Skocz do zawartości
Krzysiek1aa

1.3 51kW 16V Z13DT Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH

Rekomendowane odpowiedzi

Witam poszukuje interfejsa do auta jak w tytule tylko do jednego zadania:

Wyłaczenie zaworu EGR myślicie że trakie coś to dobry wybór??

http://allegro.pl/show_item.php?item=2728647309&msg=Tw%C3%B3j+e-mail+zosta%C5%82+wys%C5%82any.&msgtoken=048a25b10f8bf5405c1e387864ffa85323220a1444b540a86acf77d00be2ff62

niestety już 2 raz padł a koszt ok 500zł jednorazowo :( czyszczenie ultra-dzwiekiem pomaga na 5 tyś/km,

auto jeździ głównie w cyklu mieszanym ok 50 km dziennie

Ewentualnie może znacie kogoś z woj.opolskiego ktory zrobi to tanio , unie w okolicy krzyczą po 500złnetto wydaje mi się że roboczo/godzina jest zbyt wysoka

Proszę o pomoc

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Co do urządzenia to nie jestem pewny czy to nim zrobisz, a dwa by wyłączyć egr to tam napewno nie będzie opcji wyłącz egr tylko trzeba wiedzieć którą mape i jakie algorytm zmienić.

 

Ja za wyłączenie płaciłem 300 brutto. szybko i moim zdaniem tanio, niestety w częstochowie to chyba nie bardzo opłaca Ci się jechać tyle km.

Edytowane przez przeemmek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to jest cos w rodzaju interfejsu galleto 1260. pamietaj jeszcze,ze przy flashowaniu wsadu eeprom mozna uwalic sterownik po wgraniu zlego,

lub po wystapieniu bledu podczas zapisu nowej mapy.wtedy ECU ->szrot

 

 

A teraz z innej beczki;

Z13DTJ ma szereg czujnikow sterujacych EGR-EM w odroznieniu do mojego Z13DT,

na poczatku tez mialem problem Z EGR-EM,ale juz sie z tym uporalem -zablokowal sie z 4 razy ,ale po zdjeciu silownika(solenidu) i po rozruszaniu elementu ruchomego i nasmarowniu w koncu mam problem z glowy. wiem tez co sie pryczynialo do tego stanu ze sie blokowal-powolne ruszanie bez depniecia w palnik(gaz) sprawialo ze egr byl uchylony co w ostatecznosci powodowalo ze uchylony sie blokowal.

pamietaj ze nie znosi jazdy na emeryta !!!

mozesz tez zaslepic czesciowo(nie wywali usterki) lub calkowicie tez nic sie nie stanie

 

co do czyszczenia ultra dzwiekiem jestem sceptycznie nastawiony,bo bez usuniecia przyczyny to sie powtarza...na przyczyne moge wskazac np styl jazdy ...

 

a masz filtr czastek stalych???

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Interfejs dla laika całkowicie bezużyteczny.

Najpierw trzeba ściągnąć eeprom z ecu, później zmodyfikowac i wgrać ponownie.

Nikt nie "poprawi" twojego pliku za darmo, wiedza na ten temat kosztuje.

 

Poszukaj zakładu, który robi to profesjonalnie i da gwarancję na swoją usługę.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Znalazłęm niby fachowca ktory poprawi mapy za 100zł bądz za 300 od A-Z ale też daleko, dlatego chciałem zegrać wysłać i wgrać , a kabelek by został i na flaszke by zostało

 

Ewentualnie ta usługa wygląda dobrze: stym że auto musi jeździć:(

http://allegro.pl/ch...2762261251.html

100zł + przesyłki

Może ma ktoś jakąś wiedze na temat tej firmy??

 

EGR- czyściłęm już efekt był krótko-trwały po 2 miesiącach problem powrócił,

 

 

PDF- nie ma fabrycznie ,

 

 

PRZEMEEK a dasz namiary na nich?? do Czestochowy mam ze 90km czyli da rade :)

Edytowane przez Krzysiek1aa

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
http://juratuning.pl/ strona gościa zadzwoń powiedz że jesteś z forum opla gość obiecał dawać rabat z czego wiem oprócz mnie były tam jeszcze dwie osoby jedna z tego forum Edytowane przez przeemmek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

http://juratuning.pl/ strona gościa zadzwoń powiedz że jesteś z forum opla gość obiecał dawać rabat z czego wiem oprócz mnie były tam jeszcze dwie osoby jedna z tego forum

 

Napisałęm widomość :)

cena atrakcyjna jak dla forumowicza to 250zł wiec się skusze musze jeszcze zadzwonić i się umówić,

dzięki za namiar

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany?

Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany?

 

Różnicy w zachowaniu auta jakiejś wielkiej nie ma, może robi się bardziej dieslowate(odgłos silnika minimalnie się zmienia).

Co do dynamiki auta to jak wsiadłem pierwszy raz po wyłączeniu wydawało się że ma większego kopa i może tak jest w końcu egr jest ciągle domknięty a jak wiemy wcześniej domykał się dopiero po ruszaniu a na postoju był otwarty. Zużycie paliwa nie zmieniło się w ogóle albo tak minimalnie że tego nie zauważyłem, a na pewno nie wzrosło:))

 

 

 

Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?

Gdy ja wyłączałem zawór EGR to gość powiedział że nie ma znaczenia czy jest sprawny czy nie. Są jednak pewne utrudnienia kiedy jest nie sprawny.

W moim przypadku wieszał się i nie zawsze otwierał wyrzucając błąd ale nadal pracował.

Plusem wyłączenia jeszcze działającego zaworu jest to że gość wgrywa na program który go zamyka i na tym sprawa się kończy.(tak było u mnie).

 

Gdy zawór nie działa i został otwarty to po wgraniu programu musimy go niestety wyjąć i zaślepić program daje nam to że jak większość osób wie zaślepienie tego egr w tym silniku od razu powoduje wywalenie błędu po wgraniu softu nie będzie tego problemu.

 

Przed wyłączeniem nie czyściłem EGR`a.

Edytowane przez przeemmek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witajcie dziś byłem usunąć zawór EGR elektronicznie, niestety okzazało się że jest jeszzcze jeden problem :( turbo przeładowuje prawdopodobnie sztanga się nie rusza :(

musze to obczajić, co do usuwania poszło gładko trzeba było wyciagnąć ECU bo było zablokowane :)

Ćhłopaki za free zczytali błędy skasowali chwile pokombinowali przy sądzie która wywalała błąd także jestem zadowolony

Polecam

 

http://allegro.pl/show_item.php?item=2770346452

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowane)

jestem po czyszczeniu kolektora ssacego i egr-u.

nie powiem spodziewalem tego,ale to co bylo w srodku to przeszlo moje wyobrazenie.

w sumie jestem remapie takwiec smolic mial prawo,ale po demontazu doszedlem do wniosku ze egr sie zacina , malo trgo po zamknieciu przepuszcza-bo jak sie zamknie jak nagaru pelno na grzybkach i trzpieniu.

gorsza sytuacja byla z kolektorem ,mozna to ujac tak :eek: 60-65% przeswitu na kazdy zawor w kolektorze,niby silnik doladowany to ja jest cisnienie to powietrze zawsze do cylindra dotrze ( :maruda: ze spalinami) tylko silnik nie zawsze jest obciazony na 100% kiedy laduje ok 1.2 bara

Wyczyscilem wszystko tip top srodek do mycia silnikow i duzo szmaty dalo rade

egr trzyma jak nowy i swieci jak nowy

 

no i tu niespodzianka zrobilem zaslepke :wow::jupi: przed egr-em z otworem o srednicy 9 mm z kajneru (inox)
przed egrpem dlatgo ze kierujac sie mysla ze jak mniej dojdzie do egru spalin to i mniej przez niego przejdzie,no i kolektor bedzie mniej na tym kulal.dlatego uwazam ze zaslepianie przed chlodnica spalin powoduje ze w okolicy grzybka gromadzi sie sadza i nagar i egr przez to zacznie sie przycinac ,ponadto te okragle z 3 dziurami zaslepki z allegro sa g warte,dlatego zrobilem inaczej a jak sie to sprawdzi zobaczymy .

 

poskladane i za....(suwa) teraz jak oszalaly

 

no i przeztal kopcic :brawo:

 

a jakby ktos pytal czy pokazuje bledy to odpowiem

bledow nie ma

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No to pogratulować, w tym silniku cokolwiek zrobic to masakra wszedzie ciasno i nie ma jak się wcisnac. No i te kochane delikatne śruby torxy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy jak się troszkę porozbiera, to ogólnie dostęp do śrub kolektora jest dość dobry, najlepiej chyba wykręcać z kanału...

 

Co do śrub to niestety torx nie jest zbyt dobry i lepiej zawsze dać nowe...

 

Co do kolektora to niestety ten silnik pakuje takie ilości syfu do niego że to tragedia, niedawno u kumpla wyciągneliśmy kolektor i też calutki zatkany na maxa, w mojej corsie zresza też było pdoobnie...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich forumowiczów ponownie po długiej przerwie.

 

Chciałem poruszyć temat zaślepki częściowej EGRa w Oplu Corsie C 1.3 CDTI 2004 r. 70 KM a wyłączanie EGRa z ECU

 

Wiem że było mnustwo tematów o wyłanczaniu EGRa w sterowniku ECU i o zaślepianiu częściowym i całkowitym EGRa lecz pytanie brzmi co lepiej się opłaca i co mniej zaszkodzi silnikowi ( naszym corsinkom :-) ) ??

Wiem że na chłopski rozum najlepiej wyłączyć w cholere i mieć spokój na zawsze z EGRem ale u mnie w mieścinie chyba nikt tego nie umie :P tzn jeden młody mechanik kompem zgrywał mi coś pół h z auta na lapka i na drugi dzień stwierdził że jest problem i musi cały sterownik wyjąć z auta i wtedy jakimś programem mógłby go zgrać i zmienić ta mape aby EGR się zamknoł na amen :-) ale za taki manewr mi zaproponował 350 zł za zmiane mapki plus 200 zł za wyjęcie ECU i ponowny jego montaż ( śmich na sali ) i zrezygnowałem z jego usługi zreszta widać ze to amator skoro nie wiedział odrazu jak sie za to zabrać :-)

 

Więc wróciłem do punktu wyjścia z tym że rok temu kupiłem zaślepke częściową do EGRa ( dodam też że rok temu wymieniłem EGRa na nowy gdyż czyszczenie starego i kolektora pomoglo może na miesiąc dwa i znów dławiło przy dodawaniu gazu i puszczał dymek czarny a po zamontowaniu nowego może na 5 miesięcy miałem spokój )

Głownie jeżdze po mieście i może dlatego częste mam problemy z EGRem z tym że na nowym nie mam jeszcze błedów ale traci moc przy dawaniu gazu identycznie jak rok temu tylko rzadziej sie to dzieje.

Mam taką zaślepke:
http://allegro.pl/31-zaslepka-egr-1-3-jtd-multjet-fiat-1-3-cdti-opel-i3307264909.html

 

powiedzcie tylko co mi da taka zaślepka jak ją się montuje za EGRem między wlotem do kolektora a EGRem?? przecież i tak całe te spaliny będą do EGRa lecieć co w rezultacie zapcha grzyba i znów się bedzię zacinał.. dlaczego nie ma zaślepek przed EGRem?? wtedy wydaje mi się że miało by to sens gdyż ograniczony byłby wlot spalin do samego EGRa oraz kolektora co o tym sądzicie??

 

Konieczne jest czyszczenie kolektora przed zaślepianiem częściowym??
Czy zaślepianie przed EGRem działało by tak samo jak za EGRem bez żadnych problemów?? ktos już pisał w jakims poście że zaślepil własnie PRZED EGRem i to dużo lepsze rozwiązanie niż te zaślepki z allegro.

PS: Z góry przepraszam za wyczerpującego posta :P

 

 

Słownik do ręki to po pierwsze. Po drugie scaliłem - nie powielaj tematów.

bad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ja pisalem

Dorobilem z kajneru i mam spokuj

Polecam ten zabieg

 

Pewnie za nieedlugo na allegro bedzie jak odgapia a to moj patent

Edytowane przez mati11294

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O widze ktoś dopioł mój post do juz istniejacego postu o tym samym temacie :D przepraszam nie wiedziałem że już taki był pisany

 

 

Ja pisalem
Dorobilem z kajneru i mam spokuj
Polecam ten zabieg

Pewnie za nieedlugo na allegro bedzie jak odgapia a to moj patent

 

tak własnie mówiłem o twojej wypowiedzi czyli mówisz że dałeś zaślepke przed wlotem do EGRa i jest wszystko wporządku? ten wlot jest jakby w kształcie jajka dobrze mówie?

 

 

 

 

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.

 

kurde właśnie tez bym wolał wyłączyć ten EGR i mieć święty spokój na zawsze. A pytanie czy po wyłączeniu EGRa trzeba go potem jeszcze zaślepić całkowicie czy nie trzeba tego robić??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jak sciagniesz egr to juz masz wzor uszczelki lub odrysowac od starej uszczelki i otwor zrobic 8 mm

 

puki co widze same pozytywy po tym zabiegu

nic sie nie dzieje

moze za jakis czas zdejme dolot w celu weryfikacji stanu wnetrza

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a to jeden otwór zrobić tylko 8 mm? pisałeś wyżej że ty zrobiłeś 9 mm :P

 

no ciekaw jestem na ile ten zabieg wystarczy czyli po jakim czasie znów trzeba czyścić egr i dolot gdy się ma zaślepkę

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ale tobie radze 8 mm :shy:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez iwan955
      Objawem w mojej meriva A 1.3 69KM CDTI 2005 była cieknąca ropa z pompy wysokiego ciśnienia. Wykręciłem najpierw akumulator, filtr paliwa w obudowie, kosz akumulatora , pompę vacum a na końcu pompę wysokiego ciśnienia. Pompa vacum i wysokiego ciśnienia dokręcone były do silnika bardzo lekko. Po odkręceniu pierwszej sekcji z której lała się ropa podczas jazdy i wyjęciu wszystkich uszczelek stwierdziłem uszkodzony oring, wymiany dokonałem dla każdej sekcji. Należy zachować czystość przy wymianie uszczelnień, zabrudzone elementy sekcji moczymy w nafcie przez kilka godzin następnie pokrywę sekcji i pompę gdzie pokrywa jest przykręcona czyścimy papierem ściernym 500 lub 1000 na mokro np z WD40. Po tym zabiegu czyścimy wszystko benzyną ekstrakcyjną i wycieramy w czyściwem i ponownie benzyną.












    • Przez pakiao
      Witam czy koledzy sie orientuja jaki mam filtr oleju w Corsie bo w wyszukiwarce filtron wyskakuja dwa rodzaje OE 670 oraz OE 682
       
    • Przez damiyc
      Witam Panowie i Panie!
      To mój pierwszy post na tym forum więc proszę o wyrozumiałość
      Mam problem z moim combo 1.3 cdti Silnik nie chcę wogóle zagadać i potrzebna mi jest w tej kwestii pomoc o to co udało mi się ustalić
      - Po podłączeniu do komputera jeden błąd związany ze świecami żarowymi P0683 (sądzę że w tym winy nie odpalenia nie ma)
      - Zero innych jakichkolwiek błedów typu immobiliser
      - Pompa w baku sprawna
      - Ciśnienie na listwie po zapłonie 0,60 przy próbie odpaleni ponad 250 myśle że jest ok
      - Bezpieczniki ok, Nie wiem jak z przekaźnikami
      - Na Samostart Pali ale zaraz gaśnie tyle tylko ile samostartu w dolocie
      - Paliwo dochodzi do wtrysków
       
      Myśle że wina leży w elektronice ale nic komputer by nie wykrył jak ktos ma inne przypuszczenia niech pomoże. Co mogę jeszcze sprawdzić? Na co zwrócić uwagę? Pomocy bo już nie mam pomysłów...
       
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.