Skocz do zawartości
Gość xwid

Meriva 1,6 8V 66kW problemy z silnikiem

Rekomendowane odpowiedzi

Gość xwid

Witam wszystkich formułowiczów,

 

Mam problem z moją Merivką. Pewnego dnia przyjechałem jak co dzień do pracy. Po chwili musiałem jechać załatwić sprawę a tu zonk.

W Merivce brak reakcji na pedał gazu. Auto powoli jedzie ( na 1 biegu ok 6km/h ale bez dotykania pedału gazu), byłem w serwisie na kompie ( nie był to zaden autoryzowany serwis) i stwierdzili żeauto jest w trybie awaryjnym i że poszedł komputer sterowania silnikiem ECU. Nadmienie że auto jak ostygnie jedzie normalnie aż do osiągniecia temperatury 90 stopni i tak jest za kazdym razem.

Pomożcie co może byc przyczyną takiego zachowania samochodu.

 

Pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

a dlaczego jest w trybie awaryjnym ??

blad podali ??

jak nie to sa dupy bo powinni powiedziec dlaczego przechodzi w tryb awaryjny

uszkodzenie sterownika jest mozliwe

ale wtedy tez pokazuje odpowiedni blad

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Też przerabiałem ten problem u siebie w Merivie z motorem Z16SE. U mnie kiedy wzrosła temperatura w komorze silnika, komp wywalał błąd wentylatora a na koniec zaczął twierdzić, że są problemy z przepustnicą i pedałem przyśpieszenia. Oczywiście wszystkie te układy były sprawne a winny był ECU. Naprawę wykonywałem w Redzie w firmie elektro-bip.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobnie tyle w astrze g silnik tez Z16SE,tez po rozgrzaniu tez w tryb awaryjny i tez uszkodzony ecu.Ja kupiłem uzywke przedtem nie udana naprawa i sam przełozyłem.Te sterowniki sie psuja ,moim zdaniem fatalnie zamontowane na kolektorze dolotowym.Nie dosc ze sa awaryjne to i ciezkie w naprawie.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

dla potomnych - mialem podobnie tyle ze mi silnik zgasl po nagrzaniu do 91 stopni. Sprawdzila osoba ktora sie na tym zna - diagnoza ECU. Koszt naprawy wraz z diagnoza 700 zl. Odebralem samochod i poki co jest ok.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez a_k_dj
      Witam. Po przewertepowaniu masy stron i zakamarków silnika nie znalazłem odpowiedzi, nie zlokalizowałem czujnika temperatury cieczy. Po proszę o pomoc a najlepiej zdjęcie. 
    • Przez Bobicar
      Witam kupiłem jakies 2 lata temu Astre G z silnikiem Z16SE Z 2002R .Auto miało wtedy 195 tys km i brało olej przy przebiegu 207 tys zrobiłem remont dołu zestaw pierscieni i nowych panewek i regeneracja góry docieranie zaworów i nowe uszczelnienia w całym silniku.Problem który wystepuje od czasu zakupu to minimalne falowanie obrotów przez ktore podejrzewam,ze auto czasami wariuje zwłaszcza gdy dojezdzam do skrzyżowania i redukuje pieg na nizszy lubi szarpna zadławić się,podskoczyc.Po remoncie silnik chodzi jak nowy oprócz osprzetu,który nawala.Wymienie rzeczy,które w pewnym stopniu poprawiły się po moich naprawach i króre,też były zbędne.
       
      Nowa cewka zapłonowa Delphi-niepotrzebna wymiana na starej też chodzil,a teraz mam wrażęnie,że mnie prąd kopie,moze to wina tych dzisiejszych syntetycznych ubrań
      Nowe świece 4 el.takie jak na 1 montaż oryginalne GM
      Czyszczenie odmy,przepustnicy,Egr,wymiana uszczelek weży odmy,węży dolotowych,nowe opaski zaciskowe,lewego powietrza podczas plakowania brak
      Nowa sonda lambda na 1 banku Delphi praca i parametry się poprawiły 
      Nowe przewody zapłonowe Bosch 
      Naprawa sterownika silnika 
      Wymiana czujnika temp cieczy chłodzącej GM
      Te usterki zostały usunięte i auto trochę stabilniej zaczeło pracować,mocy dostał jak się dotarł po remoncie
      Aktualnie jezdze na świecach NGK,Które maja 1 el. i zostały zamontowane podczas remontu przy 207 tys.km i nowej cewce.
      Sprawdzałem stan świec wygladaja na zbyt bogata mieszankę są ciemne zakopcone silnik raczej się już dotarł,olej wymieniony na 5w30 dexos.Po wyczyszczeniu swiec lepiej sie zbiera.
       
      Dzisiaj zacząłem diagnostyke Chinskim clonem op-com załączam wam informacje i stwierdzam chyba padła druga sonda,albo katalizator jest zapchany.Osprzęt ogólnie wydaje się byc ok.Częśći,które używam przy naprawach są tylko najwyższej klasy zamienniki albo części oryginalne.Na jedenym ze zdjec widać,że spalanie występuje spalanie stukowe,wczoraj odpalił jakby mial wypadanie zaplonów,ale po minucie sie ustabilizował.Przed remontem czasami rano zapalał jakby miał przerwę na obwodzie czujnika wału korbowego.Kiedys na diagnostyce pokazało mi,że czujnik wałka rozrzadu ma sporadyczne przerwy na obwodzie.Wyczyscilismy wszystkie czujniki i wtyczniki,gniazda i sie poprawiło.Myślałem też o przestawionym rozrzadzie wa wale i kazałem przy remoncie silnika to sprawdzić niby jest ok,ale nie widziałem zeby cos tam ktos odkrecał.Nie wiem ile te auto ma nalatanych km,ale silnik przede mna był już robiony pierscienie i regeneracja głowicy juz tu miala miejsce sam mechanik mi to powiedział.Temat juz chyba wyczerpałem sprawdzcie załączniki i podpowiedzcie cos,ale musicie miec na uwadze,ze wiecej jak podstawowe rzeczy zostały juz zrobione. Z racji braku laptopa meczylem sie stacjonarnym w garazu.Kolejna sprawa to taka,ze nie wszystkie błędy pokazuje sterownik silnika jak bylo te wypadanie zaplonów przez chwile wczoraj to tego nie zapisal w pamieci i z ta sonda jest cos nie tak na 2 banku,bo na desce nie ma checka a na kompie juz jest. 
       
      Ogólnie z tego co tutaj widzimy to jest do ustawienia zapłon,wystepuje spalanie stukowe,falowanie obrotów,swiece maja za bogatą miesznke po 500 km z blyszczacych robia sie czarne a w komorze spalania czysto nie jest bo widzialem przez gniazdo swiec zapłonowych.Podczas rozruchu czuć benzyną,lekki dymek bialy  na zimnym silniku.Niech się wypowie jakiś spec od tych silników ,bo żaden mechanik mi jeszcze nie pomógł.Ktoś wie jak ustawić zapłon w tym silniku? W starych astrach były jakies stopnie na kole zamachowych cos slyszalem a tutaj to chyba elektryka ustawia kąt wyprzedzenia zapłonu .Proszę o pomoc
       
      Link jest poniżej 
       
      https://photos.app.goo.gl/gShLcrCwoqpbKw38A
       

Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.