Skocz do zawartości
pawlo007

Falujące obroty podczas jazdy na luzie uspokajające się po zatrzymaniu. Astra f 1.4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

posiadam Opla Astre f 1.4 z 2002 roku, silnik 1.4 60KM i od jakiegoś czasu walczę z następującym problemem. Podczas jazdy gdy wrzucę na luz zdarza się, że obroty zaczynają falować i rosnąć np 1200-1600 następna fala to 1400-1800 kolejna 1600-2000 itp. Po zatrzymaniu pojazdu i upływie ~3 sek obroty momentalnie spadają do ~900 i tak się utrzymują. Dodam, że problem nie występuje za każdym razem i nigdy nie występują na postoju po dodawaniu gazu. Samochód był podłączany był pod kompa który nie wykazał żadnych błędów a wszystkie parametry są w normie(sonda, temperatury, napięcia itp). Silnik krokowy wymieniany a jego gniazdo czyszczone, przepustnica czysta jak nowa. Mam podejrzenia czy te przewody podcisnienia i inne dookoła przepustnicy nie mogą być za to odpowiedzialne? Pozdrawiam i proszę chociaż o podejrzenia - sprawdzę i może pomoże.

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mam dokładnie to samo w tym samym typie silnika. Jakieś podpowiedzi?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podmienic silniczek krokowy na pewny.. np. z innego autka..

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam, pragnę odświeżyć temat ze względu, że występują u mnie identyczne objawy.

Po zrzuceniu na luz podczas jazdy obroty falują, po zatrzymaniu pojazdu ustają. Dzieje się to jak temperatura jest już w okolicy 90 stopni..
Problem nie występuje zawsze ale ostatnio coraz częściej. Wymieniony już został silniczek krokowy lecz bez zmian. Dodam, że obroty falują równomiernie, cały czas w takim samym zakresie obrotów.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Janek12janek1222
      Witam serdecznie mam Opla corse b 1.4 1993 wersja Joy wersji silnika nie znam wiem że jest na wtrysakach problem jest w tym że za dużo pali bo miałem poprzedni samochód Renault megana coupe 1,6 96r 90km i paliła średni 7-9 max aa Corsa zjada mi te paliwo ostanio zalalem za 100zl plus minus 20l zrobiłem 130km i rezerwa, auto chodzi jak należy obroty się trzymają itp tylko te spalanie ewidentnie za dużo jak na tę auto potrzebuje pomocy, aa i zapala się check nie mogę jednak sprawdzić na kompie bo mój mechanik ma nowszą wtyczkę pod auto, ale check zapala się jak auto się rozgrzeje czyli jak zapalam na zimnym ok jak tylko woda złapie 90 to się pali ponadto auto grzeje ok woda też ok i czasem check gaśnie ale zapala się ponownie silnik krokowy nowy
    • Przez Shavier
      Witam! Przychodzę do Was drodzy forumowicze z dość sporym problemem z jakim się borykam od dłuższego czasu. Mianowicie chodzi o to co na filmie (pozwolę sobie dodać link do YT)
      Asterka jest mułowata, gdy chcę dodać gazu występuje taki problem jak w linku wyżej, na gazie chodzi ładnie, ale też muł i w dodatku bierze 12L gazu. Mam nadzieję, że mi pomożecie lub dacie sugestie gdzie szukać problemu, pozdrawiam.
    • Przez Mystic74
      Witam
      Mam Astrę 1.4(1999r) benzyna bez gazu. Po przekręceniu kluczyka rozrusznik kręcił ale auto nie odpaliło, po ponownym przekręceniu kluczyka juz nic nie kręci, oświetlenie jest, kontrolki się palą. Aku naładowany, świece i przewody nowe, kopułka i palec wyglądają na dobre. Czytałem że może gdześ masa zgniła (gdzie są te przewody masowe?) albo jakiś kabel zgnił.
       
      Auto stało kilka dni i akumulator się rozładował do 5V, naładowałem i ma 12.40 V
       
      Na kablach też nie odpalił.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.