Skocz do zawartości
anonimeczek

Zerwany pasek rozrządu - przekładka silników i obawa o pompę wody

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam serdecznie drodzy forumowicze,

 

Pech chciał, że niedawno w wyniku spóźnionej wymiany rozrządu, do której nie doszło - zerwał mnie się pasek rozrządu. Postanowiłem wymienić silnik.

 

Oczywiście w kupionym silniku chciałbym od razu wymienić rozrząd.

 

Mam następujące części:

- pasek rozrządu Gates

- rolki INA

- pompa wody firmy statim W.522

 

Mam pytanie - czy słuszne są moje obawy, że z pompą wody statim szybko zaczną się dziać niepokojące rzeczy? Mechanik, któremu postanowiłem powierzyć naprawę przestrzega przed tą firmą.

 

Czy ktoś z Was miał do czynienia z tą firmą i czy śmiało mogę zastosować powyższe części rozrządu do nowego silnika? Czy rzeczywiście ewentualne uszkodzenie pompy wody może spowodować poważne uszkodzenia?

 

 

Dodatkowo mam pytanie czy silnik z Corsy B (rocznik 1996) 1.4 16V 90KM X14XE będzie pasował do mojej Astry (rocznik 1997) F 1.4 16V 90KM X14XE

 

 

Silnik z Corsy B, który kupiłem wygląda poglądowo tak:

 

corsasilnik.png

 

Mój uszkodzony silnik z Astry F wygląda poglądowo tak:

 

astrasilnik.png

 

Czy dobrze rozumuję, że silniki te różnią się jedynie kolektorem? Czy po przekręceniu kolektora z mojego starego silnika, nowy silnik będzie w 100% pasował? Sprawdzałem wizualnie i zdaje się, że kolektor z astry powinien bez problemu pasować? Silniki mają oznaczenia X14XE, pojemność 1,4l i moc 90KM oraz są 16 zaworowe.


 

Chciałbym się w 100% upewnić, że nie powinno być problemów z przekładką silnika o tych samych parametrach (oprócz innego kolektora) z Corsy B do Astry F.

 

 

Z góry dziękuję za wszelką pomoc :-)

 

Pozdrawiam!

Edytowane przez anonimeczek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

zerwał mnie się pasek rozrządu. Postanowiłem wymienić silnik.

A po co chcesz wymieniać cały silnik ???
Mi kiedyś pęk w megance i zrobiłem

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ile miałeś przejechane na pasku ?

nie lepiej remontować, tego silnika co masz ?

jak kupisz inny silnik, to nie wiadomo, co może wyjść w czasie eksploatacji.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Operacja wymiany silnika dobiegła końca. Póki co działa i to jest najważniejsze.

 

Dla potomnych!

Nie kupujcie silnika od Corsy B lub Tigry z myślą o włożeniu go do Astry F bo najzwyczajniej się to nie opłaca. Wiąże się to z dodatkową robotą mechanika/Waszą, która polega na przełożeniu kolektora oraz pokrywy zaworów i bodajże kilku innych utrudnieniach. Mimo tego samego oznaczenia X14XE silniki różnią się od siebie.

 

Mam nadzieję, żę moją Astrą pojeżdżę jeszcze długo i szczęśliwie.

 

WYMIENIAJCIE PASKI RORZĄDU NA CZAS - TO SIĘ OPŁACA :-)

 

@majq1 - chyba rzeczywiście remont starego silnika bardziej by się opłacał, ale zdawało mnie się, że wymiana silnika nie będzie kosztować tyle ile kosztowała. Oczywiście są też tego małe plusy - np. wymiana sprzęgła przy okazji.

 

@Mały 25 - na pasku miałem przjechane około 45 tys. kilometrów lecz był on dość stary, bo miał już ponad 5 lat. Planowałem go wymienić, gdy się ociepli, ale niestety pech mnie to uniemożliwił. Mam nadzieję, że nowy silnik nie rozkraczy się na drodze :-)

 

 

Pozdrawiam serdecznie drodzy forumowicze!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

chyba rzeczywiście remont starego silnika bardziej by się opłacał, ale zdawało mnie się, że wymiana silnika nie będzie kosztować tyle ile kosztowała. Oczywiście są też tego małe plusy - np. wymiana sprzęgła przy okazji.

To aby Ci długo służył :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

@Mały 25 - na pasku miałem przjechane około 45 tys. kilometrów lecz był on dość stary, bo miał już ponad 5 lat.

 

weź mnie nie strasz, bo mój pasek rozrządu ma 4 lata, i przejechane 40 tysięcy km.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to najwyższa pora na wymianę :hyhy:

choćby ze wzgl. na okres

 

 

A co do pompa wody firmy statim

- życzę bezawaryjnej eksploatacji.

Części ze wzgl. na choćby kiepskią jakość

po krótkim okresie eksploatacji padają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

myślałem, że "okres" wymiany rozrządu jest co 5 lat, albo 60 tysięcy km.

a u mnie jest niecałe 4 lata , i tylko 40 tysięcy przejechane.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W większości opelóf to 4 lata albo 60 tysięcy km,

w zależności co nastąpi wcześniej.

Tylko w części motorów jest to

wydłużone - zgodnie ze specyfikacją serwisową.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Ciutrella
      Witam. Zaślepiłem egr Lechem z biedry i teraz astra chodzi sobie na 1.5k obrotów to normalne po takiej operacji ?
    • Przez karol.niemiec1998
      Witam posiadam swoją corse b 1.4 z lpg .Od jakiegoś czasu ma ciężko odpalić na rozgrzanym silniku i na zimnym jest niekiedy podobnie .Trzeba trzymać po odpaleniu odrazu pedał gazu żeby załapał ,bo odrazu gaśnie .A jak już odpali to na ciepłym silniku wchodzi na biegu jałowym na wyższe obroty sama z siebie i faluje pomiędzy 2-3k rpm i jak dodam gazu ,to na chwilę się ogarnie i z powrotem wchodzi na wyższe i faluje .Jest również coś takiego ,że gaśnie przy skrzyżowaniu na lekko ciepłym motorze.
       
      Nie wiem co to może być .Wymieniłem krokowca ,odłaczylem parownik od podcisnienia na noc ,wymieniłem świece,przepustnica czysta i to samo się dzieje,odlaczylem sondę i to samo .
      Skończyły mi się już pomysły ,pomożecie ? :) 
       
      Pozdrawiam
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.