Skocz do zawartości

Po wymianie uszczelki nadal olej w płynie chłodniczym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Ponownie proszę o poradę bardziej doświadczonych użytkowników.

Pacjent to OPEL Corsa C 1.7 DTI silnik ISUZU.

Około 1,5 roku temu miąłem problem z ubytkiem płynu chłodniczego i pojawiającym się w nim oleju. Auto jeździło normalnie, oprócz tych objawów nie działo się nic.

Po wizycie u mechanika zdiagnozowano uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Kosztowało mnie to zamiast obiecanych 600 złotych około 2000 zł.

Po robocie wszystko teoretycznie było ok. Płyn delikatnie może jeszcze po parę milimetrów znikał, ale sądziłęm że jest ok.

Od zakupu auta trudno było mu złampać temperaturę. (okaząło się potem ze to termostat)

Pewnego razu kiedy żona ćwiczyła sobie jazdę po autodromie i silnik złapał temperaturę, to po zajrzeniu do zbiorniczka okazało się, ze znowu jest olej w pynie.

 

Odlałem zanieczyszczony płyn zez biorniczka i zalałem drugi (wiem, wiem że płyn nie jest tylko w zbiorniczku). Niby się poprawiło, ale podczas jazdy silnik nie miał okazji złapać temepratury.

Po niedawnej wymianie termostatu silnik ładnie łapie temperaturkę, ale po każdej kilkunastokilometrowej jeździe widzę w płynie olej, który sukcesywnie zbieram.

 

Pytanie moje jest takie:

 

Czy m,ożliwe jest, że mechanik neiwłaściwie oczyścił układ chłodzenia z oleju po wymianei uszczelki i dopiero teraz kiedy silnik normalnie się nagrzewa, to pod wpływem temperatury wypływa syf z uiładu. Czy to tylko moje mżonki?

 

Dodam, ze od wymiany upg zrobiłem autem może z 5 tys. km., dlatego moje nadzieje że to nadal wypłukujący się olej.

 

Prosze o odpowiedź, bo chyba jak się wkurzę to pozbędę się tego samochodu, choć bardzo go lubię. Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi.


 

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kolego...tylko czy to napewno UPG? Być może mechanik źle zdiagnozował usterke. Być może usterka leży po stronie chłodniczki oleju. Koszt mały naprawy...nawet możliwy do zrobionia samemu. poczytaj np

http://forum.opel24.com/topic/60756-olej-w-zbiorniczku-wyrownawczym-astra-17dti/

za co zapłaciłeś 2 tysiaki?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

kilka uszczelek pod nie wiem już co orprcz tej upg, uszczelniacze zaworów, śruby i inne pierdółki, no jeszcze parę siec żarowych ale to poza tematem. Mówił, ze chłodniczka oleju jest ok.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a jak to sprawdził? odkrecił..wymienił uszczelki..? bo tylko chyba w ten sposób mozna sprawdzić. poczytałeś ten wątek który Ci wysłałem?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź. Dopiero dziś poczytałem wątek, który mi puściłeś. Dziś układ się płucze u innego poleconego mi przez kumpla mechanika. Jeśli syf będzie się znowu pojawiał, to wio maleńka w handel.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wypłukanie nic nie da!! Wymień uszczelki chłodniczki oleju. koszt jakies 30 zł uszczelek. Wymiana nawet samemu!! A to , że mechanik powiedział , że jest ok ..to może sie nie znać lub chcieć zarobić kase!

Edytowane przez klopsik1
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za odpowiedź. Pojeździmy i się okaże. Mechanik mówi, że tym syfem oblepione są węże od środka i przez jakioś czas przy założeniu że to tylko to będą wypływać plamy do zbiorniczxka. A jeśli chłodniczka to trzeba uszczelki wymienić i już. Zobaczymy.

 

Pojawił mi się za to nowy gorszy problem. Po wypłukaniu układu wyjeźdząm z warsztatu. Przejechałem może z 5 kilometrów żeby zagrzać silnik i sprawdzić efekt płukania. Usłyszałem najpierw szmer, potem jakiś jakby gwizd. Wróciłem do warsztatu i okazało się, ze padła turbina.

 

Czy to może być powiązane ze sobą. Już mi ręce opadają. Proszę o odpowiedź.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.