Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy Uzytkownicy!


Mam problem, nie jestem pewny z czym dokladnie.

Signum, 2003, 2.2DTI, przebieg ponad 210tys km.

Jadac dluzszy czas ze stala predkascia, tylko po autostradzie, na wysokim biegu, przy niskich obrotach auto mozna z latwoscia "zadusic"..

A dokladnie gdy na przy niskich obrotach dodaje gazu, komputer wlacza tryb awaryjny, pojawia sie slynny symbol kluczyka na wyswietlaczu deski rozdzielczej.

Pomaga zgaszenie silnika, ponowne odpalenie i przygazowanie na luzie.

Auto wypluwa ogromna chmure czarnego dymu, zostawia plamy sadzy na asfalcie.

Wyglada to tak, jakby silnik produkowal wiecej gazow, niz wydala z ukladu.

Nawet lekkie dodanie gazu, czesto pod gorke, zaczynajac od nieco ponad 2000 obrotow powoduja ta sytuacje..

Dla pewnej jazdy trzeba utrzymywac blisko 3000 obrotow, a nie zawsze mozna jechac 150 km/h.

Ponad rok temu Mechanik podlaczyl komputer, zasugerowal awarie jeden z czujnikow na przepustnicy, polecil wymiane na uzywki ze zlomu.

Poszedlem dalej, kupilem nowa, oryginalna przepustnice, prosto z Niemiec, rzeczywiscie pomoglo na kilkanascie tysiecy km.

Problem powraca i staje sie coraz bardziej uciazliwy, zwlaszcza, ze lwia czesc przebiegu robimy wlasnie na autostradach.

Prosze o porade, sugestje, nie chce doprowadzic do jakichs dalszych uszkodzen, a w koncu pozbyc sie wady, bo samochod jest tego wart.


W czym problem!?


Z gory dziekuje.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak czarny dym na niskich obrotach to ja stawiam na EGR:) a może przepływomierz a może coś jeszcze innego:)? Hmm...odczytaj błędy wtedy możesz poszukać na forum rozwiązania bo tak mało informacji to można snuć snuć historie niestworzone:)

Edytowane przez popencjusz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Popencjuszu!

 

Szukalem juz informacji na forum dawno temu, zaslepienie egru nie pomoglo. To byla jedna z podpowiedzi, od tego zaczalem.

Wybieram sie w krotce do warsztatu, by dowiedziec sie czegos wiecej, co do powiedzenia ma komputer.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A samemu nie możesz odczytać błędów metodą gaz-hamulec?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli masz możliwość podłączyć pod opcoma i zrobić logi dynamiczne to prześlij mi je na PW.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez thedior19
      Witam.
      Poruszam temat mojej Vectry C 1.9 cdti 150 automat bo nigdzie nie mogę znaleźć podobnego przypadku. Wytłumaczę to na przykładzie:
      Jadę w trasie na zapiętym tempomacie( lub bez) np.140 km/h i nagle pyk... tempomat   się wyłącza, samochód jakby miał o połowę koni mniej (słabo reaguje na pedał gazu) i tempomat nie chce się załączyć z powrotem. Po przejechaniu 3-5km po tym incydencie, samochód zaczyna zwalniać, nie mogę utrzymać stałej prędkości co zmusza mnie do zjazdu na pobocze. Gdy stoję w miejscu na biegu neutralnym podczas wciskania gazu do dechy obrotomierz zatrzymuje się na 2000 i nie chce iść dalej. Gasze samochód odpalam z powrotem i opisane objawy mijają, jakby nigdy nic mogę jechać dalej.
      Wcześniej zdarzało się że tempomat się rozłączał, ale mogłem go bez problemu zapiąć z powrotem. Później tak jak w przykładzie odcięcie mocy na trasie a teraz to jak jej się zachce... potrafi odciąć np. podczas ruszania ze świateł.
      Na kokpicie żadna kontrolka się nie świeci, po podpięciu pod komputer nie ma żadnego błędu.
      Porobiłem takie rzeczy jak:
      -regeneracja turbo
      -wymiana EGR
      -uszczelnienie dolotu i podciśnień
      - wymiana olejów silnik i skrzynia
      Pod maską podobno wszystko jest OK a problem nadal występuje i zaczyna mnie strasznie irytować ;P Nie zauważyłem żadnej regularności występowania tego objawu, nieraz straci moc raz na 1000km a nieraz 3 razy na 100km. 
      Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Z góry dziękuje za pomoc. Pozdrawiam
    • Przez Ciutrella
      Witam. Problem z vectrą 1.8 nie wiem czy dobrze wybrałem wersję silnika ale chodzi napewno o 16v i jest to vectra poliftowa z 99r. Auto faluje na obrotach tak od 1.5k do 0,5k. Nie ma silniczka krokowego A przynajmniej takiego jak mają starsze opelki. Przepustnicaj jest na linkę.
    • Przez marcinz22
      Witam. Problem polega na tym że temperarura w zależności od stylu jazdy waha miedzy 87-90 stopni. Jade spokojnie jest 87. Wyprzedzam kilka samochodów i wskakuje na 90, żeby za chwilę spowrotem spaść na 87. Przy okazji jest problem z grzaniem w samochodzie raz dmucha ciepłe powietrze a na postoju albo przy spokojnej jezdzie znowu robi się chłodniej. Nie wiem czy to wina termostatu czy może pompy wody. Ostatnio musiałem dolać trochę płynu. Może coś się zapowietrzyło?
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.