Skocz do zawartości

Po wymianie uszczelki pod głowicą nadal olej w płynie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ponownie proszę o poradę bardziej doświadczonych użytkowników.

Pacjent to OPEL Corsa C 1.7 DTI silnik ISUZU.

Około 1,5 roku temu miąłem problem z ubytkiem płynu chłodniczego i pojawiającym się w nim oleju. Auto jeździło normalnie, oprócz tych objawów nie działo się nic.

Po wizycie u mechanika zdiagnozowano uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Kosztowało mnie to zamiast obiecanych 600 złotych około 2000 zł.

Po robocie wszystko teoretycznie było ok. Płyn delikatnie może jeszcze po parę milimetrów znikał, ale sądziłęm że jest ok.

Od zakupu auta trudno było mu złampać temperaturę. (okaząło się potem ze to termostat)

Pewnego razu kiedy żona ćwiczyła sobie jazdę po autodromie i silnik złapał temperaturę, to po zajrzeniu do zbiorniczka okazało się, ze znowu jest olej w pynie.

 

Odlałem zanieczyszczony płyn zez biorniczka i zalałem drugi (wiem, wiem że płyn nie jest tylko w zbiorniczku). Niby się poprawiło, ale podczas jazdy silnik nie miał okazji złapać temepratury.

Po niedawnej wymianie termostatu silnik ładnie łapie temperaturkę, ale po każdej kilkunastokilometrowej jeździe widzę w płynie olej, który sukcesywnie zbieram.

 

Pytanie moje jest takie:

 

Czy m,ożliwe jest, że mechanik neiwłaściwie oczyścił układ chłodzenia z oleju po wymianei uszczelki i dopiero teraz kiedy silnik normalnie się nagrzewa, to pod wpływem temperatury wypływa syf z uiładu. Czy to tylko moje mżonki?

 

Dodam, ze od wymiany upg zrobiłem autem może z 5 tys. km., dlatego moje nadzieje że to nadal wypłukujący się olej.

 

Prosze o odpowiedź, bo chyba jak się wkurzę to pozbędę się tego samochodu, choć bardzo go lubię. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość szkieletor

Witam . A za co Kolego tyle kasy wydales? Te glowice pekaja to ich wada i jezeli nie byla sprawdzana na szczelnosc to wymiana uszczelki nic nie daje.Przy tych kosztach to remont bys Kolego zrobil a nie wymienil uszczelke pod glowica. Ktos przegina i to niezle na niewiedzy oddajacego autko z takim problemem.Napisz co zostalo zrobione za taka kase,ze dalej jest ten sam problem.Poadrawiam.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Wymiana upg, wymiana innychuszzelek, które podobno nalezy podczas rozbierania zrobić, ale to mała suma. Sprawdzenie głowicy na szczelność, planowanie głowicy, wymiana uszczelaniczy, nowe śruby coś tam jeszcze. A no świece przy okazji zmieniłem żarowe wtedy. Wiem że, któeeś z tychczęści zamaiwiali w serisie opla.

Nie twierdzę że mnie ktoś nie oszukał, bo żeby to stwierdzić to trzeba się znać, a ja się nie znam. Dzięki za odpowiedź

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

witam

zapytaj się czy mogą w tym samym warsztacie zrobić płukanie układu chłodzenia i dlaczego tego nie zrobili?(w tej cenie powinni to zrobić w ramach gwarancji, reputacji czy zwykłej ludzkiej symetrii) jeśli się zgodzą bez marudzenia, to masz większe szanse że robota została wykonana prawidłowo. jeśli nie to...

czy masz coś przynajmniej oprócz ustnego zapewnienia, że rzeczywiście głowica była spr na szczelność?

Pozdr

Edytowane przez tokar2
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź chłodnicę oleju .. z tego co opisujesz prawdopodbnie zabrałeś sie za niewłasciwą rzecz. Silniki 1.7 maja problem z tą częscią i przy większych przebiegach zdarza się, że padają. Z uwagi, że ciśnienie oleju jest większe niż ciśnienie wody zawsze będziesz miał olej w wodzie a nie odwrotnie. Proponuje sprawdzić szczelność chłodniczki oleju i zweryfikować, czy to własnie jest to. Jesteś pewien, że jest to olej .. nie sadza??

Wyczyszczenie układu, bloku, chłodnic to nie taka latwa sprawa .. tak naprawdę potrzeba zdemontować dużo elementówi porządnie wyczyścić blok .. a to na samochodzie nie jest takie łatwe.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na obecnym etapie płukamn układ i jeżdżę. Sprawdzić chcę, czy sprawa się unormujme, czy pogorszy. Jeśli się pogorszy biorę się za chodniczkę oleju. Dzięki za odpowiedzi. Odezwę się i powiem jak wyniki moich kontroli. Pozdrawiam

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Podobna zawartość

    • Przez Tobiasz
      Przy zakaupe mojego combolota przy przebiegu ok 190 000 km zauważyłem, że uszczelka pod pokrywą zaworów byla lekko uszkodzona skąd delikatnie leciał olej. Oddałem do mechanika i razem z wymianą uszczelki wymieniłem wszystkie filtry i olej. Po naprawie z silnika nastąpił wyciek. Nie byłem w stanie zlokalizować skąd więc oddałem spowrotem do machanika na poprawę. Po drugiej naprawie dalej gubił olej jednakże już mniej. Wydaje mi się że olej cieknie w okolicy rozrządu. W pewnym momencie bez żadnego ostrzeżenia rano silnik już nie odpalił. Poziom oleju w normie. Po przekręceniu zapłonu silnik zakręcił lecz co raz słabiej i słabiej aż zapiszczał dzwięk i tak już silnik stanął na dobre. Z tego co się orientuje jest to silnik ozanczony kodem Y17DTH. Nie wiem co może być powodem i czy aby silnik nie jest do wymiany.
    • Przez eldi
      Witam
      Potrzebuje taka uszczelkę Numer GM 90572062 tylko ze chciałem ja dorobić tylko nie wiem jaki materiał by się nadawał ? np preszpan?

    • Przez CarlosMENDOZA
      Co to za rurka ? I czemu cieknie ?

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.