Skocz do zawartości
klinzman

astra f - swap silnika z 1.6 16v x16xel na 1.4 16v 14xel

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , wczoraj spotkało mnie nieśczęście moja asterka f 1.6 16v x16xel sie zatarła :-( (coś ze smarowaniem musiało być, gdyż olej w silniku był ) . Mam do kupienia rozbitą asterkę z silnikiem 1.4 16v x14xel i mam pytanko czy dużo rzeczy trzeba wymienić razem ze silnikiem ? czy półosie napędowe są takie same?

Edytowane przez klinzman

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest takie same

silniki są praktycznie identyczne, z zewnątrz nie do odróżnienia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale pewnie mape będę musiał inną wgrać?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nic nie musisz wgrywać przekładasz i jedziesz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

Jezeli moge odswiezyć temat, bo tez mam podobne pytanie:

 

Mowicie ze mozna zamienic bez problemu x16xel na :arrow: x14xel??( chyba chodzi o x14xe - prawda?)

 

Czy moze x14xel to jakis inny typ silnika??

Edytowane przez StarterPiotr

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

A jesteś pewien że nie da się naprawić ?

Ja jechał przejeżdzałem przez przejazd kolejowy... wyryp był, trzasnąłem przez korek, niby kontrolka zamrugała... ale zgasła... kawałek dalej zapaliła się i zjechałem od razu na bok. Niestety mechanior powiedział, że silnik zatarty do wurzucenia zatarty.

Owszem... panewki się przytarły, ale ... kpl panewek chyba z 70 zł, szlifowanie wału na pierwszy szlif coś ok 100 zł. Czas spędzony w garażu i auto śmiga lata fruwa :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Pewnie da sie naprawić,

Dopiero bede sprawdzać co z nim jest nie tak, ale chce też rozejrzeć sie za innymi możliwościami.

Jeśli w sumie wyjdzie podobnie cenowo to mozna sie zastanowic nad wymianą.

Tylko pytanie czy rzeczywiście swap jest taki prosty jak było napisane powyżej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Mnie też namawiano na SWAP ale... kurcze dojdą kolejne koszta i będzie a tak zostały jeszcze pierscionki do wymiany i nie powinnien nawet kopcić :) i 100 KM wystarczy, albo musi :D

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

StarterPiotr sprawdziłem w infotech silnik x14xe(nie ma silnika x14xel) ma takie same elementy jak x16xel.Pasawowało by porównac numery sterowników czy maja takie same (kolega mi mówil ze pracuja na tych samych ecu-warto by ktos jeszcze to potwierdził).Bo jezeli maja ten sam numer to wiadomo ze sama przekładka silnika wystarczy .Pasowało by tez dokladnie zobaczyc na skrzynie biegów

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Tak też wyczytałem ze można zrobić podmiane bez problemu.

 

Jeżeli dowiem sie czegoś wiecej to dam znać.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez pablo06
      Witam, dziś wymieniłem olej + filtr w moim aucie Opel Astra G 1.6 16V - w warsztacie.
      Po przejechaniu 10km olej już jest czarny. W silniku benzynowym chyba nie powinno się tak stać? Olej jaki wlali to Castrol Magnatec 10w40. Jeśli chodzi o spalanie oleju to coś tam spala - jakieś 250ml na 1000km, zależy od jazdy. Czasami mniej.
      Z tego co pamiętam to jakieś 2 wymiany oleju wstecz to olej po wymianie był normalnego złotego koloru a dopiero po jakimś czasie ściemniał, a nie po przejechaniu 10km.
       
    • Przez szychaw
      Cześć,

      Nie znalazłem podobnego tematu więc zdecydowałem się założyć nowy. Mam nadzieję że wszystko poszło zgodnie z regulaminem forum.

      PROBLEM:
      Jechałem sobie wczoraj moją astra G 1.6 16v X16XEL (wymiana sprzęgła kilka tys. km temu) i w pewnym momencie wrzuciłem bieg po raz ostatni - załadowałem czwórkę i bieg ten został już wrzucony na dobre - lewarek zrobił się nienaturalnie luźny (tak jakby był urwany) - we wszystkich pozycjach jest luźny tylko jakbym próbował "trafić" w tą wrzuconą czwórkę to coś tam się dzieje ale nie wiem do końca co. Zdjąłem mieszek i tam ... nigdy tam nie zaglądałem, oceńcie czy to jest ok?:

      [link=]https://drive.google.com/file/d/13jsAqvaQs7qHEBMlgQk8G4RXMNWFh74c/view?usp=sharing[/link]

      Generalnie nie jestem jakimś dramatycznym laikiem motoryzacyjnym ale przy skrzyni wymiękam. Czy na podstawie powyższego opisu ktoś potrafi stwierdzić czy skrzynia poległa czy to coś z mechanizmem zmiany biegów?

      Spodziewać się wyroku 100 czy 1000zł? Jakie kroki doradzicie?

      Jeśli coś pominąłem to uzupełnię informację,

      Z góry dzięki !
      Pozdrawiam,
      Szymon
    • Przez Shavier
      Witam! Przychodzę do Was drodzy forumowicze z dość sporym problemem z jakim się borykam od dłuższego czasu. Mianowicie chodzi o to co na filmie (pozwolę sobie dodać link do YT)
      Asterka jest mułowata, gdy chcę dodać gazu występuje taki problem jak w linku wyżej, na gazie chodzi ładnie, ale też muł i w dodatku bierze 12L gazu. Mam nadzieję, że mi pomożecie lub dacie sugestie gdzie szukać problemu, pozdrawiam.
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.