Skocz do zawartości

Silnik 1.8 140 KM - spadek mocy - membrana od siłownika klap w kolektorze dolotowym


Gość Strażak Sam

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Strażak Sam

Witam Wszystkich! Od dwóch lat posiadam Insignię 1.8 140 KM i praktycznie auto spisywało się bez zarzutów, ale..... :< Od miesiąca zauważyłem, że zaczęło słabiej przyśpieszać w zakresie 3000-4000 obr/min. Przedtem jak zredukowałem przy 80 km/h na 3 bieg i miałem ok. 3000 obr/min potem depnąłem po gazie to prawie "urywało mi fotel" :tak: a teraz mam wrażenie, że silnik się dławi i generalnie w tym zakresie obrotów zarówno na 3, 4 biegu jak i na wyższych biegach przyśpiesza dość słabo. Dopiero jak zredukuję na niższy bieg zaczynam go wkręcać powyżej 4 tys. prawie w okolice 5 tys. to od 4200 obr tak jakby mu się włączał podtlenek azotu :wow: byłem w ASO ale stwierdzili że wg. kompa wszystko jest ok i auto jeździ normalnie. Niestety, nie zgadzam się z nimi bo znam dobrze swoje auto i wiem jak przyspieszało a jak jest teraz? Czy ktoś z was miał podobne problemy z tym silnikiem? Albo czy ktoś może mi podpowiedzieć co mam przekazać "wymieniaczom" w ASO? Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Strażak Sam

Ok. Gdyby ktoś miał podobne problemy to polecam aby w ASO sprawdzili membranę od siłownika do klap w kolektorze dolotowym. U mnie sprawdzili i wyszło, że nie otwiera się ten siłownik do końca i niestety wymiana całego kolektora dolotowego :szok: koszt ok. 3500; zł :x a wymiana na używany tez może się okazać, że pomoże na krótko, więc płać i płacz. :placze:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Moim zdaniem to bzdura ze trzeba wymieniac caly kolektor, mambrana jest na zawnatrz kolektora dolotowego i w razie problemow wymienia sie sama membrane nawet nie trzeba sciagac kolektora dolotowego. Przynajmniej w moim silniku 1.8 16v 140ps Z18XER

A gdzie można kupić taką membranę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale po co wymieniac. Sprawdzic jej szczlenosc i czy nie ma oporów pryz jej pracy i tyle. W tych silnikach to dosc czesto sa problemy z elektrozaworkami od faz rozrzadu no i samymi kolami. Poczatkowo mogą nawet bledy nie wyskakiwac a pozniej to sporadycznie az w fazie juz powazniejszych problemow to bedzie sypac bledami. U kolegi robilem to chyba ze 5 razy. Kol nie chcial wymieniac bo duze koszty choc w sumie to chcialem je zdjąc,umyć i rozruszac. Poza tym elektrozaworki wyciagalem zamienialem miejscami. Filterki na nich tez wywalilismy bo ponoc tylko przy docieraniu silnika sa potrzebne. Generlanie bylo tam sporo syfu i nawet byl podwieszony ten zaworek od sadzy. Wymyłem i dzialalo to poprawnie. Pozniej poszla wymiana tych zaworkow na nowe i do dzis jest okej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności