ale jakos to ogarne dziex

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i zrobilem jak mowilem     znalazlem od drl przekaznik   wlutowalem wiekszy kondensator  zeby radio nie reagowalo  na awaryjne   i jest ok   jakby ktos potrzebowal  niech pyta

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem ci kazać się pytać?

 Co miałem to na forum wrzuciłem.

Chcesz się pochwalić jak zrobiłeś to pisz na forum i nie rób prywaty.

Sam dobrowolnie nie możesz udostępnić swojego pomysłu?

Chyba zapomniałeś po co jest to forum

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.