Skocz do zawartości

Padnięta turbina po płukaniu układu chłodniczego


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Kłopotów z corsą ciąg dalszy :(. Powiedzcie mi, czy to możliwe żeby po wypłukaniu układu chodniczego padła mi turbina. Po wyjechaniu z warsztatu po wypłukaniu układu chłodniczego z resztek oleju (wcześni9ejsza awaria upg) po jakichś 5 kilometrach słyszę hałasy, gwizdy. Po powirocie do warsztatu diagnoza - padnieta turbina.

 

Czy moziwy jest jakikolwiek związek płukania z uszkodzeneim turbiny. Pomóżcie bo nie wiem czy to koszmarny przypadek czy ma to ze sobą związek.

 

Dzięki z awszystkie odpowiedzi.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

wcześniej miałem olej w płynie, gdy była wymieniana upg. Później tez pjawiał się olej ale mam nadzieję ze to tylko syf z układu sie wypłukuje. Stan oleju nei wzrósł teraz przy awarii turbiny, więc zakładam że płyu tam nei ma.

Własnie z powoidu oleju w płynie pojechałem płukać układ. Po wyjeździe pada turbo.

Edytowane przez t.p.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli w płynie był olej to duże prawdopodobieństwo że płyn przedostał się do oleju. Jeśłi go nie było to o ile nie zassało mechanikom nic do turbo to zwykły pech.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tylko trochę mnie dziwi ten zbieg okoilczności. Czyli turbo w żaden sposób nie sąsiaduje z płynem chłodniczym?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak płukał mi układ - nie wiem czy tak się powinno robić - mówił że po płukaniu specyfikiem to nawet wężem z wodą płukał jeszcze. Więc gdyby się okazało, zę jest nieszczelność w układzie chłodzenia i ta woda z sieci pod ciśnieniem dostałaby się do oleju to turbinka by mogła paść?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ciekaw jestem czy zimna woda z sieci mogłaby tak ostudzić olej,żeby był zbyt gęsty i szkodził turbinę?

Edytowane przez t.p.
Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli płukał przy zapalonym rozgrzanym silniku (pewnie tak było) to mógł teoretycznie doprowadzić do zapowietrzenia układu chłodzenia i chwilowego przegrzania oleju (teoretycznie możliwe). Jeśli zalał zimną kranówą rozgrzany silnik to też mógł doprowadzić do szybkiego schłodzenia układu i powstania silnych napreżeń i odkształceń materiału. Trudno Ci jednak bedzie to udowodnić.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Zanim założysz temat opisując swój problem, zapoznaj się z naszymi zaleceniami

  • Przeszukaj forum - skorzystaj z wyszukiwarki i przeszukaj forum, być może ktoś omówił podobne zagadnienie,
  • Podaj wersję modelu - nie zapomnij o podaniu wersji modelu auta, którego dotyczy opisywany problem,
  • Oznaczenie silnika - podaj nam jak najwięcej danych, które dotyczą Twojego silnika,
  • Opis problemu - opisz swój problem w sposób zrozumiały dla innych
Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

Partnerem serwisu: Karty Plastikowe && Karty Plastikowe
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.