Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam i prosze o pomoc.

Ostatnio zaswiecila mi sie kontrolka ABS wiec
pojechalem ne komputer i stwierdzono uszkodzenie czujnika lewy
przod.Dzisiaj piasta razem z czujnikiem zostala wymieniona ale kontrolka wciaz swieci i nie
mozna jej wykasowac komputerem.Komputer podaje wciaz ta sama
usterke.Probowalem kilka razy ABS na mokrej nawierzchni i za jednym
razem dziala a za drugim nie.Podzczas jazdy z podlaczonym komputerem na
tym lewym przednim kole nie pokazuje predkosci jazdy a na pozostalych 3
tak.Czy ktos mial podobne problemy.Bardzo prosze o pomoc i z gory serdecznie dziekuje.

 

Michal


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiele osób miało takie problemy i opisało je już na tym forum: kable kable wtyczki wtyczki:)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wiele osób miało takie problemy i opisało je już na tym forum: kable kable wtyczki wtyczki:)

Dziekuje ale czy moglbys powiedziec cos wiecej?


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jestem nowy na forum i nie bardzo wiem jak sie tu poruszac.

Jak znajde ten temat?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

za pomoca wyszukiwarki ??

to takie cos na gorze po prawej stronie

 

btw skoro wymiana czujnika nic nie dala

to co za spece ze nie wiedza gdzie dalej szukac ??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję obejrzeć dokładnie koronki przy piastach


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponuję obejrzeć dokładnie koronki przy piastach

Dziekuje za rade lecz tak sie sklada ze ta nowa piaste podpielismy przed montazem do prawego kola i sprawdzilismy komputerem.Jest 100% dobra.

Zastanawiam sie nad sprawdzeniem calego kabla od ABS.Czy ktos moze wie ktoredy jest poprowadzony i gdzie jest wpiety?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kable i wtyczki w nadkolu. To one zazwyczaj dają ten błąd.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzieki ale juz sprawdzilismy i wyglada ne to ze kabel moze byc uszkodzony gdzies dalej dlatego prosze o rade gdzie go szukac dalej.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

musisz sobie pobrać sam naprawiam vectra c i tam znajdziesz schemat elektryczny instalacji. Opisane będą konkretne wtyczki. Ja sam nie wiem gdzie ten kabel dalej idzie w grodzi silnika. A po kablu nie da dojść do wtyczki?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Kabel ten wchodzi we wiazke kabli a potem w nastepna tak ze nie ma mozliwosci bez rozcinania wiazek zeby zobaczyc gdzie jest podlaczony.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czy moze ktos wie gdzie moge znalezc schemat elektryczny podlaczen ABS na przodzie w Vectra C 1.8 benzyna 2008?

Dziekuje

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Więc musisz wyśledzić wtyczki. Na uszkodzenie samego kabla w niebitym aucie raczej nie ma co liczyć. Stawiam na wtyczki ewentualnie na sam sterownik i jego zimne luty.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez PUH OMEGA BOSCH SERWIS
      PUH OMEGA
      Bosch VP44 VP30 Serwis
      ul. Brzozowa 57
      27-530 Ożarów woj. świętokrzyskie.
      tel. 510667029
      www.puhomega.pl
      www.naprawa-pomp.com
      https://www.youtube.com/channel/UCsCG-Ocl5g9z_UdapgWuobg/featured
       
       
      Regeneracja mechaniczna pomp wtryskowych BOSCH VP44, VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16, sterowników ISUZU 1.7L DELPHI DELCO EDU oraz sterowników ABS BOSCH.
      Nasza oferta to pełna regeneracja pomp wtryskowych bosch VP44 i VP30, naprawa sterowników PSG5, PSG16 i 1.7L Isuzu Delphi, Delco EDU oraz sterowników ABS Bosch. Przed naprawą każdy sterownik sprawdzany jest za pomocą podłączenia bezpośrednio pod wtyczkę pinową specjalistycznym sprzętem diagnostycznym. Po naprawie błędy w pamięci sterownika są kasowane.
      Uszkodzenie elektroniki sterownika to główna usterka w tych pompach, a dokładniej psuje się sterowanie zaworem regulacji dawki paliwa ( tym między przewodami wysokiego ciśnienia w głowicy pompy ). W wyniku tego uszkodzenia paliwo na wtryskach nie ma odpowiedniego ciśnienia, bądź nie jest podawane wcale.
      Na wykonaną naprawę udzielamy 12 miesięcznej gwarancji
      Wysyłka w ciągu jednego dnia roboczego. (dotyczy naprawy sterownika)
      Wystawiamy fakturę VAT na pełną regenerację pompy wtryskowej. Na naprawę sterownika faktura bez VAT.
       
      KOSZTY.
      Koszt naprawy sterownika PSG5 ( jedno wtykowy ) to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika 1.7L ISUZU to 300 zł brutto.
      Koszt naprawy sterownika PSG16 ( dwu wtykowy ) to 500 zł brutto.
      Koszt pełnej regeneracji pompy wtryskowej VP44, VP30 to około 1500 zł brutto. Na regenerację pompy wystawiamy fakturę VAT.
      Koszt wyzerowania immobilizera w sterowniku pompy FORD to 100 zł. Konieczne przy wymianie sterownika na inny, jak waszego się nie da naprawić bo np: kolega elektronik chciał sprawdzić swoje możliwości i uszkodził sterownik nieodwracalnie.
      Koszt naszego sterownika PSG5 jeżeli wasz nie nadaje się do naprawy, bądź go fizycznie nie macie od 600 zł brutto.
       

      Jeżeli samochód zgasł nagle w czasie jazdy lub nie chce odpalić po postoju to przyczyną jest elektronika czyli sterownik i nie ma potrzeby regeneracji pompy pod względem mechanicznym. Przy uszkodzeniu mechanicznym pompy samochód pali tylko że pracuje głośno, twardo, metalicznie jak również kopci jak " stary traktor ", jest niewłaściwy kąt wtrysku i dużo większe spalanie. Wtedy właśnie potrzebna jest regeneracja mechaniczna pompy którą jak wcześniej pisałem również wykonujemy.
      Przestrzegam przed kupowaniem pomp za kilkaset złotych a tym bardziej na wymianę za swoją z samochodu. Równie dobrze można sobie kupić osiem kilo aluminium ze złomu, bo tyle są warte pompy z regeneracją wykonaną na " papierze ". Pompy zregenerowane w naszym serwisie przechodzą dwu godzinny test na stole probierczym.
      Jeżeli ktoś naprawiał sterownik i silnik popracował przez kilka sekund, minut, godzin czy dni i znowu zgasł, świadczy to tylko o niewłaściwej naprawie i niewłaściwym zastosowanym tranzystorze.
      Jeśli w aucie występuje któryś z niżej opisanych objawów lub błędów świadczy to, że w 95 % uległ uszkodzeniu sterownik pompy
      Objawy uszkodzonego sterownika pompy to:
      po zgaszeniu auto nie chce odpalić, silnik ciężko odpalił i nie reaguje na pedał gazu lub znikomo silnik zgasł podczas pracy i już nie zapalił silnik nierówno pracuje silnik dymi silnik gaśnie po rozgrzaniu lub przerywa silnik nie osiąga pełnej mocy
      Po zdiagnozowaniu auta komputerem mogą się pojawić następujące błędy :
      OPEL, SAAB
      P1630 ZAWÓR DAWKI P1631 STEROWNIK POMPY P1335 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P0725 CZUJNIK OBROTÓW POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO P1345 CZUJNIK OBROTÓW, SYGNAŁ Z POŁOŻENIA WAŁKA POMPY P1220 CZAS WTRYSKU, KĄT WTRYSKU, POCZĄTEK TŁOCZENIA P1650 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1651 SZEREGOWA SZYNA CAN, KOMUNIKACJA P1560 NAPIĘCIE ZASILANIA PRZEKROCZENIE P1600 STEROWNIK USZKODZENIE PROGRAMU P0190 USTERKA MECHANICZNA W SYSTEMIE PALIWA P1660 ZA MOCNE WEJŚCIE OBWODU SOLENOIDU ODCIĘCIA PALIWA P0251 WIRNIK KRZYWKA POMPY WTRYSKOWEJ USTERKA, USTERKA ZAWORU SPV DAWKI, REGULACJA MOMENTU WTRYSKU, CISNIENIA PALIWA AUDI, VOLKSWAGEN, SKODA
      01318 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ J-399 KOMPUTER STERUJĄCY POMPY WTRYSKOWEJ 0526 BRAK KOMUNIKACJI Z MODUŁEM POMPY 01268 NASTAWNIK DAWKI PALIWA, OBJĘTOŚCI, QUANTITY ADJUSTER 0550 BŁĄD KĄTA WYPRZEDZENIA WTRYSKU, CZAS WTRYSKU, POCZĄTKU TŁOCZENIA 00628 KONTROLA RÓŻNA BIEŻĄCA, KONTROLA WIELKOŚCI NASTAWCZYCH 01376 SYGNAŁ OBROTÓW POMPY WTRYSKOWEJ N146 NASTAWNIK DAWKI, OBJĘTOŚCI USZKODZENIE FORD
      P1664 STEROWNIK POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE P1564 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ ŻĄDANIE OGRANICZENIA DAWKI PALIWA P0149 BŁĄD WYPRZEDZENIA KĄTA WTRYSKU P0167 BŁĄD UKŁADU REGULACJI POCZĄTKU TŁOCZENIA P1563 MODUŁ POMPY WTRYSKOWEJ USZKODZENIE, ZATRZYMANIE SILNIKA P1665 USTERKA STEROWNIKA POMPY WTRYSKOWEJ, KOMUNIKACJA P1666 CZUJNIK WAŁU KORBOWEGO POMPA 0335 CZUJNIK POŁOŻENIA WAŁU KORBOWEGO NISSAN
      P1690 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1600 STEROWNIK POMPY USZKODZONY P1251 MAGNETYCZNY ZAWÓR REGULACJI DAWKI, SYGNAŁ NIEZROZUMIAŁY P1241 REGULACJA POCZĄTKU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU, CZASU WTRYSKU BMW
      73 NIEPRAWIDŁOWY WYNIK PORÓWNANIA PRĘDKOŚCI OBROTOWEJ SILNIKA I POMPY 72 NASTAWNIK POCZĄTKU WTRYSKU, CZASU WTRYSKU, KĄTA WTRYSKU
      POMPY TE WYSTĘPUJĄ W NASTĘPUJĄCYCH AUTACH :
      AUDI A4/A6/A8 2.5 TDI V6 ( AEL, AFB, AKE, AKN, BAU, BDH ) BMW 318d (E46), 320d (E46), 520d (E39) DODGE CUMMINS RAM 3500 (1998 - 2002) FORD FIESTA, FOCUS 1.8 TD, TDDI FORD MONDEO 2.0 TDDI FORD TRANSIT 2.0 TD, TDE, 2.4 TD,TDE HONDA ACCORD, CIVIC 2.0 TDi ISUZU KB 3.0 TDI MAN CIĘŻARÓWKI I DOSTAWCZE 4.6 MG ZR , ZS 2.0 TD, TID, TDI MITSUBISHI CANTER 3.0 NISSAN ALMERA 2.2 NISSAN PATROL GR 3.0 NISSAN FRONTERA, ( FRONTIER ) 3.0 OPEL ASTRA 1.7 TDI, 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL CORSA, VECTRA, MERIVA, COMBO 1.7 DT, DTI, DTL, ISUZU, DELPHI, DELCO OPEL VECTRA 2.0 DI,DTI, 2.2 DTI OPEL FRONTERA 2.2 DTI OPEL OMEGA 2.0 DTI, 2.2 DTI OPEL SINTRA 2.2 TD OPEL ZAFIRA 2.0 DI, DTI, 2.2 DTI ROVER 220, 25, 45, 420 2.0 iDT SAAB 9-3, 9-5 2.2 TiD SKODA SUPERB 2.5 TDI VW Passat 2.5 TDI VOLVO FL6 5.5
    • Przez Andreas7
      Witam.
      Proszę o poradę. W Merivie A (2006r, silnik 1,4 benzyna) zapaliła się kontrolka ABS oraz trakcja. Podłączyłem się do ECU swoim komputerem (na laptopie mam tylko darmowy program OBD Auto Doctor - mam nadzieję nie przekręciłem nazwy). Program może tylko diagnozować silnik, nie było błędów silnika, więc nic nie pokazał.
      Dziś ojciec (70 lat) pojechał do warsztatu, i usłyszał, że do wymiany są oba czujniki ABS'u w przednich kołach.
      I tu moje pytania, jeśli ma ktoś ochotę odpowiedzieć - z góry dziękuję! Oto one:
      - czy rzeczywiście od razu mogą się popsuć oba czujniki na raz? Czy to raczej jakaś ściema, aby więcej zarobić?
      - ile kosztuje program do pełnej diagnozy Opla, czy jest coś tańszego niż to:
      https://www.viaken.pl/pl/interfejs-opel-scanner-can-usb-1987-2014-z-licencja-na-oprogramowanie.html
      (pytam, bo może czas kupić program, i samemu diagnozować);
      - czy jeśli rzeczywiście oba czujniki są do wymiany, czy mogę je kupić np. na allegro, i samemu zmienić? Nie mam w domu kanału w garażu, klucze, itp - mam.
       
      Dziękuję, pozdrawiam!
       
      Andrzej.
    • Przez mar9990
      Cześć,

      Mam problem z świecącą się kontrolką ABS i wariującym prędkościomierzem. Na początku kontrolka ABS zapalała się co jakiś czas, potem coraz częściej (zazwyczaj po ponownym uruchomieniu zapłonu gasła). Doszedł do tego wariujący prędkościomierz. Po wizycie u mechanika stwierdzono, że to piasta w lewym kole, bo tam znajduje się czujnik. Piastę całą wymieniono. Pomogło to na jakiś miesiąć. Potem objawy wystąpiły ponownie. Jeździłem z tym prawie rok i na początku tego roku znów wymieniłem piastę tym razem na lepszą (SKF) bo mechanik stwierdził, że wtedy zamonotował jakąś tańszą więc mogła się szybko popsuć. Przy okazji mechanik stwierdził, że poprawił przewody przy ABS (dokładnie nie wiem co było z nimi nie tak). Po trzech miesiącach problem wrócił ponownie, na razie co jakiś czas zapala się kontrolka ABS, teraz coraz dłużej (czasem widać jakieś pojedyńcze skoki prędkościomierza).

      Czy wiecie co może być przyczyną? Czy chodzi o te kable? Może są przetarte? W interenecie znalazłem taki temat (http://www.vauxhallownersnetwork.co.uk/index.php?threads/astra-g-abs-fault-fixed-cheaply.197868/) gdzie wskazują, że należało by wymienić jeden z kabli (nr części 9131387).
      Można to jakoś samemu zdiagnozować?

      Dzięki
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.