Skocz do zawartości
Mephic

[Astra G 1.6 16V] Gaśnie, szarpie - prawdopodobnie EGR - pomoc w wyborze

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jestem nowym użytkownikiem więc proszę o wyrozumiałość - mamy w domu Opla Astrę G 1.6 16V 2001, który przysparza coraz większych problemów. Ostatni to gaśnięcie podczas jazdy (nawet przy 100-130 km/h - wyobraźcie sobie co czułem na autostradzie jak zobaczyłem przy tej prędkości kontrolki), zaraz przed zgaśnięciem bardzo szarpie. Podczas normalnej jazdy (kiedy akurat nie gaśnie) też czuć szarpanie przy lekko dodawanym gazie.

 

Odwiedziłem jeden z polecanych serwisów w KRK i diagnoza była szybka - EGR. Po wyczyszczeniu auto jeździło dokładnie 1 dzień normalnie i problemy zaczęły się od nowa. 8 dych poszło się kochać a ja podjąłem decyzję o wymianie EGR.

 

Usłyszałem, że ta operacja to 500 zł za część. Praktycznie padłem na twarz, bo jak słyszę, że mam wsadzić 500 zł za zawór do auta za 8k to trochę mnie trzepie. Ale znalazłem w intercarsie zawór EGR do Opla Astry II 1.6 od DELPHI, numer części: EG10006-12B1

 

I ta oto część (a chyba oryginalne oplowskie to też są Delphi?) kosztuje 251,69 zł.

 

Pytanie - czy ten zawór będzie pasował i czemu właściwie Pierburg czy Era są o tyle droższe? (ok 600 zł)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez OpelAstrakrk
      Witam serdecznie ,może akurat ktoś jest na etapie sprzedaży ,poszukuję miski olejowej :
      OPEL ASTRA 2G
      55354721
      2006
      1.6
      16V
      ECO TEC
    • Przez 69xKisiel
      Witam ostatnio regenerowalem chłodnice i na początku zalałem ja woda żeby sprawdzić ewentualne wycieki. Po rozgrzaniu silnika zapala się auto z kluczykiem A później CE i autem zaczyna szarpać oraz gaśnie podczas ruszania i wrzucenia dwójki, rzadziej na wyższych biegach. Z chłodnicy minimalnie cieknie z gumek na tyle że nie muszę w sumie nic dolewać tylko leciutko chłodnica jest wilgotna z jednej strony. Po wyczytaniu obs błędu wskazuje na błąd P1405 czyli egr, ale jadąc odkryłem że jeżeli puszczę ciepłe powietrze na największych obrotach to auto zachowuje się normalnie i nie szarpie ani nie gaśnie. Nie wiem czy to przez wodę w układzie chłodzenia zamiast normalnego płynu czy serio brać się za wymianę EGRa. Może ktoś miał podobnie i zna przyczynę i rozwiązanie tego problemu.
       
      Astra G 1.6 16v twinport
       
      Z góry dzięki za odpowiedzi
    • Przez Adasiuniunio
      Witam. Potrzebuje schematu wiązki idącego od zaworu EGR do sterownika. Które przewody w wiązce sterownika są od egr-u? Mam gdzieś zwarcie na przewodach i chce uciąć i na nowo poprowadzić od sterownika do zaworu EGR.
      Dodam że błąd notorycznie powraca - 1405
      Podstawiane już różne włącznie z nowym i cały czas to samo. Czyszczony również, moczony w nafcie przez 2 dni.
      Zakładam że wina leży w wiązce i chce na nowo przeciągnąć przewody i polutować
       
      Dodam że samochód to opel astra g 1.6 8V X16SZR 1999r automatyczna skrzynia biegów
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.