Skocz do zawartości
krzysiek.banan

Astra F 1.4 60KM problem z regulacją biegów

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jak w temacie. Oddałem auto do mechanika w celu wymiany sprzęgła.

Cała operacja poszła bez jakiegoś większego problemu. Niestety tuż po odebraniu auta od mechanika okazało się że nie mam piątego biegu. Wróciłem do niego. Oboje myśleliśmy że jest to szybka kwestia regulacji... Niestety rzeczywistość okazała się bardziej bolesna. Już drugi dzień próbuje (mechanik a ja mu pomagam jak mogę) wyregulować biegi.

Za każdym razem mamy sytuację że w momencie gdy jest piąty bieg to znika wsteczny (manetkę da się wrzucić w miejsce wstecznego biegu niestety przy próbie ruszania okazuje się że jest to pierwszy bieg). I tak też walczymy. Mechanik pod autem ja w aucie i próbujemy regulować. Trochę w lewo - jest piątka nie ma wstecznego. Trochę w prawo - jest wsteczny nie ma piątki...

Próbowaliśmy również z kwestią blokowania drążka zmiany biegów (pod mieszkiem jest otwór, który rzekomo ma pomóc w ustawieniu biegów). Niestety i tutaj fiasko.

Czy tutaj jest jakiś trick aby to ustawić poprawnie?

Wydaje mi się że trzeba będzie coś wymienić (auto jest z 2000 roku tak też wiele elementów posiada drobne luzy). Tyle że nie wiem co może być powodem takiego stanu rzeczy. Jedna osoba mówi że wymienić wszystkie cięgła, druga że gumowy krzyżak przy skrzyni etc. Co człowiek to inne zdanie.

Jakie macie propozycje do wyjścia z tej patowej sytuacji?

 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Zmienić mechanika

skoro rozkręca nie to co powinien ;)

 

Ustaw lewarek centralnie na środku i niech ktoś trzyma

zluzuj bodaj 13 tą obejmę

wybierak od skrzyni musi być na luzie w położeniu jak najbardziej wyśrodkowanym

przyłap delikatnie

i sprawdź.

W razie niepowodzenia - ponów próbę bardzo delikatnie (o minimetry)

przesuwając lewarek w lewo bądź prawo i skręć obejmę.

Przy wyrobionych elementach wybieraka musisz metodą prób dobrać

najlepszą pozycję.

Zużycie w/w elementów ma wpływ na pracę całego układu,

a ustawienie całości jest odrobinę utrudnione.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jak blokujesz przy lewarku to i musisz zblokować też wybierak wciskając kołek.

skrzynia.gif

Oczywiście najpierw trzeba znaleźć pozycję wybieraka która to umożliwi.

 

Wtedy dopiero skręcasz łącznik.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez natec87
      Witam
      jak się powinno ustawiać światła w astrze h xenon afl ?
      Ponieważ na stacji diagnostycznej gościu chce by wyłączyć silnik i wyjść z auta.
      Ale to wtedy świeci za nisko, ponieważ jak się później wejdzie do auta to widać jak snop światła po chwili obniża się.
      A jak się wyjdzie to unoszą się.

      Słyszałem, że auto powinno być włączone a ktoś musi siedzieć w środku i wtedy się ustawia
      Sam nie wiem ale coś w tym jest bo stanąć po ścianą 3, 4 metry włączyć i światła nie siedząc w środku auta to snop światła świeci wyżej. Wystarczy wsiąść i po chwilce snop światłą się obniża a jak wsiądzie pasażer obok mnie to też po chwilce jeszcze bardziej się obniża.

      Jak to jest koledzy ?
    • Przez mathis99
      Witam,
       
      Nieubłaganie nadeszła zima - a z nią dziwne zjawisko w mojej Astrze Raczej nic poważnego, ale lepiej dmuchać na zimne (w tej sytuacji dosłownie ). Otóż zauważyłem że mniej więcej od miesiąca, gdy rozpoczynam jazdę, po pierwszym wrzuceniu biegu 2 jest takie niemal niesłyszalne zgrzytnięcie odczuwalne pod siedzeniem kierowcy. Następuje ono tylko raz i tylko przy wrzuceniu 2-ego biegu. Gdy choćby po krótkiej trasie (nawet krótszej niż 1km) zgaszę auto i rozpocznę jazdę na nowo - zjawisko już nie występuje. Samochód ma nowe sprzęgło i dwumas, także tutaj nie doszukiwałbym się przyczyny tego zgrzytu. Czy może to być objaw wyeksploatowanego już oleju w skrzyni który po prostu już przy niższych temperaturach otoczenia ma słabe smarowanie w początkowej fazie pracy? A może coś innego jest przyczyną?
    • Przez marek07.69
      Witam.
      Zauważyłem, że moja Astra G ścina opony od wewnątrz. Zaczęło się to dziać od wiosny 2016. Auto nie jest po żadnej kolizji. Zbieżność była sprawdzana na dwóch niezależnych stacjach. Wszystko było prawidłowo bez żadnych luzów. Jedyną uwagą było to, że przednie koła mają kąt nachylenia 2o na minusie, czyli dół kół jest rozsunięty. Czy jest możliwość skorygowania tego? Jeśli tak, to w jaki sposób? Czy wymiana sprężyn coś pomoże? Pytałem o to kilku mechaników na stacjach obsługi. Jedni mówili, że zużyte sprężyny (miękkie) są przyczyną złego nachylenia kół, a drudzy że nie jest to ze sobą powiązane. Dodali, że według nich Astra G nie ma możliwości regulacji nachylenia kół przednich. Pozdrawiam!
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.