Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Zakupiłem Corse B 1997r i nie wiem czy to co się dzieje jest normalne, a mianowicie nie gaśnie mi zółta kontrolka przed zapłonem i nie wiem czy tak ma być czy nie(prawdopodobnie jest to check engine ale pewien nie jestem)

Zdjęcie kontrolek przed rozruchem :
6761172300_1370274993.jpg

Dodam że ta zółta kontrolka potrafi zawsze lub prawie zawsze mignąć co widać na tym filmiku (nie zauważyłem żeby świeciła się podczas jazdy):
PPM i zapisz jako

Ponadto zauważyłem ze zjadła mi ponad 10 litrów benzyny na 130 kilometrach przy bardzo spokojniej jeździe 60-80km/h co jest trochu dziwne przy silniku 1,4 nie przekraczając za bardzo tych 2000 obrotów/min

Podpowiedzcie w miarę możliwości co to może być, z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam;)

//Do Administracji, proszę o przeniesienie do właściwego działu gdyby ten nie był odpowiedni.

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka ma świecić przed zapłonem, a po uruchomieniu silnika ma zgasnąć jezeli nie to jest błąd. Nie wiem jak na filmie bo nie moge odtworzyć

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli jak się świeci to jest ok? a dlaczego 2 razy mignie ?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

10 na 13o km to nie jest aż taki zły wynik, to że mulisz i wolno jedziesz nie znaczy że bedzie mało paliło. Lepiej czasem zredukować na 4 i dać po obrotach niż na piątce wcisnąć gaz w podłogę i tylko wzbogacić mieszankę, bo taki słaby silnik ma małą reakcję na gaz pod dużym obciążeniem. Jeśli masz wątpliwości co do tej kontroli zrób odczyt błędów przy pomocy mostka w złączu diagnostycznym- intrukcja jest na forum. Nie świeci sie podczas jazdy jest dobrze, chyba że ktoś ją podpiął pod inną kontrolkę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ponadto zauważyłem ze zjadła mi ponad 10 litrów benzyny na 130 kilometrach przy bardzo spokojniej jeździe 60-80km/h co jest trochu dziwne przy silniku 1,4 nie przekraczając za bardzo tych 2000 obrotów/min
wychodzi dokładnie 7,7 litra na 100km to nie jest zły wynik, to że jedziesz spokojnie poniżej 2tyś to nie znaczy że jedziesz ekonomicznie....

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli mówicie że lepiej pryzcisnąć na dobrze ponad te 2 niż męczyć go poniżej 2

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeździć na możliwie najwyższym biegu a pod górkę lepiej jechać na niższym biegu redukcja niż męczyć auto na wyższym z pedałem gazu do spodu

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie gaśnie mi zółta kontrolka przed zapłonem i nie wiem czy tak ma być czy nie(prawdopodobnie jest to check engine ale pewien nie jestem)

 

 

Dodam że ta zółta kontrolka potrafi zawsze lub prawie zawsze mignąć co widać na tym filmiku (nie zauważyłem żeby świeciła się podczas jazdy):

 

 

Ponadto zauważyłem ze zjadła mi ponad 10 litrów benzyny na 130 kilometrach przy bardzo spokojniej jeździe 60-80km/h co jest trochu dziwne przy silniku 1,4 nie przekraczając za bardzo tych 2000 obrotów/min

 

 

Żółta kontrolka ma gasnąc po uruchomieniu silnika, każde jej zapalenie w czasie jazdy (pracy silnika) oznacza ogólnie pojętą awarię. Spróbuj podjechać do kogoś, kto Ci sprawdzi czy są zapisane jakieś błędy w sterowniku.

 

1,4 nie jest mistrzem ekonomii ale za to zapewnia całkiem przyzwoite osiągi. Niestety: coś za coś :) 7,7l jest OK. Lepiej będzie tylko na trasie, nie przekraczając 90 km/h :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy kolega problem rozwiazal, ale u mnie jest dokladnie tak samo, po przekreceniu na zaplon zaswiecaja sie wszystkie kontrolki (dodatkowo u mnie kontrolka elektrycznego wspomagania EPS). Check tez mrugnie czasem. Po odpaleniu silnika wszystko gasnie. Przeciez tak jest w kazdym aucie, ze na zaplonie swieci sie wszystko. Check ma sie nie palic przy pracujacym silniku.

 

Co do spalania... To jest benzyna, nie diesel. To sie musi krecic, by byc ekonomiczne. Ponadto kazdy jezdzi inaczej i z innym butem. Moj przy skrajnym eco-drivingu i operowaniu gazem nie wiecej niz do 1/3 polyka w cyklu mieszanym (z przewaga poza miastem) niecale 6 na 100, ale mam mniejsza pojemnosc silnika.

 

Nie martw sie check'iem. Dopoki nie pali sie podczas jazdy, wszystko jest w porzadku :-) Nie szukaj dziury w calym, to jest stare auto ;)

Edytowane przez Rauxel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.