Skocz do zawartości
malybelzyce

problem z silnikiem moca i nie wiem czym jeszcze

Rekomendowane odpowiedzi

Dziendobry wszystkim.

To moj pierwszy post na tym forum .

Potrzebuje madrej rady.

 

Teraz cala historia

Vivaro 2008 2, 0cdti z przebiegiem 75 tys km.

Kupilem pol roku temu troche pojezdzilem i w koncu co jakis czas zaczal szarpac w momencie wcisniecia pedalu gazu tak co jakis czas, i na zimnym i na cieplym bez znaczenia. Pali na dotyk.

Ale dalo sie z tym jezdzic . Ale zaczynalo to dokuczac coraz bardziej. Czasem nawet sie pojawiala kontrolka stop i kontrolka stop silnika wraz z konkretnym szarpnieciem. Puscilem pedal gazu i wszystko wracalo do normy. Az tu nagle stracil komletnie moc ale bez zadnych kontrolek na tablicy . Wiec zaprowadzilem auto do serwisu opla. Szybka diagnoza wtrysk 3 cylinder . Wymienilem go sam bo za wymiane jednego wtrysku powiedzieli w przeliczeniu na zlotowki miedzy 10 a 20 tys zlotych (norwegia), bo czesto sa zapieczone . Wiec kupilem prase 20 ton i poszlo bez problemu . Pojechalem na adaptacje i po wyjechaniu moc wrocila pali ok ale dalej czasem szarpie. Przejechalem 500km i znow brak mocy. Wiec znow serwis , powiedzieli ze teraz 4 wtrysk. Powiedzialem im to tersz wymienicie . Po tygodniu mi oddali i powoedzieli ze nie da sie wyjac wtrysku bez zdejmowania glowicy. Wiec centralnie przed warsztatme im udowodnilem ze sie da w 25 minut. Zalozylem nowy . Potem adaptacja i znow ten sam problem . Znow czasem szarpie i pojawiaja sie kontrolki stop .

Doradzcie co to moze byc.

W miedzy czasie sprawdzilem egr bylo czysciutkie . Troszke mokre od oleju.

Przeplywomierz tez sprawdzalem bo mam jeszcze jedno takie samo vivaro.

POMOCY. Co powoduje to szarpanie i padanie wtryskow???

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jaki masz tam silnik? Egr sprawny mechanicznie i elektrycznie? Jak ciśnienie paliwa? Może pompa albo czujnik szwankuje...

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Silnik 2.0 cdti

Egr sprawny

Odnoskie cisnien tego nie jestem wstanie sprawdzic . Bo serwis nie podlacza komputera przy kliencie. Zeby to bylo w polsce.........

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie chcę być wścibski ale auto 5 letnie i tylko 75kkm?

Silnik jaki, że 2.0 cdti to już pisałeś w pierwszym poście...

Jak mają czas niech zrobią odczyt live.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

w ciemno,albo czujnik na pompie,albo na szynie,lales ostatnio czysciciele do diesli?

silnik moze byc tylko m9r

Edytowane przez wojtekcichy

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

 

 

silnik moze byc tylko m9r

to jest ten z renault? nie fiatowski?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

W norwegii auto ma spisywany przebieg przy kazdym przegladzie i kazdej widycie w serwisie. Cena ubezpieczenia tez zalezy od ilosci deklarowanych km. Drugie vivaro ktore mam z tego samego rocznika ma jeszcze mniej . I to jest normalne . Jak auta maja duzy prdebieg to sa za pol darmo.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie , spoko. Dziwię się tylko że auta które mają służyć zarobkowo (a przynajmniej do długich tras) maja takie śmieszni niskie przebiegi...

 

a co do problemu - to bym spróbował podmienić, przeczyścić czujniki ciśnienia paliwa... ew. bootsensor jeśli w tym silniku jest

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

to francuzki silnik,wszystkie silniki do vivaro robia francuzi.od boosta jest plynne odejscie turbiny i poprostu niema sily jechac pomijajac kontrolke swiec.tu ewidentnie jest problem z elektronika ukladu paliwowego,w 1.9 przerabialem juz oba czujniki(2.0 ma takie same) i objawy podobne.

no to teraz wiemy gdzie kupowac vany z malym przebiegiem...jeszcze dorzuc kolego ze jezdzil nim lekarz

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez Nesc
      Cześć, 
      Zmagam się z problemem w astrze h 1.9 150 km 
      Silnik dziwnie pracuje, podczas dodawania gazu w zakresie 1-1,5tyś obrotów czuć drgania, 
      Dzisiaj przy okazji wizyty mechanik po kolei odpinał wtyczki od wtryskiwaczy. 
      (od strony paska)
      1 - widoczna reakcja, 2 - widoczna reakcja, 3 - brak widocznej reakcji, 4 - brak widocznej reakcji
      Mechanik stwierdził że z 3 i 4 wtryskiem jest coś nie tak, i najpewniej do regeneracji. 
       
      Po kontakcie z innym serwisem który zajmuje się strikte regeneracja dostałem info, że jeśli tylko 2 wtryski by działały to bym nie odpalił auta (albo po chwili by gasło) + odczuł bym znacząco spadek mocy
       
      Jedynymi objawami są wyżej wypisane i ewentualnie to, że spalanie chwilowe na luzie z włączona klimą oscyluje w granicy 1,7 - 2,0, a gdy klima jest wyłączona to 1,2 - 1,6
       
      Jak myślicie, jedyna opcja jest regeneracja dwóch wtrysków? Ewentualnie jak zdiagnozować co to może być innego, nie chce się ładować w koszty bez pewności co jest uszkodzone 
       
      Dzięki za pomoc
    • Przez pietrzyk99
      Cześć.
      Posiadam astre h 1.6 105 KM, 2004, benz/lpg.
      Problem:
      Samochod szarpie podczas ruszania oraz podczas puszczania sprzęgła poniżej 3 tysięcy obrotów. Szarpanie polega na tym, ze gdy jadę na obrotach poniżej 3 tysiące i puszczę pedal gazu samochodem bujnie przód-tył. Nie ma znaczenia czy na benzynie czy na gazie. Powyżej 3 tysiecy obrotów po puszczeniu pedalu gazu szarpania nie ma.
      W samochodzie wymienione zostały swiece i filtr powietrze. Nie pomogło.
      Zaslepilem rowniez egr.
      Powodem zaślepienia był fakt, że po odpieciu wtyczki egr samochod raz jezdzil bez zarzutu a raz szarpal. Niestety zaslepienie nie pomoglo. Slyszalem, ze podobno moze byc dawana zla dawka paliwa jesli egr nie dziala a nie zostal wylaczony elektronicznie - bo nie zostal.
      Mam zamiar wyjac ponownie egr i dokladnie wyczyscic i wymoczyc cześć mechaniczną w nitro.
      Czytałem też, że może to być przednia i tylnia poduszka silnika.
      Jednak nie wiem czy wymieniac skoro mialem chwilowo spokoj po odpieciu wtyczki egr.
      Czy macie jakies doswiadczenia i pomysły?
      Proszę o pomoc.
       
    • Przez kamil_k
      Witam.
       
        
       
       Mam problem z vivaro 1.9dti. Auto normalnie odpala i jeździ, ale problem pojawia się ok. minuty po rozruchu. Pojawia się nieregularne stukanie i nikt nie jest w stanie potwierdzić co to jest. wystarczy zgasić i odpalić auto i stukanie znika na cały dzień. Nie występuje to też codziennie, bo zostawiłem auto u mechanika i jak na złość 2 dni pod rząd nie stuka. Nigdy nie  stukało od pierwszych sekund rozruchu i nigdy po rozgrzaniu.
       
       Ja obstawiam za wysokie ciśnienie paliwa po zejściu ze ssania, ale nikt nie potrafi zmierzyć rzeczywistego ciśnienia zegarem , a na kompie wszystko ok. zero błędów mimo ,że auto nie równo chodzi i słychać stukanie.
       
       Orientuje się ktoś jak wygląda układ paliwowy do zbiornika ? Znalazłem kiedyś info , że u mnie jest jakiś bimetalowy zaworek na powrocie, który dopóki paliwo nie ma odpowiedniej temperatury to nie puszcza paliwa do baku, analogicznie jak w układzie chłodzenia, mały i duży obieg ? Jak o sprawdzić czy mam taki układ ? Jest jakaś stronka ze schematami ? Ręką łapiąc za przewody nie bardzo idzie to ogarnąć no i nie znam parametrów, zakresu przy jakiej temp to ma działać.
       
       Kojarzy ktoś podobny temat
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.